Yamaha brand has zero mojo

Ik heb de Variax-300, instappert. Erg fijn ding en inderdaad, met uitzondering van de 12-string modelling erg effectief.
 
Ik heb de Variax-300, instappert. Erg fijn ding en inderdaad, met uitzondering van de 12-string modelling erg effectief.
Die 12 string heeft een beetje vertraging.. maar verder niets dan lof over de Variax.. ik kan de JTV59 (die ik eindelijk tweedehands heb kunnen kopen) echt helemaal opengooien als ik voor of naast een van mijn 1600watt subs sta :D). De APX1200II akoestische gitaar gaat te dicht bij de subs feebacken.. heel irritant als je staat te spelen voor een opgestelde microfoon en je krijgt van die onbedoeld, aanzwellende basnoten..
Aan de andere kant kun je met de electrische models met oversturing dan geen bewuste feedback creëren denk ik.. Iets wat je met een normale elektrische creëert door em met oversturing aan voor je versterker te hangen zeg maar...
 
Nieuwe Montage(met andere naam)komt uit in oktober.Ben benieuwd.Met AN-X?
 
Echt nieuw?Of meer een overgang zoals bij Kronos naar Nautilus, met een engine meer de AN-X.
Wat meer geheugen, betere workflow,poly aftertouch?Beetje zoals de Motif toen?(ES,XS,XF), veel houden ze bij.
Waarschijnlijk komt er dan ook een nieuwe mod reeks aan in de toekomst.
 
De nieuwe Montage heet....Montage M8x,M7x,M6x
Lijkt me meer een evolutie te zijn.

yamaha-montage-m8x.jpg
 
De nieuwe Montage heet....Montage M8x,M7x,M6x
Lijkt me meer een evolutie te zijn.

Bekijk bijlage 3838362
Er zijn nog spec’s geleaked, enkel,foto’s
Yamaha gaat niet voor niets an-x +logo trademarken ( wat vorige maand nog is verlengd ).
Dus niet te voorbarig zijn met je ’enkel evolutie comment ‘☺️
 
Een synth met min of meer dezelfde naam, dezelfde look maar misschien een extra synth engine en wat nieuwe features is toch ook "evolutie"? Het is duidelijk de zoveelste in de Motif/Montage range in plaats van iets heel nieuws of anders.
 
Alle On/off en select knopjes voor de Operators (voor FM) zijn weggelaten. Dat vind ik zelf wel handig als je oldskool wilt editen zoals het op de DX7 en SY77/99 ook ging. Maar verder ben ik wel benieuwd of er 'n AN engine in zit.. 🎉
Het schermpje boven de faders is ook nieuw.. Er zit ook zoiets op 'n een Yamaha Genos..

yamaha-montage-8mx-front.jpeg
 
Ik vind dit wel een aardige video waar alle verschillen met het "oude" model besproken worden (uitgaande van de foto's):

 
Ben wel benieuwd naar die nieuwe Montage, maar na ervaring met de Motif XS vrees ik naast de (te) hoge prijs vooral een nogal ontoegankelijke interface als je zelf sounds wilt maken/editen. Yamaha is daar niet erg goed in helaas, wat jammer is omdat hun bakken wel geweldig klinken.
 
Hoewel ik een MODX8 heb verkocht zou ik een Montage + extra VA engine + snellere bediening / minder menu diven zeker wel interessant vinden.
 
Back
Top