Behringer = ANTI GAS

Sprak een tijdje geleden iemand (Nederlander) die net over de grens in Duitsland een huis had gekocht. Hij krijgt subsidie van de Duitse overheid om juist aan het gas te gaan...
in plaats van ? Kolen stoken ? Hout ? Olie ?
 
in plaats van ? Kolen stoken ? Hout ? Olie ?

Olie. Maar dat maakt niet uit, de Duitsers kunnen de stap van aardgas beter overslaan en kiezen voor iets dat duurzaam is, onafhankelijk van een Russische "tsaar".
 
Samenvattend: Duitse Behringer is anti-gas, maar duitsland is pro-gas t.o.v. olie.
Dus Behringer is pro-olie, want daar worden alle casings van gemaakt.
Maar Duitsland wil eigenlijk geen plastic casings want willen Russisch gas.
Behringer is dus ook anti-Russisch.

Maar ze gaan een russische synth nabouwen met de originele ontwerper, cognitieve dissonantie ?
Ik vermoed de gulden middenweg met metalen casing.
 
Ik heb kind noch rijbewijs......daar kan ik heel wat Behringers voor kopen..... ;)
....of andere mooie spullen.
 
Ik heb kind noch rijbewijs......daar kan ik heel wat Behringers voor kopen..... ;)
....of andere mooie spullen.
Dat eerste dat je noemde, da's de meest effectieve aanpak van 'de kwestie'.
10 miljard over een tijdje, oei.
(maar als het er dan toch zoveel gaan zijn (2050) dan zou het kennelijk toch wel kunnen, als... Kan onze aarde in 2050 duurzaam 10 miljard mensen huisvesten?)
'n Netelig onderwerp, misschien ook niet voor hier.
 
Laatst gewijzigd:
Interessant is overigens dat de Duitsers de term 'GAS' eigen hebben gemaakt als 'Geräte-Anschaffungs-Syndrom'. Dat is best een fraai woord.
 
Dat eerste dat je noemde, da's de meest effectieve aanpak van 'de kwestie'.
Precies!
Als je dat eens gaat berekenen kun je wekelijks een aardige pot verf door de gootsteen spoelen, maandelijks een transatlantische vlucht maken en er een indrukwekkend wagenpark op na houden.

Aangezien ik dat allemaal niet doe, maak ik me over die ene Behringer (of twee) die er eventueel nog gaat komen maar niet al te druk. ;)
 
Precies!
Als je dat eens gaat berekenen kun je wekelijks een aardige pot verf door de gootsteen spoelen, maandelijks een transatlantische vlucht maken en er een indrukwekkend wagenpark op na houden.

Aangezien ik dat allemaal niet doe, maak ik me over die ene Behringer (of twee) die er eventueel nog gaat komen maar niet al te druk. ;)

Niet vergeten om je goede gedrag door voldoende 'wangedrag' te compenseren! ;)

Hier enige tips:

Wat moet je doen om de aarde in je eentje twee graden te laten opwarmen?

8)
 
Precies!
Als je dat eens gaat berekenen kun je wekelijks een aardige pot verf door de gootsteen spoelen, maandelijks een transatlantische vlucht maken en er een indrukwekkend wagenpark op na houden.

Aangezien ik dat allemaal niet doe, maak ik me over die ene Behringer (of twee) die er eventueel nog gaat komen maar niet al te druk. ;)
Niks mis met een enorm wagenpark. Zeker als ze oud en vervuilend zijn. Je kan namelijk met maar 1 tegelijk rijden. Spaart dus t milieu. Want verkoop ze allen en dan rijden je kopers wel allen. Veel erger.
 
Niks mis met een enorm wagenpark.

De sultan van Brunei schijnt de grootste privé-collectie van auto's te hebben. Van hier:

"... more than 250 BMWs, 574 Mercedes Benz, 452 Ferraris, 179 Jaguars, 382 Bentleys, 134 Koenigseggs, a slew of Lamborghinis, as well as Aston Martin, Cicero BDB Maestro. Really, the list goes on and on.

The Sultan also has a number of limited edition concept cars that were made especially for him such as the Ferrari Mythos, Bentley Java, and Porsche Carma. The Sultan’s car collection is said to be both the biggest and rarest of any personal collector on earth."

