Behringer = ANTI GAS

Ben benieuwd wat er met de tweedehands prijzen zou gebeuren als/wanneer Behringer met een bepaalde kloon stopt.

Yep. Daarom ook maar die Pro 1 gehaald, kreeg het gevoel dat hij wel eens aan het einde van zijn productieleven kon zijn aangezien hij nog maar 2/3de van de nieuwprijs was. Daarna is de tweede hands prijs nog eventjes 2/3 van die prijs maar dat houdt gauw op. Daarna stabiliseert de 2de hands prijs 2/3de van de introductieprijs, om vervolgens afhankelijk van vraag en aanbod zijn eigen leven te gaan leiden. En dan kun je bijvoorbeeld kiezen tussen een 2000 euro SCI Pro 1 of een 200 euro Bro 1. Dan denk ik dat de Bro 1 tot en met een kwart van het origineel nog wel redelijk goed geprijsd is, dus 500 euro daar zou ik niet van schrikken. Tenzij Behringer daardoor de kopieermachine weer aanslingert!
 
Denk aan de behringer dimension d clone of de vintage time machine .
Die zijn tegenwoordig 3x de originele prijs waar ze toen in de winkel lagen.
Had ik er toen maar een pallet van gekocht ;)

 
Heb een tijd terug voor mijn Rhodes eens een CC300 gekocht (iets meer dan 3 tientjes was ie en ontzettend lekker), da's een clone van de Space D van Roland. Schitterend ding.
Was later niet meer verkrijgbaar en iemand zocht em hier.. en we zagen ze voor 3 x zoveel op ebay.. er zijn van die zelbaatzuchtige pipo's die beginnen alles wat niet meer verkrijgbaar is voor het veelvoud te verkopen en vervolgens gaan er weer een paar een fractie onder zitten.. lijkt het goedkoop. En zo gaat het eigenlijk al decennia lang met alles wat niet verkrijgbaar is.. en het moet ook steeds meer opbrengen want inflatie.. onderhoud..
Dit is nu de prijs van 't ding behringer chorus cc300 | eBay

Ik zie nu net dat TC (of Behringer) ze een paar jaar terug opnieuw heeft uitgebracht onder de 3rd dimension.. en ze zijn weer 3 tientjes..
 
  • Duimpje
Duimpjes: pip
Denk aan de behringer dimension d clone of de vintage time machine .
Die zijn tegenwoordig 3x de originele prijs waar ze toen in de winkel lagen.
Had ik er toen maar een pallet van gekocht ;)

Hehe.. ik zat op dezelfde golflengte denk ik.. :D
 
Heb een tijd terug voor mijn Rhodes eens een CC300 gekocht (iets meer dan 3 tientjes was ie en ontzettend lekker), da's een clone van de Space D van Roland. Schitterend ding.
Was later niet meer verkrijgbaar en iemand zocht em hier.. en we zagen ze voor 3 x zoveel op ebay.. er zijn van die zelbaatzuchtige pipo's die beginnen alles wat niet meer verkrijgbaar is voor het veelvoud te verkopen en vervolgens gaan er weer een paar een fractie onder zitten.. lijkt het goedkoop. En zo gaat het eigenlijk al decennia lang met alles wat niet verkrijgbaar is.. en het moet ook steeds meer opbrengen want inflatie.. onderhoud..
Dit is nu de prijs van 't ding behringer chorus cc300 | eBay

Ik zie nu net dat TC (of Behringer) ze een paar jaar terug opnieuw heeft uitgebracht onder de 3rd dimension.. en ze zijn weer 3 tientjes..
Ik zie ook soms dat mensen boven de nieuwprijs gaan zitten, zelfs als een product nog wel verkrijgbaar is! Waarschijnlijk met het idee “ik heb er ook veel voor betaald”. Of gewoon niet geGoogled.

In het algemeen zie ik dat tweedehandsprijzen steeds dichter bij de nieuwprijs zitten dan voorheen, en het lijkt nog verkocht te worden ook. Ik koop daarom relatief vaak nieuwe producten.
 
Heel goei plan, nieuw behringer kopen ipv 2e hands. Eens de garantie op is sta je daar plots met 30 % repairkost vd nieuwprijs. Was zo met mijn vc340. Snel buiten gewipt voor de garantie weg viel. Hij had issues.
 
Mijn klachten? Leo merkte het eerst op, een vd sounds speelde gewoon niet als je de fader omhoog bracht, dan weer wel, dan weer niet. Heb 't om die reden links laten liggen. Nog n keer getest voor de garantie verliep. Behringer wou n video, na mijn klacht, toen deed ie 't weer. Dus dat ging nergens heen.
Ik krijg maagzuur van zo'n dingen, die wip ik er gewoon uit.
Als ik er een koop terug doe ik 'm opnieuw weg voor de garantie verloopt. Kan ik me echt niet mee bezighouden. De sounds was best goed en het ding voelde solide. Maar een fail bij een amper aangeraakte nieuwe synth is geen vertrouwen meer in, hop er uit.
 
