Junkie XL's Massive Synth Collection...Is For Sale!

DP4 is al een hype sinds daft punk 'm gebruikte hoor. Ik kocht 10 jaar terug daarom 'maar' de dp2
 
De Dp/4 is een beetje een kult bak.
Een poor mans H3000 en de modulaire aard maken het een mooie tool in de studio.
Het geeft iets wat een plugin niet kan brengen. Vind 800e erg veel btw.

Als je de prijzen nu ziet is hij wel een stuk populairder sinds de laatste paar jaar.
Vind dat erg 'oncreatief' van die mensen die dan precies zoal Daft Punk hun setup maken voor die sound.
 
Tja je kan dat vinden, en dan denk ik aan al die coverbands met gitaren enz, die willen allemaal zo klinken als hun voorbeeld, dan is 't plots een stuk minder ergerlijk. Zeker als de echte band niet meer bestaat.
Moest ik Paft Dunk kunnen boeken voor 500 euro die in de lokale feestzaal komen knallen met de echte sound, zou ik wel weten hoe mijn volgende anti corona verjaardag eruit ziet.
 
Tja je kan dat vinden, en dan denk ik aan al die coverbands met gitaren enz, die willen allemaal zo klinken als hun voorbeeld, dan is 't plots een stuk minder ergerlijk. Zeker als de echte band niet meer bestaat.
Moest ik Paft Dunk kunnen boeken voor 500 euro die in de lokale feestzaal komen knallen met de echte sound, zou ik wel weten hoe mijn volgende anti corona verjaardag eruit ziet.

Ik zeg niet dat het ergelijk is. Kan vast fijn klinken maar is naar mijn mening weinig creatief. Coverbands ook niet.
Maakt verder ook niet uit. Iedereen kan doen en laten wat die wil, :mega:
 
Dp/4 vs Dp/4+ is ongebalanceerd vs gebalanceerd.
maakt dus verder niets uit. De dp/4+ stuurd +4db uit.
mij dp4 is helemaal niet noisy.
De Dp4 is juist leuk dat je 4 fx modules naar elkaar kan routen daardoor is de dp/2 een stuk minder interresant.
 
Ben vergeten welke maar er was een dp4 die sneller issues had...
misschien bedoelt egres dat.
 
Verzending gebeurd vanuit de USA, daar dan nog eens importtax bovenop.
 
Ben vergeten welke maar er was een dp4 die sneller issues had...
misschien bedoelt egres dat.

Niet dat ik weet,bij beiden is het niet makkelijk om de batterij te vervangen en in beide zitten cutom chips (maar goed in Lexicons zitten ook custom chips).

In ieder geval het is sinds begin dat geweten is dat de + stiller is dan de niet+ ,en destijds toen al toen ze nog niet duur waren 20y terug wilde men daarom de + versie.

Maar ik heb zelf nooit beiden tegelijk gehad om het zelf te kunnen testen,heb enkel de + eens in bruikleen gehad.

Leuke FX unit maar niet om naar huis te schrijven (naar mijn mening),voor de prijs van destijds ist ok maar anders zou ik eerder overstappen naar een H-3000 (en dus iets meer betalen)
 
Screenshot_20201213-233119~2.png
Weer een beetje on-topic...
In de nieuwste video van Tom (https://youtu.be/tjd6wniRJto) zie ik de volgende synths die hij kennelijk heeft gehouden:
  1. Moog Matriarch
  2. Moog Minimoog
  3. Modal 002
  4. Korg PS-3300
  5. Waldorf Quantum
Maar wat is die witte module onder de Quantum? Ik dacht eerst iets van Oberheim, maar dat is het niet.
 
Weer een beetje on-topic...
In de nieuwste video van Tom (https://youtu.be/tjd6wniRJto) zie ik de volgende synths die hij kennelijk heeft gehouden:
  1. Moog Matriarch
  2. Moog Minimoog
  3. Modal 002
  4. Korg PS-3300
  5. Waldorf Quantum
Maar wat is die witte module onder de Quantum? Ik dacht eerst iets van Oberheim, maar dat is het niet.

Erica Synths' latest instrument is inspired by the EMS Synthi AKS https://images.app.goo.gl/3VQAsDWDrpUZM5L4A Images may be subject to copyright.

Nou ik heb maar op die trommel geklikt :)
 
egres ss Tom heeft toch zijn Mirage gehouden.
Hij heeft namelijk ook een DSK1 keys en die zie ik niet in de sold listings staan.
Hij heeft een rack mirage weg gedaan.
Dit zegt toch wel een wat over de uniqueness van dit instrument.8)​​​​​​​
 
egres ss Tom heeft toch zijn Mirage gehouden.
Hij heeft namelijk ook een DSK1 keys en die zie ik niet in de sold listings staan.
Hij heeft een rack mirage weg gedaan.
Dit zegt toch wel een wat over de uniqueness van dit instrument.8)​​​​​​​

Ja,ik heb rack en key versie :)
 
Ah tof, ik kan een rack mirage kopen voor 400e of ruilen tegen een BH pro1... weet het nog niet zeker.
 
Weer een beetje on-topic...
In de nieuwste video van Tom (https://youtu.be/tjd6wniRJto) zie ik de volgende synths die hij kennelijk heeft gehouden:
  1. Moog Matriarch
  2. Moog Minimoog
  3. Modal 002
  4. Korg PS-3300
  5. Waldorf Quantum
Maar wat is die witte module onder de Quantum? Ik dacht eerst iets van Oberheim, maar dat is het niet.

Da's dan toch wel apart dat je dat uit al die toffe vintage gear juist een moderne Matriarch besluit te houden.
 
Niet echt appart want is naar mijn mening een van de fijnste nieuwe analoge bakken.
Heerlijke romige sounds.
 
Back
Top