Is muziek produceren moeilijk? | Muziekproducer Podcast #1

Nieuw! Muziekproducer Podcast

bombario

Ouwe rot
Lid sinds
9 januari 2004
Berichten
4.658
Locatie
Zwolle
Dag allen,

Ik wilde al lang een podcast maken over muziekproductie, maar het kwam er niet van. Vanochtend heb ik anderhalf uur de eerste aflevering online geknald. Wat mij betreft komen er nog veel meer - ook met artiesten - en misschien vind je het interessant om te luisteren. Enjoy 👍

Groet,

Rutger

 
Ben aan het luisteren... klinkt leuk en enthousiast!..
 
Vond het leuk om ook jouw eigen verhaal te horen,... tijd voor een Synthforum podcast??:D
Ik ga hem in de gaten houden...
Kan je hem ook op google podcast eigenlijk zetten??
 
Vond het leuk om ook jouw eigen verhaal te horen,... tijd voor een Synthforum podcast?? :D

Zou leuk zijn, maar hoe meer mensen je erbij betrekt, hoe trager het gaat. Ik maak met een collega een succesvolle podcast over SEO en de frequentie zit nu op 1 keer per maand. Dat halen we net. Je ziet ook heel veel podcasts ontstaan en weer doodbloeden. Volhouden is het lastigste, het is net muziek maken :D
 
Heel leuk om naar te luisteren Rutger. Je zet het allemaal prima op een rijtje. En ik wil hem op Apple podcast!

Die vocal had trouwens wel een de-esser overheen gemogen en wat compressie :D.

Jammer alleen dat je de vraag niet hebt beantwoord ;).

Oh, en pas dit nog even aan joh:

Ontdek het antwoord en groei al producer.
 
Die vocal had trouwens wel een de-esser overheen gemogen en wat compressie :D.

Jammer alleen dat je de vraag niet hebt beantwoord ;).

Dat bedacht ik me ook later, haha. De voorbereiding was niet ideaal :D

De omschrijving pas ik aan. En vocal editing heb ik geen ervaring mee, dat kan inderdaad ook beter. Er zit wel een compressor en limiter op de master. Dank voor de tips!

Apple Podcast wordt - zie ik - ook ondersteund. Daar zal ik hem ook aanmelden.
 
Leuk Rutger, ik heb met interesse geluisterd, ben ook benieuwd naar de komende uitzendingen.
Omdat ik zelf vroeger een tijdje het zaterdagmiddag programma op radio Hoorn presenteerde zit ik ook een beetje te luisteren naar je presentatie op zich, je klinkt in ieder geval lekker enthousiast.
Dit kan ook een goede manier zijn om je netwerk uit te breiden natuurlijk als je op een gegeven moment leuke/interessante gasten in je podcast kan krijgen.
Ik weet nog wel hoe leuk het was om bij ons gasten in de studio te krijgen, dat was toen internet nog in de kinderschoenen stond.
Toen moesten mensen fysiek aanwezig zijn, nu is dat een stuk makkelijker tegenwoordig.
Lekkere start en succes met de volgende uitzendingen in ieder geval!
 
Leuk Rutger, ik heb met interesse geluisterd, ben ook benieuwd naar de komende uitzendingen.
Omdat ik zelf vroeger een tijdje het zaterdagmiddag programma op radio Hoorn presenteerde zit ik ook een beetje te luisteren naar je presentatie op zich, je klinkt in ieder geval lekker enthousiast.
Dit kan ook een goede manier zijn om je netwerk uit te breiden natuurlijk als je op een gegeven moment leuke/interessante gasten in je podcast kan krijgen.
Ik weet nog wel hoe leuk het was om bij ons gasten in de studio te krijgen, dat was toen internet nog in de kinderschoenen stond.
Toen moesten mensen fysiek aanwezig zijn, nu is dat een stuk makkelijker tegenwoordig.
Lekkere start en succes met de volgende uitzendingen in ieder geval!

Dank je! En dit kan tegenwoordig ook prima online, via Google Meet of Zoom. Het geluid neem ik op met Camtasia en zo maak ik met een collega uit Tilburg een podcast over SEO. We hadden elkaar voor die tijd nooit gezien :D

Op termijn lijkt het me leuk om ook artiesten te interviewen. En dan vooral lekker technisch, over de spullen die ze gebruiken. Maar eerst maar eens zien of het van de grond komt.

Ik ben overigens niet de beste presentator, maar het leuke van podcasts is dat dat ook niet hoeft. Als het onderwerp maar interessant genoeg is. Ik heb in elk geval plannen te over.
 
zo maak ik met een collega uit Tilburg een podcast over SEO. We hadden elkaar voor die tijd nooit gezien :D

Misschien kan die 'ns een keer een leraar Techniek en Recording van de Rockakademie in Tilburg voor je regelen?
 
Maak de perfecte mix in 10 stappen:
Lekker geluisterd Rutger!
Een extra tip; soms stuur ik bekenden die ik als goed luisteraar reken wel 'ns een mix en dan ben ik benieuwd naar hun feedback, ze uitnodigen om te komen luisteren kan natuurlijk ook.
Een pietsje opbouwende kritiek (als dat mag) voor mijn gevoel val je soms net iets te veel in herhaling wat misschien wel komt door je enthousiasme, tussen de stappen maak je een opsomming en aan het einde opnieuw, voor mij iets teveel van het goede maar verder qua structuur, de presentatie enz goed luisterbaar.
Misschien dat deze kritiek ook te maken heeft met het gegeven dat het voor mij een bekend onderwerp is en dat dit voor mensen die net beginnen juist wel prettig is, dat kan natuurlijk ook.
 
tussen de stappen maak je een opsomming en aan het einde opnieuw
Dat is eigenlijk wel een beetje hoe een goed opgebouwde presentatie eruit hoort te zien. Zelf ben ik gewend om eerst te vertellen wat ik zeggen, om het dan te zeggen, en om daarna af te sluiten met een samenvatting van wat ik gezegd heb. De boodschap blijft dan beter hangen.
 
Misschien dat deze kritiek ook te maken heeft met het gegeven dat het voor mij een bekend onderwerp is en dat dit voor mensen die net beginnen juist wel prettig is, dat kan natuurlijk ook.
Dank voor het luisteren! Die opsommingen is wel bewust gedaan, hoewel nu misschien wat veel. Ik geef al bijna 10 jaar trainingen en te veel structuur bestaat bijna niet. Misschien wel als je bekend bent met een onderwerp, maar als je nieuw bent wil je houvast. Daarom ben ik ook dol op mindmappen, als je het grote plaatje ziet landen de details sneller. Maar ik hou het in de gaten en kritiek mag altijd! 👍
 
Back
Top