Revolutionaire misbaksels gezocht

Een nieuw soort house hoeft voor mij als ouwe rocker niet hoor... :P
Ik ben bang dat het nog wel erger kan dan een nieuw soort house. Je kan nu met makkelijke software voorgeprogrammeerde trap beats voorzien van ge-autotunede vocals, leuk van die rare stemmetjes, en iedereen kan zingen. Doet het goed op youtube. Je kan een rare tekst maken over de wiskunde-leraar en het klinkt met minimale moeite als wat er ook op de radio draait Misschien is dus autotune wel de nieuwe gadget die je zoekt? Maar waarschijnlijk loop ik al weer een jaar of 4 achter en is er al lang weer wat anders.

Probleem is dat wij dat allemaal waardeloos vinden "dat is geen echte muziek", net zoals klassieke muziek liefhebbers rock waardeloos vonden en oude rockers house waardeloos vonden. Het past niet in ons referentiekader dus we herkennen het niet als "the next big thing"
 
Ik ben bang dat het nog wel erger kan dan een nieuw soort house. Je kan nu met makkelijke software voorgeprogrammeerde trap beats voorzien van ge-autotunede vocals, leuk van die rare stemmetjes, en iedereen kan zingen. (...) Probleem is dat wij dat allemaal waardeloos vinden "dat is geen echte muziek", net zoals klassieke muziek liefhebbers rock waardeloos vonden en oude rockers house waardeloos vonden. Het past niet in ons referentiekader dus we herkennen het niet als "the next big thing"

En het gaat nog veel erger worden, als je "ouwe rocker" bent. Wanneer in de komende 10, 15 jaar ofzo AI echt gaat doorbreken: all hell breaks loose...

:D
 
Wanneer in de komende 10, 15 jaar ofzo AI echt gaat doorbreken
Ik zat al aan een of andere telefoon app te denken als nieuwe 'gadget' Maar een nieuwe muziekstroming gebaseerd op een AI getraind met allerlei bizare voorbeeld-geluiden klinkt als iets wat zeker mogelijk is.
 
Ik hou niet van house, maar heb ik er geen moeite mee om dat wel als een in de geschiedenis van de populaire muziek belangrijk genre te zien. Want dat is simpelweg een feit waar je niet omheen kunt. - Zelfs niet als ouwe rocker.
 
Ik zat al aan een of andere telefoon app te denken als nieuwe 'gadget' Maar een nieuwe muziekstroming gebaseerd op een AI getraind met allerlei bizare voorbeeld-geluiden klinkt als iets wat zeker mogelijk is.

Leuk, kunnen de labels eindeloos veel crap uitbraken zonder ook maar één cent aan een artiest te moeten betalen. Je zou wel es kunnen gelijk hebben...:stupid
 
Komt vooral door de ring, waarschijnlijk. Zoom had bedacht dat het goed zou werken als performance-instrument, maar stel je voor dat je op een podium staat met het ding. Bewust of onbewust hadden mensen al snel door dat het een beetje lullig overkomt, hooguit leuk misschien voor kinderen. De vergelijking met speelgoed is dan ook vaak gemaakt. De oorspronkelijke prijs was ook aan de hoge kant, dat heeft vast ook niet geholpen om potentiële kopers over de streep te trekken.

Ik keek er laatst een filmpje over van Bad Gear. Moet eerlijk bekennen, er leek niks mis mee, behalve dat hij rond is. Zag hem ook nog ergens voor 109 te koop, even kwam de kapitalist in me naar boven, maar ik dacht... hmm laat toch maar doen.

Maar eerlijk gezegd, er lijkt niks mis mee, behalve dat hij rond is en geen midi in
 
goed dit is niet de juiste thread, of is softube modular een onrevolutionair misbaksel?
Nee, lijkt me niet. Softube wordt waarschijnlijk door iedereen gebruikt zoals het bedoeld is en er zijn veel tevreden gebruikers.
 
Mocht ik ergens z'n grote broer voor een leuk prijsje vinden koop ik 'm meteen.
Ik geloof dat die grote broer juist minder fijn werkt, meer menu-diving. Ik weet ook niet zeker of je 'm moet zien als een betere versie. De 48 is later uitgekomen en heeft juist een hoop handigheidjes die de 96 ontbeert. Volgens mij zijn er meer ontevreden 96 (ex-)users dan 48. Ik denk dat de 96 eerder in de categorie misbaksels valt... :D
 
Wanneer in de komende 10, 15 jaar ofzo AI echt gaat doorbreken: all hell breaks loose...
Maar over een jaar of 30 krijg je dan weer de vintage-AI revival waarin juist de oude AI geroemd wordt om zijn gebreken... :eureka:
 
Ik geloof dat die grote broer juist minder fijn werkt, meer menu-diving. Ik weet ook niet zeker of je 'm moet zien als een betere versie. De 48 is later uitgekomen en heeft juist een hoop handigheidjes die de 96 ontbeert. Volgens mij zijn er meer ontevreden 96 (ex-)users dan 48. Ik denk dat de 96 eerder in de categorie misbaksels valt... :D

