Plugin voor de Kurzweil K2x00 rack serie

Plugin voor de Kurzweil K2x00 rack serie

bijlevel

SWB
Lid sinds
29 november 2007
Berichten
1.272
Locatie
Delfgauw
bijlevel heeft een nieuwe Bit gepost:

Plugin voor de Kurzweil K2x00 rack serie - Standalone, VST, VST3 en AU plugin voor Kurzweil K2x00 racks en keyboards

Bekijk bijlage 3810793 Bekijk bijlage 3810795 Bekijk bijlage 3810796

In samenwerking met Jason Fewings (woonachtig in Australië en de beheerder van het forum Mastering VAST, een uitgebreid forum voor de Kurzweil instrumenten) heb ik een applicatie ontwikkeld waarmee een Kurzweil uit de K2x00R serie via de computer bediend kan worden. Het betreft de K2000R, de...

Lees hier meer...
 
Dank voor de complimenten! Ja, je moet echt heel veel tijd hebben, anders wordt het niks ;-)! Het maken van een goede editor hangt helemaal af van hoe goed de SYSEX informatie is van de fabrikant, maar ook of je 'm goed kan testen. Daarvoor moet je natuurlijk of het apparaat zelf hebben of iemand die de boel voortdurend wil testen. Ik snap dus de hint, maar eerst willen wij nog een editor/librarian voor de K-series maken en dat is al een enorme klus, juist omdat er praktisch geen SYSEX-informatie is. Alles moet door reverse engineering "ontdekt" worden, eventueel met hulp van Midi Quest en/of Unisyn...
 
Even een noobvraag dan... waarom niet midi cc gebruiken voor bedienen?
 
Of je cc kan gebruiken, en of dat voldoende is, hangt helemaal af van het apparaat. Bij deze Kurzweil zijn de knoppen en de 'rotary wheel' alleen maar aan te sturen door voor elk een aparte SYSEX-geformateerde boodschap te sturen.
 
ja, ik weet dat je de knoppen vd kurzweil kan emuleren met midi cc of syx, ik kan dat ook

als de display identiek is als op het echte display, dan is dat wel cool, want dat kan ik niet zelf programmeren

Moet je de kurzweil aansluiten om iets te zien van de plugin ??? want nu doet ie niks behalve kurz type veranderen,
 
Ja, hoofdbreker van de programmering was idd het dupliceren van met name het grafische deel van de LCD, maar dat is dus gelukt.

Je moet wel je Kurzweil aansluiten, omdat de software de machine ahw bevraagt en zo de informatie krijgt over o.a. het LCD scherm. Anders gebeurt er idd niet veel ;-).
 
okey, asap eens proberen,,,

De ctrlr device pagina bekijk ik elke week voor nieuwe synths,
Hoe ze die voor de MC-307 hebben gemaakt is me een raadsel, da's super professioneel
 
okey, cool,, het werkt min of meer voor de K2661,, ik zie nog error tekens bovenaan en de refresh screen button is niet bereikbaar, ik heb de win exec geprobeerd,

ja, ik heb altijd geweten dat je een screen dump kon doen, maar da"s idd niet eenvoudig te programmeren,,, knap gedaan,,

okey, ik hou het in't oog,

En tja, ik zou toch eens willen weten waarom ik al meer dan 20 defecte midi kabels heb gehad,, nu juist weer ééne,, en die was nog niet oud.
 
okey, cool,, het werkt min of meer voor de K2661,, ik zie nog error tekens bovenaan en de refresh screen button is niet bereikbaar, ik heb de win exec geprobeerd,

ja, ik heb altijd geweten dat je een screen dump kon doen, maar da"s idd niet eenvoudig te programmeren,,, knap gedaan,,

okey, ik hou het in't oog,

En tja, ik zou toch eens willen weten waarom ik al meer dan 20 defecte midi kabels heb gehad,, nu juist weer ééne,, en die was nog niet oud.
Ik heb zelf niet een K2661, alleen de K2500R. Ik zal aan mijn Australische vriend vragen of hij de applicatie kan/wil testen met de K2661. Ik hou je op de hoogte.
 
okey,, ik had jaren geleden de knoppen voor de K2000 nagemaakt , en zover ik weet is dat hetzelfde voor de K2661, andere kurzweils heb ik niet

de screen refresh is wel belangrijk,, mss refresh door op de space toets te drukken ??
en het numeriek toetsenbord van de krz zou met het numeriek toetsenbord vd computer moeten gaan,

soit, dat zijn maar suggesties,, k vind 't nu al heel knap,, iets wat ik nooit zelf kon,, M'n K2661 is nu niet meer het master keyboard, dus moeilijker te bedienen,,

off topic ter info: https://stephenm.be/images/links/013.png mijn kurz remote
 
Laatst gewijzigd:
okey,, ik had jaren geleden de knoppen voor de K2000 nagemaakt , en zover ik weet is dat hetzelfde voor de K2661, andere kurzweils heb ik niet

