Gezellig

maximoes

Nieuwkomer
Lid sinds
28 juni 2020
Berichten
7
Locatie
Water
Hoi! ik ben van een persoon van weinig woorden, dus ik probeer er ook niet teveel vuil te maken. Toch leuk om hier rond te bazuinen! Ik kwam eigenlijk voor een vraagje op dit forum terecht.
 
Welkom! Ik ben ook wel nieuwsgierig naar je vraag...
 
Ik was dus op zoek naar een stukje hardware dat ableton kan vervangen. Dus dat ik met externe synths direct in de track kan opnemen zonder eerst een sample te hoeven opnemen en dan in de track proberen te fabriceren. Als het niet duidelijk is hoor ik het graag, Bedankt!
 
Welkom hier! :) Wat betreft jouw vraag, wat wil je precies doen? Zoek je iets dat ook als sequencer werkt en externe synths kan aansturen, de audio kan opnemen, of toch anders? Misschien kun je omschrijven hoe je het liefst zou willen werken.
 
Als het ware een groovebox maar dan zou ik niet per se de sounds willen gebruiken die erop staan maar de audio van mijn eigen synths/drummachine willen gebruiken. Wat ik tot nu toe heb gevonden is dat het bij grooveboxen vooral gaat om de geluiden die er opstaan en die je dan met midi zou kunnen kan besturen. Maar ik wil dus het apparaat gebruiken om een track/sequences te maken maar met gebruik van audio van de externe synths etc.
 
To name a few...

Elektron Digitakt, Elektron Octatrack, Pioneer Toraiz Squid, MPC (One, X, Live, ), Pyramid Squarp, Beatstep (pro), Polyend SEQ
 
Thanks! ik dacht dat de Digitakt alleen maar kon samplen. Het gaat mij echt om het live opnemen/sequencen en overdubben etc. Maar bedankt!
 
Welkom.

Ik gebruik voor sequencen van synths de Roland MC-707
Als je wilt horen en zien hoe, dan kun je hier http://www.youtube.com/c/tricksandtipsnl wat filmpjes zien van wat ik er mee maak.
Bijna overal is wel één synth aangesloten op één van de jack 4 ingangen (dus in totaal 4 mono synths aan te sluiten, of 2 stereo, of combinatie van 2 mono en 1 stereo)
De 707 is ook een audio interface, waarbij de 8 kanalen via USB beschikbaar zijn om op te nemen.
Dus wat je afspeelt (ook inkomend synth geluid) kun je via USB opnemen in je DAW als je daar verder wilt gaan met je track (afmixen etc.).

Hij 'kan' samplen, maar dat is niet z'n sterkste punt.
Z'n virtuele synth engine is dan wel weer z'n sterke punt.
Samen met de 8 tracks met knoppen en faders om lekker te kunnen jammen.

Ik heb ook naar een MPC gekeken (Akai), die stond voor mij op nummer 2.
Als je veel wilt samplen, is dat echt wel een goede oplossing.
Dat kan de MPC veel beter dan de MC-707

Alleen ben ik meer van het sequencen en de virtuele synth engine gebruiken en dan is de 707 toch weer wat 'beter'.
(en ook goedkoper)

Elektron heb ik veel van gehoord en bekeken, maar dat sprak mij wat minder aan. Niet dat het geen vette apparaten zijn, maar voor mij te specifiek gericht op live tracks maken zonder DAW.
Met een workflow die best specifiek is en een prijskaartje waar ik van schrok.
Mogelijk dat dat ooit een volgende stap wordt als ik de 707 'zat' ben, maar voor nu heb ik daar heel veel plezier mee.
 
Back
Top