Junkie XL's Massive Synth Collection...Is For Sale!

Blasphemie!
En iedereen nu maar speculeren wat de échte reden zou zijn :P

Ik begrijp het wel, als we z'n uitleg mogen geloven.
Soms voel ik me ook schuldig als ik omringd ben in m'n studio door synths en besef dat ik er eigenlijk niet zo vaak op speel.
Het doet dan deugd om gear te verkopen, heb je terug ruimte en focus voor die synths waar je wel vaak iets uit haalt.

Want voor mij is het dubbel. Aan de ene kant is hardware de max om te leren wat nu zo speciaal is aan dat bakje en aan de andere heb je het productieve aspect.
En een VST is dan soms de gemakkelijke, productievere keuze.
Want het doel is effectief muziek maken, toch? :D

Anyway, Tom, ik ben benieuwd hoe zijn nieuwe studio er uit zal zien.
Wat zal hij houden? Wat heeft hij in stockage gestoken? Welke synths zal hij nu huren als hij die nodig heeft? Of wordt het 1 midi-controll-vst-studio? etc etc ...
 
Hij is wel slim,de PS3300 verkoopt die niet,hij doet wel een heel grote fout om de Jupiter-8 ook te verkopen.
Maar al de rest zou ik ook weg doen..
 
Zoals ik heb gedaan kiest hij ook voor een smaller set-up met de dingen die er echt toe doen.
 
Interessante move!

Dubbel gevoel bij, als in dat ik me afvraag of deze apparaten hun leven gaan vervolgen als

(A) museumstukken waar de volgende eigenaar tegenover vrienden ook weer de hele riedel aan namen van gebruikt in die & die film moet zien op te dissen, of

(B) juist als actieve werkpaarden (sound-demo ipv al die namen was dan handiger geweest, met name de modded gear).
 
Ik verkoop nooit wat. Onze synths zijn als kinderen of vrienden. Al die avonturen die je met ze hebt beleefd. Hoe zou je dat kunnen verloochenen? :D
 
..heeft te maken met Behringer die al die classics opnieuw uitbrengt... daardoor daalt de waarde van die dingen en heeft verzamelen geen zin meer - de lol is er af.

ja echt waar ;-)
 
Was het maar waar, volgens mij zijn de prijzen nog nooit zo hoog geweest voor vintage synths (of drumbakken).
 
..heeft te maken met Behringer die al die classics opnieuw uitbrengt... daardoor daalt de waarde van die dingen en heeft verzamelen geen zin meer - de lol is er af.

ja echt waar ;-)

Ik zou eerder zeggen dat het geen zin meer heeft om bepaalde oude toestellen nog te gaan kopen,dat klopt wel helemaal.

Voor verzamelaars heeft het echter geen enkel invloed.

Of de waarde daalt dat kan je maar veel later over langer termijn uitmaken omdat je moet rekening houden dat de waarde op heel korte tijd erg gestegen was,als die dan nu even zakt heb je gemiddeld gezien geen daling van waarde.
 
Zit zelf ook te denken om een hoop weg te gaan doen.
leuk om te zien dat hij niet de Ensoniq mirage weg doet. Wellicht moet ik die ook houden.
 
Vraag me toch af of zijn laatste avontuur voor die Netflix serie er iets mee te maken heeft. Hij vertelde dat hij weer op de 'ouderwetste' manier muziek wilde maken, maar het menu diven viel hem zwaar tegen. In die zin kan ik me voorstellen dat het voor hem gewoon niet productief genoeg is om daadwerkelijk met oude gear te werken.

Aan de andere kant, denk niet dat hij het voor het geld hoeft te doen. Hij zou ook bijv. een muziekschool kunnen openen waar (jonge) mensen daadwerkelijk gebruik hiervan kunnen maken.
 
^ Op enkele exemplaren na in zijn verzameling heeft die niets speciaal,die enorme nieuwe moderne 5U en die berg eurorack,probeer dat nu maar eens vlot nog te verpatsen..

Of die TTSH 2600,geen kat die dit nu nog wil als de Behringer 700e gaat kostsen vandaar dat hij meld dat de opbrengst weg geschonken zal worden aan een goed doel,anders geraakt hij er niet meer van af.