Nee dat is inderdaad geen goede indruk. Ik heb zelf niks van Behringer in huis gehad behalve -natuurlijk- een compressor, dus geen ervaring met de kwaliteit van hun synths.
 
Ik raak erg verveeld hier met alleen maar Behringer in m'n nieuwe berichten.

Kunnen we niet een subforum maken (bv synthborum.nl) waarin alle Behringer-scheiBe gedropt kan worden en Synthforum gevrijwaard blijft van Behringer?

Op Synthforum:
- geen marktplaats voor Behringer
- geen tracks met Behringer
- geen discussie over Behringer
- wie klaagt dat hij Behringer mist wordt automatisch verbannen van Synthforum naar Elba Synthborum

Op Synthborum:
- binnenkort een logo-contest (nee, het oude logo mag niet blijven, welk oude logo, trouwens, en nee, een adelaar mag er ook niet in voorkomen)
- tracks met alleen maar Behringer-apparatuur, zelfs de DAW moet van Behringer zijn
- product-announcements, zoals gebruikelijk elke 3 dagen een nieuw product (discussiëren over wat nieuw is mag niet meer)
- iedere thread met clone/kopie/replika wordt automatisch verwijderd
- Duits is de voertaal
- Joerg Schaaf wil mod worden, maar alleen als de openingsthread over de Spectralis 3 mag gaan, hij heeft beloofd dat het OS nu echt af is
- op alle verkopen wordt 10% afgedragen aan Gearspace om hun rechtszaken tegen Uli te kunnen betalen

(jezus, ik heb echt teveel tijd over)

Screenshot 2021-07-19 at 23.03.10.png
 
Laatst gewijzigd:
Doet deugd he zo’n rant. Lost verder niks op. Ik heb ook t schijt aan voetbal en wielrennen. Gewoon de draad niet voeden helpt.

Haha, dat helpt zeker. Maar dit luchtte ook lekker op. :okdan:
 
Ik heb ook t schijt aan voetbal en wielrennen.
Volgens mij zou het een stuk boeiender zijn als beide sporten gecombineerd werden. En dan bedoel ik niet tegen fietsen stampen, daar hebben we studenten voor.

En met Behringer is het net zo. Je kan ze gebruiken om de gaten in je setup te vullen. Of om zaken te doen die met het dure spul moeilijk haalbaar zijn, zoals een liveset met 4 303's of een polyfone Pro1 maken door er 4 te kopen en een MIDI doosje ertussen. Enfin, ik wil maar zeggen: een beetje (behtje) creativiteit kan van banale (behnale) zaken iets boeiend (behiend) maken. We kunnen zoveel meer leuke dingen doen met het fenomeen Behringer synths dan een X0X drievuldigheid in elke hobbyzolder.
 
Laten we voor de volledigheid ook even deze (helaas wat zure) kanttekening maken. Zal ik 'm dan maar doen? :D

Iets met tikkie doorschieten met het maken van spullen, dat allemaal vanuit den oost via rokende boten naar den west moet tuffen, terwijl den oost steeds meer doortuft richting world domination.

En iets met dat de aarde in recente dagen via het weer & water maar weer eens duidelijk heeft gemaakt dat het menselijk gedrag niet meer past binnen wat de aarde kan bolwerken.

Met andere woorden, fabrikanten (de dealers zeg maar) hebben ergens wel iets van een verantwoording,
liefst de wereld niet verder volstoppen met 'disposable' spullen.

Op veel zelfregulatie bij de kopers (junks) hoeven we niet te rekenen, de deuren van de goedkope snoepwinkel staan te ver open (ook hier lukt 't niet altijd om GAS te weerstaan).

Waarmee 'de schuld' uiteraard niet alleen bij de fabrikanten ligt, maar 't mag de kopers vanaf een bepaald moment wellicht wel weer wat moeilijker gemaakt worden. Betaalbare gear & synths for the masses prima idee, maar we hoeven er allemaal niet [vul getal in], dat is zinloze overproductie die door verveelde consumenten vanaf een bepaald punt weer doorgeschoven wordt en uiteindelijk door niemand meer gebruikt wordt.

Dit is destijds qua Behringer begonnen met betaalbare compressors voor iedereen, en Marktplaats zakt nu door onder het gewicht van niet meer te verpatsen Composers... :(:beard:8)

OK.... genoeg voor nu :halleluja

Goede post. Volledig mee eens. Overproductie en overconsumptie is een groot deel van het klimaat en milieu probleem. Dat weerhoud mij ervan om alles zo maar te kopen. Met name van Behringer. Al ben ik ook niet roomser dan de paus en maak ik alleen een uitzondering voor 303 clonen.
 
[..] Marktplaats zakt nu door onder het gewicht van niet meer te verpatsen Composers [..]
Oh, als alles mee zit levert Bax Music mij vandaag een gloednieuwe Composer :P De prijzen van Behringers zijn er nou niet echt naar om ze tweedehands aan te schaffen, voor een paar tientjes meer heb je hetzelfde maar dan nieuw.