Handig om weten. De controller lijkt me nochtans wel interessant omdat hij veel meer pads heeft. Al is het maar om een leuke lichtshow mee te geven. Nu ja ik heb rommel genoeg om mee te prutsen, geen haast. :P
 
Ik geloof dat die grote broer juist minder fijn werkt, meer menu-diving. Ik weet ook niet zeker of je 'm moet zien als een betere versie. De 48 is later uitgekomen en heeft juist een hoop handigheidjes die de 96 ontbeert. Volgens mij zijn er meer ontevreden 96 (ex-)users dan 48. Ik denk dat de 96 eerder in de categorie misbaksels valt... :D

Heb nog niet veel met de 48 gewerkt, maar het klopt dat je meer moet menu-diven met de 96. De twee schermpjes op de 48 zijn ook best handig. Wat ik nog steeds wil doen is de 48 naast de 96 zetten voor een één-op-één vergelijking. Binnenkort even serieus mee pielen en dan rolt er misschien ook wel iets leuks uit voor de contest dit jaar. :)

Maar over een jaar of 30 krijg je dan weer de vintage-AI revival waarin juist de oude AI geroemd wordt om zijn gebreken... :eureka:

Ja, zo gaat het meestal. :D
 
Ik nomineer de Digitech Timebender (delay pedaal). Kwam uit in 2009, spuuglelijk en niet intuïtief en al snel gingen ze voor 125 euro de deur uit. Maar het ding is echt een creatief monster als je de handleiding een paar keer hebt gelezen. Allereerst is het een pitchshifter en delay in 1 (en dan echt een pitch shifter, niet een shimmer effectje). En daarnaast kun je door op je gitaar te strummen, zelf delaypatronen maken (dus ook gekke maatsoorten). Dit is superhandig, heb ik nog nergens anders gezien.
 
Heb nog niet veel met de 48 gewerkt, maar het klopt dat je meer moet menu-diven met de 96. De twee schermpjes op de 48 zijn ook best handig. Wat ik nog steeds wil doen is de 48 naast de 96 zetten voor een één-op-één vergelijking. Binnenkort even serieus mee pielen en dan rolt er misschien ook wel iets leuks uit voor de contest dit jaar. :)



Ja, zo gaat het meestal. :D

hoe werkt als ie een sampler, ook via de sd-card, ik zag dat je alleen samples kon bewerken, of truncaten, als je had opgenomen via de audi in.

misschien is dit eens leuk voor mij, als enige hardware. heeft nu ook oscillatoren? ik zag iets over FM oscillatoren, maar da is wa vreemd. het was ook vreemd, vond degene zelf.
 
Ik nomineer de Digitech Timebender (delay pedaal). Kwam uit in 2009, spuuglelijk en niet intuïtief en al snel gingen ze voor 125 euro de deur uit. Maar het ding is echt een creatief monster als je de handleiding een paar keer hebt gelezen. Allereerst is het een pitchshifter en delay in 1 (en dan echt een pitch shifter, niet een shimmer effectje). En daarnaast kun je door op je gitaar te strummen, zelf delaypatronen maken (dus ook gekke maatsoorten). Dit is superhandig, heb ik nog nergens anders gezien.

 
hoe werkt als ie een sampler, ook via de sd-card, ik zag dat je alleen samples kon bewerken, of truncaten, als je had opgenomen via de audi in.

misschien is dit eens leuk voor mij, als enige hardware. heeft nu ook oscillatoren? ik zag iets over FM oscillatoren, maar da is wa vreemd. het was ook vreemd, vond degene zelf.

Dat je niet kunt bewerken wat op een SD staat, bedoel je? Goede vraag, ik durf dat niet eens te beantwoorden voor de 96, laat staan de 48. De synth-engine is aardig, doet ook FM.
 
Dat je niet kunt bewerken wat op een SD staat, bedoel je? Goede vraag, ik durf dat niet eens te beantwoorden voor de 96, laat staan de 48. De synth-engine is aardig, doet ook FM.

ok ik slaap er nog een nachtje over, maar het is best een leuk ding. ooit wel een mc-303 gehad, ook goed, maar ik kon er niet veel mee. paste niet in wat maken wilde. hee, vergeten dus toch eens een hardware ding gehad, letterlik gehad; in de zin van gekregen (had een brom, weinig last van). de mc-505 die mijn buurman heeft, van hem heb ik de mc-303 gekregen, die nu weer weg is, dat vind ik wel een fijn ding.
maar die kan ik nergens meer kwijt..

aha een synth engine, o met de simpelste synth engines kun je nog toveren, waar zat ik onlangs even mee te werken, ben even vergeten welke synth dat was, leek heel beperkt, wel erg goed over nagedacht. toch, kon dat ding best wat. zal nog eens kijken wat voor éen het was. goed.

terug naar revolutionaire misbaksels! (hee ik ben er éen! ha), o jee. ik ga slapen...

EDIT: het is bij gear4music dus echt een dumpprijs, ze gaan eruit. bij bax-shop staat ie nog keiduur, op marktplaats... duurder dan bij gear4music.
wal opvallend dat het toch een ding is, wat lekker werkt, wanneer je niet gaat verwachten, dat het je basisinstrument wordt, maar als een freaky ringbox...
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top