Absynth3

Absynth-3-sm.jpg

Lees meer : http://www.nativeinstruments.de/index.php?home_us
en
http://aes.harmony-central.com/117AES/Content/Native_Instruments/PR/Absynth-3.html
 
ben ook wel geinteresseerd, maar lees op internet veel slechte verhalen, iemadn hem al geprobeerd??
 
Ik heb m een paar weken terug gekocht.... Maar heb nog weinig tijd gehad er iets mee te doen.....
Ik heb eigenlijk alleen ff met de presets zitten spelen .... De preset van die zee meeuwen vooral :luv:
Klonk erg chill! Maar voor de rest ben ik bang dat t me niet veel gaat boeien.....
Dus misschien verkoop ik m binnekort wel weer.
Dat tweaken en prutsen op een scherm is leuk voor een paar minuutjes.... Maar keer na keer sluit ik zoiets al snel af en ga liever aan echte knoppen draaien, Moog modular van Arturia en NI Reaktor heeft me eigenlijk ook nooit geboeit dus die had ik na een paar dagen ook alweer de deur uit gedaan.
Maar de echte VST freaks zullen Absynth vast wel leuk vinden, daarnaast ziet het er ook nog eens erg leuk uit :)
 
Nog steeds m'n favoriete softsynth!
Ik had nooit gedacht dat Absynth nóg uitgebreider kon zijn, maar het kan dus wel!
De Oscillator waveforms kunnen realtime gefractalized worden wat heel apparte en rauwe geluiden tot gevolg heeft.
De "Free-Run" Oscillator Mode" maakt polyphone geluiden nog vetter en analoger klinkend.
De nieuwe Unison funktie lijkt overbodig omdat je met de oscillators al genoeg unison kunt bewerkstelligen, maar hij maakt hele apparte bruikbare bijgeluiden.
Je hebt nu nog meer edit mogenlijkheden in het envelope scherm om dynamische en organische sounds te bouwen, en nu zie je ook eindelijk waar je bent in het envelope scherm doormiddel van een indicator ( handig bij lange presets).
Er zijn 2 nieuwe effekten toegevoegd, een tapedelay-achtig en een resonerend effekt.
Dan heb je nog de surround funktie maarja daar heb ik niks aan!
Minpunten:
Ik vind het "alles in één venster" lastig, ik vind het overzichtelijker als je meer vensters tegenlijk kan openen.
Sommige presets van versie 2 klinken anders in versie 3 ( gelukkig maar heel weinig).
Soms blijft een toets hangen, en de"extract from WAV" in het wavevenster werkt niet! (waarschijnlijk bugs)
Ook zou ik het handig vinden als je wat meer effekten tegenlijk kon gebruiken!

Maar over het algemeen vind ik het een erg vette softsynth die z'n geld zeer zeker waard is!
 
Origineel geplaatst door bliepertronic
ik vind de bediening van versie 2 een beetje priechelig met al die getalletjes invoeren enzo
getalletjes invoeren? :D
Je hoeft niet alles in te typen, je kunt ook met je muis tweaken!
 
Back
Top