Maar ontopic, ik begrijp TS wel; vroegâh spaarde ik bijna maandelijks zo'n 25 gulden om het magazine Keyboard te halen bij de boekhandel (de Duitse of de Amerikaanse, dat maakte me niet zoveel uit) en kwijlend bij al het moois dat Ensonic, E-Mu, Kurzweil en Akai ter test aanbood las ik ze van voor tot achter, dromend van synths die ik nooit kon betalen. En als ik dan na een zomer lang drie vakantiebaantjes gehad te hebben eindelijk iets moois (IMHO) kon kopen dan kelderden mijn schoolcijfers steevast omdat ik uren-, dagen-, weken-, maandenlang aan het pielen was tot ik van iedere parameter en instelling wist wat het deed.

Nu bijna 30 jaar later is alles zoveel goedkoper geworden (niet alleen Behringer) en bereikbaarder geworden (dankzij internet, maar ook de inkomsten zijn in de tussentijd natuurlijk gestegen) dat de maandenlange anticipatie op een toekomstige aankoop nu voor een flink deel verdwenen is. En vanwege bijkomende verantwoordelijkheden (gezin, werk, terwijl er nog steeds maar 24 uur in een dag zit) is er ook veel minder tijd overgebleven om je helemaal te verliezen in nieuwe gear. Kende ik vroeger mijn Korg Prophecy of Akai S01 werkelijk he-le-maal van binnen en van buiten, dat is met recent aangeschafte gear een heel stuk minder...

Om weer dat spannende gevoel van vroeger terug te krijgen -- zowel de voorpret van het "sparen" voor gear en je in de tussentijd helemaal in te lezen, als ook om van de nieuwe aankoop alle mogelijkheden te ontdekken -- dwing ik mijzelf om maandelijks maar een klein bedrag opzij te zetten, minimaal 1 maand te laten tussen de aanschaf van iets nieuws, en max 1 synth / fx processor / controller / etc per keer, zodat ik in elk geval 2 maanden heb om 1 nieuw apparaat te leren kennen voordat er weer iets nieuws mag komen.

Dus, ook Behringer gear komt hier maar mondjesmaat binnen; ook al kost ie geen drol, ik heb de komende maand om m'n nieuwe Composer te leren kennen 8)
 
Volledig mee eens. Overproductie en overconsumptie is een groot deel van het klimaat en milieu probleem. Dat weerhoud mij ervan om alles zo maar te kopen. Met name van Behringer. Al ben ik ook niet roomser dan de paus en maak ik alleen een uitzondering voor 303 clonen.
Ik koop me niet suf maar wel of niet Behringer is voor mij geen item in ieder geval en ik voel me niet schuldig als ik naar mijn consumptiepatroon kijk, dat willen ze wel graag natuurlijk in Brussel en Den Haag.
Maar wat betreft overproductie; zolang Nederland als klein kutlandje qua oppervlakte nog steeds na de de VS de grootste voedselproducent ter wereld is wat al te idioot is voor woorden maak ik me niet druk om een synthesizer meer of minder.
En terwijl ze ons wijs maken dat we zo snel als mogelijk van het gas af moeten heeft Merkel de deal met Poetin afgerond en komt er een grote pijpleiding met gas zodat Duitsland van de kolen af kan en over kan op gas, ze delven momenteel zelfs nog bruinkool?
Maar Nederland als braafste jongetje van de klas sluit de komende tijd z'n laatste kolencentrales en dat is op zich niet slecht hoor maar in Polen staan er bijv nog een stuk of vijftig waaronder de grootste, vervuilende kolencentrale van Europa volop te draaien.
Dan zeggen ze wel dat je niet naar anderen moet kijken maar je mag de dingen wel in verhouding blijven zien vind ik.
En Nederland gaat ondertussen de wereld wel even redden. :D
 
Nederland als klein kutlandje qua oppervlakte

inderdaad.. we zijn een speldenprik. Vernanderingen hier zijn simpelweg symbool poltiek. Ons wordt allerlei schuldgevoel aangepraat simpelweg om ons geld af te troggelen.. Miljarden belastinggeld gaat naar het redden van 'het klimaat'. Terwijl we wel lekker biomassacentrales bouwen waar hele bossen in verstookt worden voor onze kacheltjes. We moeten zonodig windmolenparken plaatsen voor de kust maar vrijwel alle stroom gaat naar datacenters van Amerikaanse multinationals. Wij moeten van het gas met ons state-of-the-art netwerk, terwijl in landen om ons heen gas wordt gepromoot als 'schone energiebron'...
 
Wij moeten van het gas met ons state-of-the-art netwerk, terwijl in landen om ons heen gas wordt gepromoot als 'schone energiebron'...

Sprak een tijdje geleden iemand (Nederlander) die net over de grens in Duitsland een huis had gekocht. Hij krijgt subsidie van de Duitse overheid om juist aan het gas te gaan...
 
Sprak een tijdje geleden iemand (Nederlander) die net over de grens in Duitsland een huis had gekocht. Hij krijgt subsidie van de Duitse overheid om juist aan het gas te gaan...
Ken je nagaan, dan krijg je van onze regering toch spontaan anti GAS om maar even in de kretologie van het topic te blijven, tijd om naar Duitsland te moven, altijd dat gezeik hier bij ons
 
Back
Top