Din Sync RE-909 (Roland TR-909 replica)

Ik denk dat Dinsync op 6 juni met een 909 clone gaat komen:

ECA4-D0-F7-4-E2-B-4166-B9-CE-51-C4-CD72-D338.jpg
 
Laatst gewijzigd:
Hallelujah, een replica, en nu? De Roland tr-09 is beter. Misschien goed voor mensen die denken dat ze iets hebben maar uiteindelijk hebben ze niks. Mijn TR-09 (TR-909 re-issue een echte Roland). heeft veel meer aanschijn dan een ordinaire namaak. Dit soort van mislukte namaak doet mij denken aan oa nep kledij. Schaamtelijk, dus.

Leuk toch die replica's.
Mensen die het originele niet kunnen veroorloven en voor een prijsje een bijna 100% idem toestel kunnen hebben.

Het was hier trouwens toch aangenamer toen je gebannen was,misschien tijd dat ze je er weer af flikkeren.
 
Is er dan al een prototype van de behuizing,is die identiek aan de originele?
 
Iedereen heeft het hier over TR-909 replica, maar dit wordt toch gewoon een cloon net zoals de RE-303 toch?

Marketing?

Replica (noun): An exact copy
Clone (noun): A copy or imitation of something already existing, especially when designed to simulate it.
 
Ze gebruiken de term replica omdat de printplaat en onderdelen 1:1 gelijk zijn (tenzij het echt niet anders kan)
wat bij een clone zoals bvb x0xb0x niet het geval is
 
Sorry man maar daar kan ik niet mee akkoord gaan. De 'echte' huidige Rolands zijn om te lachen qua formfactor. Het blijven wel instrumenten hé als ik oud ben krijg ik misschien interesse in modelbouw en maquettes maar dat is nu niet aan de orde:beard:. Ik heb ooit een TR-09 is het echt gezien en dat is echt een mini ding; dit is met veel moeite werkbaar; ikzelf zou er me mateloos aan ergeren. Daar kan ik met mijn grote handen dus niets mee. Ik had ooit een TR8 en dat ding is qua formfactor ideaal.
Mijn zoon is morgen jarig (die wordt zeven); een TR-09 zou echt iets voor hem zijn.

Roland is mijn inziens momenteel de weg kwijt en andere fabrikanten doen nu wat zij eigenlijk zouden kunnen doen:doei:.

Voor mijzelf is een echte TR-909 onbetaalbaar en dus droom ik om ooit een goede replica te bezitten. Daar ga ik dan lekker mee knallen in mijn studio in plaats van hem onder een stolp op de kast te zetten8).

Spijker op de kop :okdan:
 
Superfijn zo een een-op een replica! Kan goed van pas komen als er ooit iets kapot gaat aan mijn original 909:mega:
 
Ik heb ooit een TR-09 is het echt gezien en dat is echt een mini ding; dit is met veel moeite werkbaar; ikzelf zou er me mateloos aan ergeren. Daar kan ik met mijn grote handen dus niets mee. Ik had ooit een TR8 en dat ding is qua formfactor ideaal.


Roland is mijn inziens momenteel de weg kwijt en andere fabrikanten doen nu wat zij eigenlijk zouden kunnen doen:doei:.

.

Ik zelf heb ook grote handen en de TR-09 is prima werkbaar. En qua geluid is het 1:1 veel beter dan de TR-8 die ik ook bezit, want die klinkt echt als een slappe vod, sorry. En uiteindelijk is het wel een Roland en geen na-maak prul. En vind het zelf ook belachelijk wat die onnozelaars vragen voor de originele TR-909, want zo zeldzaam zijn ze nu ook weer niet.
 
Laatst gewijzigd:
Hopelijk gebeurd er een wonder en koop ik ooit nog de 909. Al de look alikes stillen toch geen gas, leerde ik. Enkel die prijs... wie weet krijg ik ooit wat zin om er spullen voor te verkopen, momenteel nog niet.
 
Is beschikbaar nu, voor wie 400 euro armer wil zijn (enkel pcb en wat parts, de rest komt er nog bij)
 
Dit klinkt toch behoorlijk oud antiek. Authentiek. Als zo'n oude antieke. Puik werk. Ben nog steeds content met een origineel ontwerp van deze meneer. M'n SARA :)
 
Ah wat ben ik toch blij dat ik nog steeds een TR-909 bezit in perfecte staat... Gekocht voor 4000 Bfr. (100 euro). Ooit zal ik die wel eens verkopen aan een simpelaar voor 5000 euro.... En heb ongeveer in die zelfde periode ook een Tb-303 gekocht voor 2000Bfr.(50 euro). Maar helaas heb ik die 303 niet meer.
Begrijp nog steeds die prijzen niet. Want een TR-909 zal je rap beu zijn. Maar het staat wel mooi in de studio. Verder niks....
 
Laatst gewijzigd:
Was verkeerd ivm die Roland TB-303. Heb deze destijds niet aan 2000 BFr.(50 euro) gekocht. Het was 1000 Bfr.(25 euro). Met doos, tasje, handleiding... (nieuwstaat). Moest dit toch even rechtzetten. En toen had ik echt geen flauw idee wat dit nu zou zijn. Gelukkig heb ik mijn Roland TR-909 nog. Nog een jaar of 10 geduld en ik vraag 50000 euro voor mijn in perfecte staat Roland TR-909.
 
Laatst gewijzigd:
OMG, ben hier aan het discussiëren over een zielige namaak (wat totaal geen betekenis heeft) wat mij eigenlijk totaal geen bal kan schelen... Ben hier weg.
 
nick1000
Was je aan het discussiëren? Bedankt voor die uitleg. Zonder die uitleg had ik namelijk de indruk dat je aan het poggen was dat jij een origineel hebt gekocht voor een habbekrats en dat de potentiële koper van dat origineel een sukkel is. Wat zat ik er naast zeg. Sorry.
 
Hij was vooral met zichzelf aan het discussieren. Is op sich prima. Hij merkte dat hij zichzelf dwars zat :D
 
Hij was vooral met zichzelf aan het discussieren. Is op sich prima. Hij merkte dat hij zichzelf dwars zat :D

Deze replica bezorgde hem zelfs een slapeloze nacht. Ja, die 909 kickdrum heeft meerdere generaties slapeloze nachten bezorgd. Dan moet dit wel een goede replica zijn :D
 
Back
Top