Plugin voor de Kurzweil K2x00 rack serie

Plugin voor de Kurzweil K2x00 rack serie

Zoals beloofd links naar de KB3 editor in wording. Ik heb 3 versies, 2 voor de Mac (Intel en Silicon) en 1 voor Windows.

De links gaan via het 'Mastering VAST' forum. Als je nog geen lid bent, dan zal je waarschijnlijk eerst een account moeten aanmaken, maar dit forum is sowieso voor Kurzweil bezitters een must!

Mac link: Log in
Windows link: Log in

Dit is een editor voor het Hammond B3 model van Kurzweil wat in alle K-serie instrumenten zit. Ik heb 'm ontwikkeld voor mijn K2500R en zou 'm graag getest willen zien voor de K2000 en K2600.

Volg deze instructies om te beginnen:
  • Zet je Kurzweil aan;
  • Kies één van de KB3-programma's (op mijn K2500R bevinden ze zich in het bereik van 760 tot 769);
  • Bewaar een kopie van dit programma op de locatie van jouw keuze (ik gebruikte #203);
  • Start de KB3-editor;
  • Controleer of stel in de MIDI-verbinding met je Kurzweil, gebruik hiervoor de knop 'set midi ports';
  • Voer het programmanummer in van het gekopieerde KB3-programma in het veld naast de tekst 'enter number of program to edit' en druk op de ENTER-toets;
  • Als alles goed gaat, krijgen alle knoppen, knoppen en schuifregelaars de waarde van elk parameter van het KB3-programma.
Als de toepassing een foutmelding geeft, sluit de app dan gewoon af en start opnieuw!

De nieuwe waarde van een parameter wordt altijd verzonden na het loslaten van de muis, zodat je een schuifregelaar kunt draaien met de muis ingedrukt totdat je de gewenste waarde bereikt. Maar omdat veel schuifregelaars een groot bereik hebben, is het moeilijk om in één keer precies de waarde te krijgen die je wilt. De techniek is om de waarde te benaderen door aan de schuifregelaar te draaien. Gebruik vervolgens het scrollwiel van je muis om de exacte waarde in te stellen en klik ten slotte op de schuifregelaar om de waarde te verzenden.

Het invoeren van de juiste tabellen in de app was een enorme klus en ik ben er zeker van dat sommige tabellen nog niet kloppen! Ook moet ik wat programmeren aan de 'drawbar steps' en wie weet wat nog meer!

Ik hoop jouw feedback te ontvangen, voornamelijk over betere manieren van het ordenen van de knoppen en schuifregelaars in de verschillende secties, maar natuurlijk ook over de bugs.
 
Wegens totaal gebrek aan belangstelling, heb ik het topic op het forum 'Mastering VAST' verwijderd. Dus de links hier werken dan niet meer. Ook op SF loopt het niet over aan belangstelling. Als je toch nog geïnteresseerd bent in de editor, stuur me dan een PB.
 
Mijn 2000 is net deze week terug thuis van n service. Hij is nog niet aangesloten maar als je enkele links kan delen via pm kan ik m weldra eens aan de tand voelen.
 
na 15 pogingen, waarvan hopeloos op de telefoon en pas succesvol op de imac zit ik ingeschreven op die website. Wat een bitch om te subscriben is dat zeg. capta is onleesbaar en paswoord is ook maar plan trekken om te zien wat vereist is. En uiteraard schreef ik met slaapkop dat LPF de f voor frequencie stond (en minuut kent ie ook niet haha zei toch slaapkop)
 
OK! Maar nog ff (minimaal een paar dagen ;)) geduld, want ik ben nu bezig om de boel op mijn eigen website te zetten, zodat ik vandaar af links kan uitdelen.
 
Laatst gewijzigd:
na 15 pogingen, waarvan hopeloos op de telefoon en pas succesvol op de imac zit ik ingeschreven op die website. Wat een bitch om te subscriben is dat zeg. capta is onleesbaar en paswoord is ook maar plan trekken om te zien wat vereist is. En uiteraard schreef ik met slaapkop dat LPF de f voor frequencie stond (en minuut kent ie ook niet haha zei toch slaapkop)
Hmm, kan mij niet herinneren toen ik een account in 2021 nam dat het zo moeilijk ging. (LPF is trouwens Lijst Pim Fortuyn in NL :D.)
 
Wegens totaal gebrek aan belangstelling, heb ik het topic op het forum 'Mastering VAST' verwijderd. Dus de links hier werken dan niet meer. Ook op SF loopt het niet over aan belangstelling. Als je toch nog geïnteresseerd bent in de editor, stuur me dan een PB.
Het lijkt er op dat de links nog wel werken, maar je moet wel eerst een account aanmaken als je nog geen account hebt en dat vergt nogal wat geduld, geloof ik, gezien de post van @klinkske ;).
 
inloggen op die mastering vast vond ik ook heel lastig,, maar da komt omdat ze spam attacks hebben gekregen,,, da staat vermeld

de dag erna kon ik inloggen
 
Jazeker, maar de werkelijke specs zijn nog niet bekend, geloof ik.


Ja het probleem is dan de originele K2000 een Digitech effect processor had ( digitech dsp 128 ) deze had nogal wat ruis en mede
hierdoor kreeg de K2000 zijn karakter, de bedoeling is goed van kurzweil en eerder gericht op nieuwe gebruikers, tevens was de opvolger van de k2000
de K2500 wat betreft klank totaal anders ook al waren dit dezelfde roms als in de K2000, de hele serie van heeft op zich ieder een uniek geluid,k2000 geluiden gebruiken op een k2600 was dan ook appels met peren vergelijken.
 
Ja het probleem is dan de originele K2000 een Digitech effect processor had ( digitech dsp 128 ) deze had nogal wat ruis en mede
hierdoor kreeg de K2000 zijn karakter, de bedoeling is goed van kurzweil en eerder gericht op nieuwe gebruikers, tevens was de opvolger van de k2000
de K2500 wat betreft klank totaal anders ook al waren dit dezelfde roms als in de K2000, de hele serie van heeft op zich ieder een uniek geluid,k2000 geluiden gebruiken op een k2600 was dan ook appels met peren vergelijken.
De uitkomende K2061 gaat een soort opvolger worden van de K2000.Met een bijgewerkte versie van de VAST technologie hebben ze de geluiden van de K2000 naar de 21e eeuw gebracht.Ben benieuwd.
 
Back
Top