Revolutionaire misbaksels gezocht

De volgende kandidaten voor recente mislukte gear hebben we nu al:

Zoom ARQ Aero RhythmTrak

Yamaha Tenori-on

Casio Xw-pd1

Roland D-2

Artiphon Orba


Iemand nog meer tips?
 
Bedankt voor het uitleggen én de correctie. Maakster.

Dat ik de module in dit topic noem betekent overigens niet dat dit ook mijn mening over deze module is. Het is een zienswijze die ik vrij vaak voorbij heb zien/horen komen, vandaar de associatie bij dit topic.

Het is sowieso één van de meest verkochte eurorack modules.

Wellicht terecht. Ik heb sinds kort een behoorlijke clouds kloon op de kop getikt hier.... En kan er nauwelijks afblijven. Ik denk dat het naaste Elements een van mijn favoriete modules wordt. Het is inderdaad wel zo dat op Youtube clouds vaak vrijwel op de zelfde manier ingezet ziet worden. Maar wellicht is dit bij andere modules ook zo.
 
Wellicht terecht. Ik heb sinds kort een behoorlijke clouds kloon op de kop getikt hier.... En kan er nauwelijks afblijven. Ik denk dat het naaste Elements een van mijn favoriete modules wordt. Het is inderdaad wel zo dat op Youtube clouds vaak vrijwel op de zelfde manier ingezet ziet worden. Maar wellicht is dit bij andere modules ook zo.

Het is zeker een mooi concept, realtime granulaire synthese. De eerste Eurorackmodule, dacht ik, die dat kon. En ja, ook ik gebruik de module. (NW1, contact mics, veldsamples)

Degene die de module heeft ontworpen, wil er liever niet aan herinnerd worden. Oa. door de punten die genoemd zijn. Vandaar de vermelding in dit topic.
 
Maar als ik het goed begrijp wordt die Eurorack-module nog steeds voor realtime granulaire synthese gebruikt, hoewel veelal op een fantasieloze popiejopie manier...?
 
Maar als ik het goed begrijp wordt die Eurorack-module nog steeds voor realtime granulaire synthese gebruikt, hoewel veelal op een fantasieloze popiejopie manier...?

Nee, het is gewoon 1 bepaalde sound je keer op keer hoort.
De maker wil juist dat mensen er creatief mee omgaan maar.
 
De bedoeling was dat er iig meer gemoduleerd werd. Maar (zeker in het begin, toen Clouds net uit was) werd dat op z'n zachts gezegd niet ten volle benut. Toen daarna Rings uit kwam werd "Rings through Clouds" een beetje een soort van standaard voor instant ambient. Je hoeft niet veel te doen om dat mooi te laten klinken. Veel mensen hielden/houden van die sound, maar de maakster had gehoopt en verwacht dat mensen er wat avontuurlijker mee om zouden gaan. De kritiek dat veel modulaire ambient hetzelfde klinkt is voor een deel ook daar op terug te herleiden. Sommige modules zijn een soort voice op zich wat gemakzucht en eenvormigheid in de hand werkt.

meer gemoduleerd, dat doe ik vaak, clouds gebruik amper met rings, maar wel voor idioot rijke drones. je bedoelt dat clouds meer als een effekt processor wordt gebruikt, met vaste instellingen? dit is wel met rings... en clouds.. het voorbeeld is juist hoe ik rings eigenlik ook normaal niet gebruik.. niet alles van clouds wordt gemoduleerd...

overigens: keileuke thread!

Click image for larger version  Name:	Ring Ping CLouds.png Views:	0 Size:	485,8 KB ID:	3785911
 
Het gros doet inderdaad die andere module Rings door Clouds en dat geeft inderdaad een zeer herkenbaar geluid. In dat opzicht vergelijkbaar met een 303. De maakster zou dat in het Nederlands inderdaad vermoedelijk fantasieloze popiejopie stierenfaeces noemen. (Tot groot ongenoegen van een aantal gebruikers).

Verder zou je qua vergelijkingen die (een beetje) met een sampler kunnen maken. Veel hangt af van wat je als brongeluid gebruikt én hoe je vervolgens dat brongeluid manipuleert (in geval van clouds moduleert).

