Yamaha brand has zero mojo

Een mooie 'voortborduring' op de AN engine zou voor mij wel verleidelijk kunnen zijn.
Ik vond het AN bord zo goed dat ik er uiteindelijk destijds 2 in mijn CS6X heb gezet.
Een mooie AN in een bak met knoppen en free EG wel zien zitten.
Voor een AN1X tweedehands vragen ze nog redelijk wat voor +-700 euro.
 
Ja 700 is wel erg ‘mee met de hype’ dat alles dat ‘iets ouder is’ als ‘vintage’ voor ineens veel hogere prijzen wordt aangeboden. Al zie je bij bv de DX7 dat die een paar jaar gelden met moeite voor 300-400 euro ging, nu wordt rustig 700 euro gevraagd .. tsja een terugkerende discussie op dit forum, de prijsontwikkeling. Dat is voor mij toch niet genoeg mojo om er zoveel geld aan uit te geven (als je geen FM kunt programmeren blijft het toch een vrij beperkte preset geluiden synth, weliswaar met een bijzondere reputatie/ soort iconische status ..).
 
Geen nieuwe synth engine. 0.75 GB extra geheugen en 64 extra polyphony voor de FM-X engine. That's it.
Ik ben blij met m'n MODX8 (nieuw gekocht voor 1500) maar had er geen 2200 voor willen betalen, niet voor de MODX8 en niet voor de MODX8+.
 
Geen nieuwe synth engine. 0.75 GB extra geheugen en 64 extra polyphony voor de FM-X engine. That's it.
Ik ben blij met m'n MODX8 (nieuw gekocht voor 1500) maar had er geen 2200 voor willen betalen, niet voor de MODX8 en niet voor de MODX8+.

Dat gezegd hebbende.... de MODX is gewoon een super toffe synth. Ik ben er (eindelijk) eens echt goed in gedoken de laatste weken en ga 'm steeds meer waarderen. Zo veelzijdig; de mogelijkheden zijn praktisch eindeloos.
Ook de Smart Morph functie is heel cool en geeft soms verrassend bruikbare resultaten.
 
Yamaha zou op de namm(April)met nieuwe producten op de markt komen.Er zou een nieuwe Montage aankomen(productie is gestopt).Of de Montage totaal vernieuwd wordt is onwaarschijnlijk.Meer in de richting van een Montage plus, met nieuwe synth engines(AN-X?).De Mod-x zou ook een grote update krijgen.
Benieuwd wat we gaan zien daar op 13-15 April op de Namm, waarschijnlijk zal het wel vroeger uitlekken wat het wordt....
 
Ik ben erg benieuwd. Ik zou zelf wel eens een knappe opvolger willen zien van de AN1x. Mag toch ook wel na zo een 25 jaar :)
 
Sommigen zijn al wakker met de start van het zomeruur.😑
 
An-x is een feit , of het hardware dan wel software upgrade gaat worden valt te bezien .
Registratie voor de naam' an-x' dateerd al van deze zomer en onlangs is het logo vrijgegeven .
Ik hoop echt dat het een hardware bak wordt in dezelfde stijl en build als de recente YC-CP , die bakken ogen echt heerlijk

1.jpg
 
Yamaha heeft mooie spullen. Heb zelf een DX11, DX7, MegaFm met Yamaha chips, SPX90II, SY22, TH30 amp en Monitories.
De TG33 en ook een Multitracker zijn inmiddels de deur uit.
De ANX zou tof zijn als het een VA + Sampler + FM synth word.

Ik zit nu op een Yamaha A3R accoustic te kijken wat een prima alternatief voor Martins en/of Taylors is.
 
Als er een grote firmware update komt, mag ik hopen dat die ook voor de MODX is en niet alleen voor de MODX+/Montage.
Naja we zullen zien.
 
An-x is een feit , of het hardware dan wel software upgrade gaat worden valt te bezien .
Registratie voor de naam' an-x' dateerd al van deze zomer en onlangs is het logo vrijgegeven .
Ik hoop echt dat het een hardware bak wordt in dezelfde stijl en build als de recente YC-CP , die bakken ogen echt heerlijk

Bekijk bijlage 3833675
Ik ga nog niet te veel hopen ☺️
 
Ik zou het kanaal synth anatomy maar in het oog houden.Die weten het gewoonlijk als de eersten.
 
Ik ga nog niet te veel hopen ☺️
Yamaha heeft al officieel aangekondigd dat er nieuwe producten te zien zullen zijn op namm , waaronder synthesizers .
Blake Angelos ( yamaha demoman ) geeft volgende wek al een nieuwe presentatie over een nieuw product .
 
Las ergens dat Line 6 bij Yamaha in 2013 door Yamaha is opgekocht.. Ik vond de elektrische Variax modellen veel te puntig.. behalve de 59.. en is al tijden uit productie. maar waanzinnig die technology.. De enige Variax die nog te krijgen is vind ik zo ugly.. ik weet nog niet wat ik van de Yamaha hieronder moet vinden maar damn.. dat klinkt wel waanzinnig goed zeg!!

 
Back
Top