Aan de andere zijde als je kijkt wat er allemaal ter beschikking is aan samplepacks en Cinematic libraries dan heb je voor heel je leven geen enkele hardware synth nog nodig,ik zou dan ook niet weten wat ik nog moet aanvangen met een CS-70 die moet dienen om ' cinematic Ambient pads' te maken :D

Anyway,als ik hem was zou ik zeker de Jupiter 8 en 6 en de PS3300 niet verkopen,dat worden status synths en die zijn dus goed zelfs als je ze niet gebruikt om in de studio te zetten als er klanten komen. Tenzij korg of Roland plots net als Dave S. ook met heruitgaves komen dan is het allemaal voorbij.
 
Laatst gewijzigd:
En iedereen nu maar speculeren wat de échte reden zou zijn

Niets speculeren, er staat gewoon:

As the full-contact composer increasingly uses live orchestra, music software, and digital instruments in his current work [...]

En het zijn niet alleen synths, maar ook drumstellen, gitaren, pedalen (en meer):

More than 200 synths, samplers, and other electronic instruments, nearly 100 pedals, 30-plus microphones, dozens of guitars, drums, and more
 
zou dit nu het behringer effect zijn: synthprijzen zijn torenhoog, hoger kan bijna niet, behringer copieert synth na synth, nu ideale tijd om spul ten gelden te maken...?
er worden nogal wat collecties van bekenden verkocht de laatste tijd. kan natuurlijk ook zijn dat er in de aanleunwoning minder plaats is, maar vraag het me gewoon wel af .
 
zou dit nu het behringer effect zijn: synthprijzen zijn torenhoog, hoger kan bijna niet, behringer copieert synth na synth, nu ideale tijd om spul ten gelden te maken...?
er worden nogal wat collecties van bekenden verkocht de laatste tijd. kan natuurlijk ook zijn dat er in de aanleunwoning minder plaats is, maar vraag het me gewoon wel af .

Ik denk dat het een combinatie van factoren is. Maar niet alleen het BH effect.
Het lijkt wel een factor. Waarom zou hij anders al die studio electronics Moog kloon dingen weg doen?
Hij heeft zelf al gezegt dat hij zo veel spullen heeft en hij speelt er nauwlijks op.
De dingen die ik zie die hij weg doet zijn wel 'mindere' dingen kwa unique sound of oude techniek met moeilijke interfaces (ppg waveterm bv).
Yamaha CS70 bv is leuk maar liever een CS60 voor mij.

Ik ben heel benieuwd of hij zijn Matrix 6, Mirage en Jupiter 6 houd en wacht met spanning op 9 dec..
Dat denk ik namelijk wel omdat hij die vaak gebruikt.
 
zou dit nu het behringer effect zijn: synthprijzen zijn torenhoog, hoger kan bijna niet, behringer copieert synth na synth, nu ideale tijd om spul ten gelden te maken...?
er worden nogal wat collecties van bekenden verkocht de laatste tijd. kan natuurlijk ook zijn dat er in de aanleunwoning minder plaats is, maar vraag het me gewoon wel af .

Ik denk personlijk dat het Covid-19 gebeuren er meer mee te maken heeft.

Afhankelijk hoe je het bekijkt of hoe je situatie er voor staat kan het dus goed zijn om nu spullen te verpatsen maar ook is het zo dat deze spullen als je ze later terug wil het nog moeilijker en nog duurder zal worden om ze terug aan te kopen.
 
Ik denk personlijk dat het Covid-19 gebeuren er meer mee te maken heeft.

Das wel een goed punt. Alle bioscopen zijn dicht en heel veel films hebben de release date op pauze. Kan best wezen dat Hollywood ff op pauze staat.
 
...

Aan de andere kant, denk niet dat hij het voor het geld hoeft te doen. ...

Denk je?Ik herinner me een video waar hij vertelt dat ie iets bepaald wou en zijn boekhouder liet weten dat 't niet de moment was.
Waarom staat er een TTSH en geen ARP2600 vraag ik me ook af.

Ik denk niet dat de gemiddelde SF bezoeker gaat shoppen op reverb voor een van zijn synths. Prijzen zijn vast om u tegen te zeggen :)

Recent vroeg ik me nog af waarom hij bijvoorbeeld zowel een CS20M als CS40M heeft (en zo heeft ie nog broertjes) - alsof dat allemaal nut heeft. Beetje zoals de sub 37 naast de sub phatty.
Doet me ook denken aan Moby die alles verkocht. Maar hij had alle bakken gesampled, en dat was vooral drums.
 
We hoeven niet te speculeren waarom hij de spullen wegdoet. Hij vertelt het in een filmpje op zijn youtubekanaal: het bezit van de gear zit zijn creativiteit in de weg. Ik denk dat velen van ons datzelfde hebben ervaren - op kleinere schaal dan.
 
Back
Top