D2, geinig bakje veel plezier mee gehad. M'n eerste multitrack sequencer :D

Tenori tijdje mogen lenen. De sequencer vond ik echt inspireren.
 
je bedoelt dat clouds meer als een effekt processor wordt gebruikt, met vaste instellingen?
Zoiets ja, zoals M01C ook aangeeft. Ook bij Rings zie je dat veel gebruikers bv de input niet gebruiken en gebruik maken van de interne noise bron van Rings, waardoor het geluidspalet wat je bij veel gebruikers hoort dan ook weer hetzelfde is. Rings was net als Clouds ook juist bedoelt om er dingen doorheen te jagen. En bij Clouds ligt de verleiding op de loer om alles te verdrinken in de reverb die er op zit.
 
Het gros doet inderdaad die andere module Rings door Clouds en dat geeft inderdaad een zeer herkenbaar geluid. In dat opzicht vergelijkbaar met een 303. De maakster zou dat in het Nederlands inderdaad vermoedelijk fantasieloze popiejopie stierenfaeces noemen. (Tot groot ongenoegen van een aantal gebruikers).

Verder zou je qua vergelijkingen die (een beetje) met een sampler kunnen maken. Veel hangt af van wat je als brongeluid gebruikt én hoe je vervolgens dat brongeluid manipuleert (in geval van clouds moduleert).

aha, nu snap ik het. rings is ook een makkelik ding om gelijk moois uit te krijgen, het voorbeeld dat je ziet, wordt bij elke "revisie" gekker. de rings heb ik níet gemoduleerd, want het ging eigenlik, als eerste om de vermona module.
uiteindelik ga ik alles aan elkaar knopen, wat hier nog erg meevalt.
rings gelijk door clouds? volgens mij nooit gedaan. behalve hier dan, maar goed, er gebeurt meer, het "rings" geluid wordt uit elkaar gereten.

goed. dit wilde ik ff weten. en nu snap ik het. ik heb daarom zelf ook een hekel aan de 303 (disclaimer: er zijn tracks waarin het wel werkt, en vooral vanwege dat er net wat anders aan wordt getrokken). zo herkenbaar, maar altijd het kán werken, voorbeelden zijn er ook hier te vinden, maar vaak, vooral niet hier, da is wel opvallend, ow bij zeus!

nou ja, terug naar revolutionaire misbaksels.

Zoom ARQ Aero RhythmTrak

die was me al eens opgevallen, lijkt me wel een grappig ding. op marktplaats vragen ze er wel veel voor, maar wordt dan niet verkocht blijkbaar. ow is nog leverbaar, de AR-48 dan, of is dat dezelfde.
voor een leuk speelprijsje was het wel wat...
 
Zoiets ja, zoals M01C ook aangeeft. Ook bij Rings zie je dat veel gebruikers bv de input niet gebruiken en gebruik maken van de interne noise bron van Rings, waardoor het geluidspalet wat je bij veel gebruikers hoort dan ook weer hetzelfde is. Rings was net als Clouds ook juist bedoelt om er dingen doorheen te jagen. En bij Clouds ligt de verleiding op de loer om alles te verdrinken in de reverb die er op zit.

ja die verleiding is er altijd, maar ik ga toch altijd een andere weg, probeer juist "patronen" er uit krijgen, en de freeze funktie goed te gebruiken, en het moduleren van ff uit mijn hoofd density en texture vooral, nee meestal meer.
rings is juist heerlik met input, hier in mijn voorbeeld wordt ie aangeslagen, idd door de vermona. het is een uit een test geboren. en nu flink "degraded", blijft weinig van rings geluid over in de laatste versies, die de beste zijn. de eerdere versies klinken juist herkenbaar, en simpel mooi. clouds gebruik ik vrij regelmatig,maar niet als reverb.

goed dit is niet de juiste thread, of is softube modular een onrevolutionair misbaksel? (al vind ik m heerlik. idiote drones.. met clouds en een buchla 259e, en ze dan elkaar laten moduleren, dan krijg je al een pittig vol geluid.)
 