de screen refresh is wel belangrijk,, mss refresh door op de space toets te drukken ??
en het numeriek toetsenbord van de krz zou met het numeriek toetsenbord vd computer moeten gaan,

soit, dat zijn maar suggesties,, k vind 't nu al heel knap,, iets wat ik nooit zelf kon,, M'n K2661 is nu niet meer het master keyboard, dus moeilijker te bedienen,,

off topic ter info: https://stephenm.be/images/links/013.png mijn kurz remote
Ja, in principe is de MIDI-implementatie van die Kurzweils hetzelfde, vandaar dat we 'm hebben opgenomen.
In mijn blog schreef ik dat we idd gebruik van het computertoetsenbord ipv de muis als verbetering gaan toevoegen, op termijn.
 
off topic ter info: https://stephenm.be/images/links/013.png mijn kurz remote
Ik heb nu pas je 'ter info' link gevolgd en ik zie dat je het met Max hebt geprobeerd. Toevallig heb ik dat ook geprobeerd, omdat ik op een bepaald moment gefrustreerd raakte door CTRLR, maar ook met Max liep ik tegen problemen aan, die ik uiteindelijk toch makkelijker kon oplossen in CTRLR. Ik heb toen niet Max Jitter gebruikt, mss was het daarmee wel gelukt?
 
Nee, da's met Amiga OS / amos pro basic, en de gui extensie,, en de midi send via de nsm sendmidi commands voor med-soundstudio,

ik kan of kon ganse tracks choppen en afregelen tot op de sample, ,en naar de kurz sturen, met keyboard mapping,,
dat kan sounddiver ofzo ook, en zo heb ik de sysex overgenomen,

k zal is kijken wat die max is, ? mss max voor ableton??

die max en jitter was om midi jitter te meten,, elke beat triggerde ik een note denk 'k,, en zo een gfx laten maken van de tijd

de erm multi clock geeft een perfecte midi timing, maar daarvoor wou ik het perse te weten komen met een DIY midi to audio cable

Soit, ik wijk teveel af van het topic,,
 
Laatst gewijzigd:
Ik doelde op Max van Cycling '74, maar van die firma is ook Max for Live, idd Ableton. Ik was op het verkeerde been gezet door Max Jitter. Dat is toevallig ook een onderdeel van de Max die ik bedoel. Erg verwarrend allemaal, maar idd off topic, dus laten we het maar rusten.
 
ja sorry, de mods mogen m'n reply verwijderen,,,
kzal de krz controller implementeren één vd dagen,,, k moet eerst nog een midi in poort bijmaken,
Want ik moet toch altijd rechtstaan om er bij te kunnen, een camera/webcam had ook een oplossing kunnen zijn,, hehe
 
Ik ontdek dit net. Leeft het nog?
ik heb een 2000r die nog niet aangesloten is wegens plaatsgebrek.
 
Ik ontdek dit net. Leeft het nog?
ik heb een 2000r die nog niet aangesloten is wegens plaatsgebrek.
Het leeft nog wel, maar er is wel de klad in gekomen. Ikzelf heb het erg druk gekregen met (totaal) andere zaken en mijn 'partner in crime' uit Australië is ook enigzins uit beeld geraakt o.a. door persoonlijke omstandigheden. Als ik wat meer lucht krijg (ik denk zo tegen de winter) dan pak ik de boel weer op, want met de full blown editor was ik al aardig op weg. Maar ik beloof niks. Maar met wat er nu is kan je ook aardig uit de voeten met je K2000R.
 
Na enige tijd stilstand in de ontwikkeling van de software hebben we de draad weer opgepakt en updates uitgebracht voor de drie applicaties. In de vorige toepassingen zaten een paar storende fouten, met name het niet (goed) reageren van de buttons. Ook waren er problemen met de fonts die niet goed op het LCD-scherm pasten. Dit hebben we verholpen met een optie om het font aan te passen. Die optie vind je bij de midi-instellingen. Daar kan je ook de "skin" van de K2600 aanpassen. Last but not least schaalt de applicatie nu automatisch mee als je het venster vergroot of verkleint. Hierdoor zijn de zoom in en zoom out buttons overbodig geworden.

Dit is de link naar de updates: Kurzweil K-series Remotes Daar vindt je ook meer informatie over de ons bekende problemen en uitleg over hoe je de applicaties met name op de Silicon Mac moet openen.

Overigens ben ik ook nog steeds bezig met het ontwikkelen van een editor voor deze instrumenten. Binnenkort plaats ik hier een link naar een tussentijds product, de KB3-editor. Hiermee kan je het Hammond B3 model van de Kurzweil volledig naar je eigen hand zetten. De software verkeert nu nog in de bèta fase en het zou heel mooi zijn als Kurzweil liefhebbers op SF deze editor zouden willen testen. Binnenkort dus meer heirover. Ook deze software blijft gratis.

Uiteraard altijd bereid om vragen te beantwoorden en ondersteuning te geven.
 
Back
Top