2c37e2ab92-558886a767647-800x450.jpg
 
Oei klimaat opwarming etc , daar kan ik euhm ook wel een boom over aan steken (maar das off topic) ... en diegene die niet tevreden zijn in hun land, niets kan je tegen houden om van land te wisselen (wat ik ook gedaan heb zo een 9j geleden! Daaaaaag Belgie haaaaaaallllllooooo Italie , beste beslissing OOIT in mijn leven , dit geheel terzijde)

Zoals eerder aangegeven , voor mij gaat het vooral aan de zondvloed van synths die ze clonen , wat heb je aan een studio met 50/100 synths , juist helemaal niets. Liever een kleine matige studio waar je lekker tracks kan maken (ik zie dan ook mijn studio als 1 instrument en NIET als verschillende componenten samen!). En het leren van 1 synth (of whatever thing) kan juist heel inspirerend werken!
En opnieuw ik ben niet perse tegen behringer MAAR bv als je ziet op de openings pagina , behringer hier , behringer daar , behringer behringer , godamnit ben het spuugzat met hen cut clones :D , tis een beetje de coca cola (marketing gewijs dan) aan het worden van de synths. Je ziet ze overal , eheheh. Hadden ze laten we zeggen een 10-tal synths gecloned zou ik er veel minder problemen mee hebben maar zoals ze het nu doen , voor mij persoonlijk knap ik erop af. Alweer begrijp me niet verkeerd ik wil ook een pro1 , 2600 , synthi , etc MAAR ik heb er mij bij neergelegd dat ik hoogst waarschijnlijk die nooit in bezit ga hebben (en gelukkig heb ik vrienden die ze wel hebben waar ik af en toe eens kan op prielen), en op zich werkt dat voor mij want het werkt inspirerend om lekker verder te doen zoals ik al jaren bezig ben.

Anyway ben blij dat mijn vakantie topic toch wel discussie op gang brengt! Doe zo voort :D
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
Gezien 90% van mn gear defect was bij aankoop en door mezelf is gereanimeerd. IAW van de vuilnisbelt gered.

Gezien ik 95% van mn gear tientallen jaren lang gebruik met regelmaat.

Hoef ik me niet te schamen kwa milieu afaires.

Nu had ik vorige week bijna een defecte deepmind gekocht, ik kan het ook niet laten 8D
 
Sprak een tijdje geleden iemand (Nederlander) die net over de grens in Duitsland een huis had gekocht. Hij krijgt subsidie van de Duitse overheid om juist aan het gas te gaan...
Dan heeft hij maar een half verhaal verteld. Want je krijgt hier (ik woon tegenwoordig ook in Duitsland) ook subsidie voor zonnepanelen, en bijv windmolens (stel je wil als drop een park aanleggen op een weiland) en het verschil met NL is dat Duitsland zoo groot is dat ze een gebied zo groot als de provincie Gelderland vol met zonnepanelen en of windmolens kunnen vol leggen zonder dat er iemand last van heeft. En dan is het voor Europa/Brussel goed. Dat is voor het kleine volgebouwde Nederland wat lastiger. Dus je moet wel appels met appels vergelijken. Als Nederland geen Russisch gas wil, dan moeten ze heel Groningen leeg zuigen.
Zo even lekker off topic dit.
Dus om het maar terug naar behringer te brengen. Ieder bedrijf waar een fabriek of productie faciliteit de ruimte van een dorp/kleine stad in neemt heeft sowieso een impact op het milieu lijkt me. Als je daar als gebruiker van bewust bent kan je zelf beslissen wat je daarmee doet en of je die spullen dan wel of niet wil kopen.
 
het verschil met NL is dat Duitsland zoo groot is dat ze een gebied zo groot als de provincie Gelderland vol met zonnepanelen en of windmolens kunnen vol leggen zonder dat er iemand last van heeft.

Helaas doen ze dat niet. De Duitsers plempen de hele grensstrook vol met windmolens, en ik heb er wel last van aan de Nederlandse kant.

Wat betreft subsidie in Duitsland, het was voor hem in zijn situatie onder de streep kennelijk het meest aantrekkelijk om toch maar aan het gas te gaan.
 
Back
Top