Behringer = ANTI GAS

Laatst gewijzigd:
ze hebben het wel slim gedaan.. van een merk dat bekend stond om krakende mixers.. tot eentje die elke maand een clone uibrengt van een synth die anders onbetaalbaar is.. Nu kijken mensen uit naar een Behringer.. Net als Samsung, in de jaren 90 goedkope hifi, tegenwoordig een A-merk..
 
ze hebben het wel slim gedaan.. van een merk dat bekend stond om krakende mixers.. tot eentje die elke maand een clone uibrengt van een synth die anders onbetaalbaar is.. Nu kijken mensen uit naar een Behringer.. Net als Samsung, in de jaren 90 goedkope hifi, tegenwoordig een A-merk..

Eens, commercieel doen ze het echt hartstikke slim. Zou ik trots zijn om er te werken?
 
Voor automatiseren is een complete redesign van de electronica nodig, dan is het geen kloon meer. De synths zijn goed zoals ze nu zijn imo.
Genoeg clones gezien die wel de cc waardes konden automatiseren!

Technisch gezien heb je gelijk dat het meer tijd en geld kost om het te ontwikkelen en ontwerpen en redesign dat ontken ik ook niet!

Nu vraag ik met af wanneer spreek je dan van een clone volgens mij heeft dat niks te maken met de knoppen die kan automatiseren(cc waardes) ?

We leven in 2021 dan mag je best wel wat meer van verwachten.
Dat het voor jou voldoende is dat je niet alle knoppen met je daw kan besturen is prima maar voor mij is dat niet voldoende!
 
Eens, commercieel doen ze het echt hartstikke slim. Zou ik trots zijn om er te werken?

ja ik denk wel. Dankzij jouw werk in de fabrkiek van Behringer kunnen mensen genieten van prachtig mooie synthgeluiden. Veel mensen, jongeren, kinderen kunnen nu de paden bewandelen het synthlandschap.. Voorheen konden alleen de verzamelaar en mensen met een goed inkomen genieten van de magische 808 en 909 klanken. Dankzij jouw arbeid is dat intense geluk voor iedereen bereikbaar geworden...
 
Behringer wakkert GAS juist weer aan. heb al een 50tal synths. De hoge prijzen van oud spul en klein aanbod van defect is een flinke rem.
 
ja ik denk wel. Dankzij jouw werk in de fabrkiek van Behringer kunnen mensen genieten van prachtig mooie synthgeluiden. Veel mensen en jongeren kunnen nu de paden bewandelen het synthlandschap.. Voorheen konden alleen de verzamelaar en mensen met een goed inkomen genieten van de magische 808 en 909 klanken. Dankzij jouw arbeid is dat intense geluk voor iedereen bereikbaar geworden...

Dat is een mooi punt wat ik zou moeten afwegen tegen het moeten werken voor zo'n baas.
 
Zou ik trots zijn om er te werken?

Of, om ermee samen te werken? Kennelijk toch wel, als je ziet dat een ontwerper als Vladimir Kuzmin dit gaat doen om een soort van nieuwe Polivoks te realiseren. Op die synth komt vast duidelijk leesbaar 'Behringer' te staan, maar dat is kennelijk geen beletsel.
 
Ik vind het een serieus goed alternatief voor de 2e handsmarkt zeker voor synths die anders toch niet te betalen zijn en meer museumstukken worden dan gebruiktsvoorwerpen. Neem een ms20 of een 303 je betaalt je scheel en dan moet je alsnog alle pots vervangen. Of een juno bijv.

Wat ze met die klone van dat Aturia midi ding doen vind ik wel kansloos. Maar die oude dingen op nieuw uitbrengen… laat maar komen. Als die merken hebben meer dan genoeg tijd gehad om het zelf ook te doen.
 
Alleen jammer dat je niet alle knoppen kan automatiseren en met namen de cc waardes van de knoppen kan bedienen in je daw
Waarschijnlijk om de kosten te kunnen drukken!
Dat is inderdaad erg jammer. Wanneer men dan toch een remake maakt. Voeg dan iets moderns toe. MIDI (ook al op middelbare leeftijd) via usb is toch het minste.
 
Straks kan je bij elk nieuw nummer wat uit gebracht word en die je hoort dat op ze minst een Behringer product is gebruikt met zulke grote product porto folio! :D
 
Ik hoop en wacht op het moment dat Behringer de meest succesvolle clones gaat heruitbrengen met midi upgrades zodat je ze via cc kan aansturen. Dan gaat mijn GAS pas ontvlammen.
 
Nu vraag ik met af wanneer spreek je dan van een clone volgens mij heeft dat niks te maken met de knoppen die kan automatiseren(cc waardes) ?
Bij synth's waar de pots op het paneel deel uitmaken van het analoge circuit kan je geen CC toevoegen, als je dat wel doet is het geen clone meer.

Bij synths die vroeger al een digital controll hadden, al dan niet met analoge pots kan je wel CC toevoegen.

Dus een MS20, TR808, MODEL D, met CC in het audio pad is geen clone. een Jupiter, juno, prophet5, obxa etc. remake met CC kan prima een clone zijn.

De komende SH5, Polyvox clonen die Behringer wil brengen zullen dus geen CC hebben op het audio cirquit.

