KORG Drumlogue

16-track sample player synth voor drumlogue (zip in bijlage)

Van de maker:

"loguePAD is a 16-track sample player synth.


For information on how to upload a user synth to the synthesizer and how to activate it, please refer to the Synthesizer Owner's Manual for your KORG synthesizer model.


If you find a bug or wish to propose a new feature or improvement, don't hesitate to create a new issue at GitHub or just send me an email to dukesrg@gmail.com.


This user synth is open source and free. However you can support the development via


PayPal me or Revolut me"
 

Attachments

  • loguePAD_0.0-1_alpha.zip
    75,7 KB · Bekeken: 36
  • loguePAD_0.0-1_alpha.zip
    75,7 KB · Bekeken: 32
  • Manual loguePADl.pdf
    75,7 KB · Bekeken: 44
WAVETABELE synth in de maak voor Drumlogue.

Ik heb de beta net, beetje cryptisch en krijg er alleen bliepjes uit. Maar wavetabels zou wel mooie aanvulling zijn.

Van de ontwikkelaar:
"Tesseract is a 4-dimensional vector synth and a successor of the Morpheus oscillator forlogue SDK 1.x synthesizers. Each vector axis coordinate can be affected withwavetable-based per-axis LFO. Alternatively, unused axis LFO can be used as AMP EG. Synthrequires at least one wavetable file uploaded to the synthesizer user sample bank.
Other wavetable types should be also compatible like from WaldorfNW1, Waldorf Quantum/Iridium, Access Virus TI, Synthesis Technology E350/E372,Industrial Music Electronics Piston Honda Mark III. T
The synth uses specially named single-channel samples from the synthesizer sample banksas a wavetable source"

Screenshot 2023-11-29 at 11.04.33.png



 
De drumlogue heeft een multi aan boord wat wil zeggen een VPM synth, Noise, en een User synth (kan vanalles zijn zoals nano)
Hier heb ik de VPM even door een analoog filter gehaald. Dus ja, heb je nog wel een Moog nodig ;)

 
Denk probeer Acid met Nano in de Drumlogue.. maar dat moet nog wel beter kunnen.

 
Nou ja ik voel me hier echt helemaal alleen in. Ben de only lover in town lijkt het. Dus leuk dat je het waardeert.
Ben echt van mening dat de drumlogue ondergewaardeerd is. Vandaar de promotie want voor peeps die niet veel aan HW uit willen/kunnen geven is dit best wel een aanrader.
 
Laatst gewijzigd:
Nou ja ik voel me hier echt helemaal alleen in. Ben de only lover in town lijkt het. Dus leuk dat je het waardeert.
Ben echt van mening dat de drumlogue ondergewaardeerd is. Vandaar de promotie want voor peeps die niet veel aan HW uit willen/kunnen geven is dit best wel een aanrader.

Ik waardeer je bijdragen hier hoor :) En zelf denk ik dat de drumlogue hier ooit wel gaat komen. Wel merk ik aan de NTS1 dat ik zelf de moeite niet echt doe om hier dieper in te duiken met custom dingen (heb die van Sinevibes), toch maar eens proberen.
 
Eindelijk een Dust cover!

 
Ik waardeer je bijdragen hier hoor :) En zelf denk ik dat de drumlogue hier ooit wel gaat komen. Wel merk ik aan de NTS1 dat ik zelf de moeite niet echt doe om hier dieper in te duiken met custom dingen (heb die van Sinevibes), toch maar eens proberen.
Ik lees ook hier met belangstelling mee. Ik wil per saldo niet meer gear hebben maar een drumcomputer/groovebox achtige zie ik er nog wel eens komen en ik heb wel een zwak voor Korg met hun eigenzinnige instrumenten, zoals ook de Prologue16 die ik heb.
 
Doe voor de gein eens even een heel simpel testje:

Stop een mooi klassiek nummertje in je DAW.
Mix daaronder de meest extreme grindcore die je maar kan vinden.
Begin met mixen met de fader op 0.
Dan langzaam de fader omhoog doen.
Wanneer hoor je de grindcore? Bij -120dB? of wat hoger?
-120dB is 20 bit...
Ik lees nu voor het eerst in mn hele leven het Ableton manual en kom dit net tegen.

Please note that Live‘s internal signal processing is all 32-bit, so applying even a single gainchange makes the resulting audio 32-bit as well — even if the original audio is 16- or 24-bit.Dither should never be applied more than once to any given audio file, so unless you are mas-tering and finalizing in Live, it is best to always render at 32-bit and avoid dithering altogether.
34.3.5 Recording external signals (bit depth < A/D converter)

Recording audio signals into Live is a non-neutral operation if the bit depth set in Live‘s Prefer-ences window is lower than that of the A/D converters used for the recording. This is not recom-mended.

34.3.6 Recording internal sources below 32 bit

Audio that is recorded via internal routing will lose quality if the recording is made at a bit depthbelow 32 bits. To ensure neutral recordings of plug-in instruments and any audio signals thatare being processed by effects plug-ins, internal recording at 32 bits is recommended. Pleasenote, however, that if the source audio is already at a lower bit depth, internal recording at thatbit depth will also be neutral (assuming that no effects are used); internally recording an unpro-cessed 16 bit audio file at 32 bits will not increase the sound quality.
 
Back
Top