Greenhouse (House) [Ableton + Access Virus TI]

Jasper.tm

Nieuwkomer
Lid sinds
19 februari 2016
Berichten
8
Locatie
Amsterdam
https://soundcloud.com/jaspertermors/greenhouse

Ik wilde al een tijdje een dansbare track met wat meer house vibes maken. De bass en clap doen het wel goed in deze denk ik. Productie in Ableton, plus de Access Virus TI voor de chords. Suggesties uiteraard welkom!
 
Goede vibe. Iets aan de kick stoort mij, vind het moeilijk te zeggen wat. Iets te Goa-achtig of zo :D Maar wel kicke track voor de rest!
 
Goede vibe. Iets aan de kick stoort mij, vind het moeilijk te zeggen wat. Iets te Goa-achtig of zo :D Maar wel kicke track voor de rest!

Ik neig wat sneller de super strakke Psy / Goa kick te pakken. Volgende project neem ik iets anders, ben benieuwd wat je daar van vindt.

De kick is ok, maar de clap is te zacht en te mono.

Goede feedback, daar kan ik wat mee. Dank je wel!
 
De vibe is inderdaad fijn. En de effectjes en achtergrondgeluidjes zijn top gedaan. Maar er gebeurt voor mij uiteindelijk te weinig om het 4.30 minuten spannend te houden. Er mag wel iets bij, of iets onverwacht gebeuren. De open hihat vind ik ook te strak. Vooral als de kick erbij komt. De akkoordjes swingen wat en de kick en hat zitten strak op de tel. Dat mag van mij meer grooven. Maar absoluut lekkere sfeer en aangenaam om naar te luisteren :okdan:
 
Dank voor de extra reacties, ik heb jullie feedback verwerkt in deze track en neem de info mee naar m'n volgende producties.
 
Back
Top