Yamaha brand has zero mojo

giphy.gif
 
Ik kan mischien net aan een Jingle bells spelen met hulp van bladmuziek,
maar ik heb keyboards en piano's altijd heel interresant en leuk gevonden.

Nog voordat mn eerste synth in huis stond (of zelfs maar een DAW op mn computer) stond er al een Yamaha keyboard in mn huis.
Geen idee meer van type, maar je kon er MP3 op luisteren via usb stickje en dan zelfs lekker meespelen (lees: "prutsen") met een van de miljard (ongeveer, kan er iets naast zitten) presets op dat ding.
een ding van rond de 600 euro als ik t me goed herinner. veel plezier aan gehad, maar ooit kwijt geraakt vanwege een relatie die uitging (achtergelaten bij verhuizing).

Paar jaar geleden toen een Clavinova CLP 735 gekocht (heb ik nu nog steeds). Daar vervolgens weer net zo hard op zitten mee prutsen op muziek die ik leuk vond.
De Clavinova heeft toen eigenlijk mn interesse om zelf eens te proberen muziek te maken weer opnieuw aangewakkerd en heeft uiteindelijk ook geleid tot de aanschaf van een DaW... en vervolgens tot de aanschaf van midicontrollers, plugins en hardware synths.... nou ja... dat konijnhol... jullie kennen het wel :)

Nog nooit een synth van Yamaha gehad dus, maar Yamaha roept bij mij positieve associaties op als het gaat over muziek maken en lol er in beleven, en heeft dus een grote invloed gehad in mijn persoonlijke ontwikkeling van deze hobby :)
 
Das t mooiste yamaha apparaat wat ik in jaren heb gezien. Ik herken het gevoel van de topicstarter wel. Mij spreekt t merk mij ook totaal niet aan, hoewel ze ongetwijfeld mooie instrumenten gemaakt hebben.
 
De administrator van het yamaha musicians forum heeft bevestigd dat er een AN-X in zit .
Is nu nog vollop speculeren waarvoor de letter ’M’ staat
 
  • Duimpje
Duimpjes: Nap
Geheel tegen de stroom, hier een positieve Yamaha vibe;
Een MU128, 20 MB ROM, aangevuld met 2*PLG150AN + PLG100DX.
Raak er niet mee uitgespeeld.
Bediening is volgens de Yamaha-logica, dus dan is Roland & Korg-ervaring van beperkt nut, maar wat een geluid!
Ook de TG55 & 500 laten me niet onberoerd.
De SK-serie heeft een speciaal plekje in m'n hart, maar helaas geen plek voor (beschikbaar) in m'n studio.
Die Reface-CS vond ik ook heel leuk qua klank, beter dan menig Roland boutique, maar in een voor mij volkomen verkeerde verpakking.
Wat ik echt niet begrijp is dat er sinds de Motif Rack XS geen rack-module meer is uitgebracht.
Onveranderlijk slecht van Yamaha vond & vind ik altijd hun productdemo's op beurzen etc.
 
Mijn Yamaha DX11 is zo een mooi apparaat. Kwa looks maar ook het fijnste Keybed.

Mijn Yamaha kinder gitaar is ook mooi.
 
Geheel tegen de stroom, hier een positieve Yamaha vibe;
Een MU128, 20 MB ROM, aangevuld met 2*PLG150AN + PLG100DX.
Raak er niet mee uitgespeeld.
Bediening is volgens de Yamaha-logica, dus dan is Roland & Korg-ervaring van beperkt nut, maar wat een geluid!
Ook de TG55 & 500 laten me niet onberoerd.
De SK-serie heeft een speciaal plekje in m'n hart, maar helaas geen plek voor (beschikbaar) in m'n studio.
Die Reface-CS vond ik ook heel leuk qua klank, beter dan menig Roland boutique, maar in een voor mij volkomen verkeerde verpakking.
Wat ik echt niet begrijp is dat er sinds de Motif Rack XS geen rack-module meer is uitgebracht.
Onveranderlijk slecht van Yamaha vond & vind ik altijd hun productdemo's op beurzen etc.
Volgens mij is die MU128 dezelfde soundengine als de SW1000xg.. daar zat ook 20mb rom in.. alleen 64 stemmig ipv 128 en plek voor 1 PLG board. De SW1000xg was dan een PCI geluidskaart voor op de computer.. een soortvan standalone DB50xg..

Ten tijde dat dit spul uitkwam was het echt baanbrekend.. je had een complete, goedklinkende synthesizer met de SW1000xg voor 800 gulden ofzo en er zaten nog extra effecten op die je op je audio opnames kon gebruiken.. dacht iets van 5fx in totaal..
 
Nog een lek.Lijkt me een grote update te zijn met met AN-X engine.

xmontage-m6.jpg.pagespeed.ic.45o2tcxO6c.jpg
 
Back
Top