Dit is wel de juiste thread, zowel Rings als Clouds zijn revolutionele misbaksels, zijn anders bedoeld en verantwoordelijk voor een subgenre. En dan het formaat, wie heeft dat bedacht? Ik vermoed een Duitser. Hoe misbakken kan het worden?! :D
 
Dit is wel de juiste thread, zowel Rings als Clouds zijn revolutionele misbaksels, zijn anders bedoeld en verantwoordelijk voor een subgenre. En dan het formaat, wie heeft dat bedacht? Ik vermoed een Duitser. Hoe misbakken kan het worden?! :D

haha, clouds, ik zet te kijken, ik heb m inderdaad als een soort reverb gebruikt, maar dat werkt wel erg goed, maar in andere patches, toen ik m meer onder de knie kreeg, werkt niet meer echt als een reverb, of helemaal niet, en draagt clouds geheel iets anders bij. ben nog even door een aantal patches gelopen, zijn nog erg goed, en heb er 1 die bijna niet gemoduleerd werd, bijna geheel laten moduleren, totdat het niet meer werkt, dus laatste kabel weg, krijg ik een soort van... militaire SF soundtrack... wel maf, en keileuk, o alles elkaar laten moduleren, dat is mijn ding in softube modular, met lekkere misbaksels.

goed misbaksels dus :D8) that i like..

ik had geheel geen weet van het subgenre rings+clouds, dan ga ik een ambient patch maken mét rings+clouds, speciaal voor jou!
 
die was me al eens opgevallen, lijkt me wel een grappig ding. op marktplaats vragen ze er wel veel voor, maar wordt dan niet verkocht blijkbaar. ow is nog leverbaar, de AR-48 dan, of is dat dezelfde.
voor een leuk speelprijsje was het wel wat...

Ik kan de AR-48 zeker aanbevelen voor de prijs waarvoor ik hem gekocht heb. (€99 op Gear4music, maar is alweer wat gestegen dacht ik) Leuke interne sounds maar ook erg leuk als controller/sequencer. De mijne is zeker een blijver! :okdan:
Mocht ik ergens z'n grote broer voor een leuk prijsje vinden koop ik 'm meteen.
 
Ik kan de AR-48 zeker aanbevelen voor de prijs waarvoor ik hem gekocht heb. (€99 op Gear4music, maar is alweer wat gestegen dacht ik) Leuke interne sounds maar ook erg leuk als controller/sequencer. De mijne is zeker een blijver! :okdan:
Mocht ik ergens z'n grote broer voor een leuk prijsje vinden koop ik 'm meteen.

de ar-48 is de kleine versie? kan dat natuurlik ook zelf uitzoeken.. ook als sequencer, mmmhh.. gebruik ik mijn ligthpad M's ook voor, hee zijn dat niet eveneens revolutionaire misbaksels? ik heb er 2... (naast een seaboard block).

goed 109 euri, sja, ik heb een limiet gezet, vrijwillig, ik zal eens kijken wat ie kan. ik werk volledig ITB, maar heb een arsenaal aan controllers, dus knoppen draaien, of sliden doe ik genoeg.
toch eens zo'n op-zich-ding, o ja, hardware...
mmmmmh.....
 
ik had geheel geen weet van het subgenre rings+clouds, dan ga ik een ambient patch maken mét rings+clouds, speciaal voor jou!

Als je het maar laat, misbaksel dat je er bent!

;) :D
 
Als je het maar laat, misbaksel dat je er bent!

;) :D

ik ben al bezig, in ableton! wa gaat da makkelik, ik kan amper ambient maken, de eerste pogingen waren horror-ambient tracks, voor een album, uiteindelik heb ik er wel een kunnen maken, zonder rings of clouds, 2xmaal FM8, een oude preset die ik gemaakt had, from scratch, maar nooit ergens voor kon gebruiken, de speelwijze bepaalde dat het ambient werd... goed genoeg...
het gaat japanse ambient worden...
 
Goed - laat maar horen hoe dat uit misbaksels geboren subgenre klinkt. Ben benieuwd.
 
goed 109 euri, sja, ik heb een limiet gezet, vrijwillig, ik zal eens kijken wat ie kan. ik werk volledig ITB, maar heb een arsenaal aan controllers, dus knoppen draaien, of sliden doe ik genoeg.
toch eens zo'n op-zich-ding, o ja, hardware...
mmmmmh.....

Heb hem gisteren gebruikt met Cloudrum, een gratis tongue drum vst. Vond ik heel goed passen. Verder vind ik leuk dat je met de arp op LATCH noot per noot kunt aan of uitzetten zonder het hele akkoord opnieuw te moeten spelen.
 
Back
Top