Speciale gevallen zijn bv de CS80, clonen is nagenoeg onbetaalbaar, denk niet dat Behringer een echte clone kan maken met de presets erbij, tzal digital controlled zijn (met CC) of zonder de presets.

Tot nu toe moet ik nog altijd de eerste clone tegenkomen die klinkt als mn oude bakken.
Ben fan van alle remakes als opzichzelfstaande soort muziekinstrumenten. ze zien als vervanger voor of clone van mn oude troep is altijd een teleurstelling.
 
Ik hoop en wacht op het moment dat Behringer de meest succesvolle clones gaat heruitbrengen met midi upgrades zodat je ze via cc kan aansturen. Dan gaat mijn GAS pas ontvlammen.
Ik ben best bereid om iets meer geld voor uit te geven als ze dit soort zaken aanpakken!

Nu is het voor mij net niet om voor Behringer te gaan.
Ik heb namelijk wel serieus naar de deepmind serie gekeken of dit iets voor mij is die heeft namelijk wel cc waardes die je kan automatiseren met daw.

Behringer zal best goeie spullen maken maar als ik wat beter onderzoek doe is er altijd wel iets wat me niet over streep trekt!
Ondanks het wel aantrekkelijke prijzen zijn.

Een maat van me is er helemaal weg van al die Behringer clones.
Als ik wil mag ik vast wel wat van hem lenen(deepmind 12 rack).
Omdat onze vriendschap zo goed is kreeg ik van hem deze synthesizer modal cobalt8m cadeau:

Modal cobalt8m



Scheelt weer zelf Behringer kopen :P
 
Bij synth's waar de pots op het paneel deel uitmaken van het analoge circuit kan je geen CC toevoegen, als je dat wel doet is het geen clone meer.

Bij synths die vroeger al een digital controll hadden, al dan niet met analoge pots kan je wel CC toevoegen.

Dus een MS20, TR808, MODEL D, met CC in het audio pad is geen clone. een Jupiter, juno, prophet5, obxa etc. remake met CC kan prima een clone zijn.

De komende SH5, Polyvox clonen die Behringer wil brengen zullen dus geen CC hebben op het audio cirquit.

Speciale gevallen zijn bv de CS80, clonen is nagenoeg onbetaalbaar, denk niet dat Behringer een echte clone kan maken met de presets erbij, tzal digital controlled zijn (met CC) of zonder de presets.

Tot nu toe moet ik nog altijd de eerste clone tegenkomen die klinkt als mn oude bakken.
Ben fan van alle remakes als opzichzelfstaande soort muziekinstrumenten. ze zien als vervanger voor of clone van mn oude troep is altijd een teleurstelling.
Om iets een clone te mogen noemen heb je blijkbaar aan bepaalde criteria voldoen dus.
Weet ik dat ook weer iets om rekening mee te houden!
 
  • Duimpje
Duimpjes: Vic
In de jaren 90 had je hetzelfde met gitaren. Fender en Gibson les Paul kopies voor een fractie van de prijs.. alleen was het vaak wat minder. Ik vond het een mooie tijd.. Heb zelf ook niet zolang terug ook weer een Squier bas gekocht (kopie Fender). Prima ding.

Saxofoons hetzelfde verhaal. Je kan tegenwoordig een sax kopen voor nog geen 300 euro en daar de grondbeginselen van het sax spelen verkennen.. mensen met talent en doorzettingsvermogen halen overal geluid uit.. en zo is het ook met die gear van Behringer en Arturia.. gewoon top dat dit speelgoed er voor iedere beurs is. En laten we niet vergeten dat een 303 ooit ook werd gedumpt door muzikanten die er niks knaps uit konden halen.. en er 'n paar mensen die dingen voor een prikkie opkocht.. dan is het kringetje toch weer een beetje rond? :D

 
Behringer spul zit gewoon in de impuls aankoop zone. TD3 is rond de 100 euro, dat is echt zo’n prijs ban “whoops….gekocht!”. De Pro 1 was 200 bij Thomann. Die komt volgende week nu binnen. Vroeger zaten 2de hands vintage synths in die 100-350 euro zone.

ik heb meer moeite om goede speakers of een goede geluidskaart te komen. De Peak vind ik ook super, ook qua prijs kwaliteit maar ik vind dat geld toch lastig uit te geven.
 
Aan de ene kant kan je snel een impulsaankoop doen met Behringer, maar aan de andere kant heeft de overvloed aan synths me juist meer laten denken “wat wil ik van een synth?” of “hoeveel verschil zit er tussen synths?” Voorheen was het aanbod aan echt goede doch betaalbare monosynths veel kleiner en kwam ik bij alles in de verleiding. Juist door het grote aanbod ben ik nu kritischer voor ik iets koop. Dus ja, een soort anti-GAS.
 
De Pro 1 was 200 bij Thomann. Die komt volgende week nu binnen. Vroeger zaten 2de hands vintage synths in die 100-350 euro zone.
Echt een fijne bak zeker na de envelope update. heb een tweede overwogen. 200e tjonge jonge wat een koopje.

ik snap de motievatie wel van dit topic. want het speciale gaat eraf. maar dat is puur psychlogisch. Vandaar dat veel vintage eigenaren lopen te janken.
laat je niet gek maken en koop de spullen op sound en feature set die je nodig hebt.
 
Back
Top