Help! Phase 88 problemen

DrKosA

Disko Popov
Lid sinds
27 mei 2004
Berichten
45
Locatie
Rommeldam
Hi Gasten,

Ik heb het vermoeden dat er iets mis is met mn nieuwe terratec phase88-kaart + breakoutbox
(eigenlijk ongebruikt tweedehands)
Ik hoop dat jullie me iets verder kunnen helpen.

Heb ‘m afgelopen vrijdag uitgepakt en in mn nieuwe pc geinstalleerd,
(xp pro, amd 3200+, 1024 mb ram, nieuwste drivers gedownload etc.)
In eerste instantie leek alles okee,
hij vertoont echter een aantal problemen:

- als de midi out port gebruikt wordt geeft hij geen audio-output (op geen van de kanalen)
- elke keer als windows opnieuw opgestart wordt(als ik de pc aanzet eigenlijk) komt er geen signaal binnen bij de kaart (interne routing?)
Dit is oa te zien in het phase controlpanel+mixer

- het enige wat ik hier vooralsnog aan heb kunnen doen is drivers verwijderen en opnieuw installeren. elke keer dat de pc opstart dus
- hij geeft geen conflict aan, andere onboard geluidskaartje staat uitgeschakeld in de bios.. verder deelt hij geen irq met een ander apparaat (staat nu op 18 )

-applicaties als cubase sx (2.2) en reason(2.5) hebben rewireproblemen, audio-inputproblemen (bussen toewijzen, hij ziet de inputs niet)) en problemen met de midipoort. (die kan’ie niet delen met andere applicaties)
(foutmelding windows oa: bad directsounddriver, please install proper drivers etc…)
nou komt'ie bij de foutmelding in cubase aan met een directx/midex3 driver.... terwijl hij met die apps de phase88 asio driver zou moeten gebruiken toch?

Oh ja, ik heb als het goed is 20 maanden garantie....

Alvast bedankt voor jullie reactie(s)

de groenten,
Koos
 
Hoe heb je de kaart geïnstalleerd?
Vers systeem of bestaand systeem?
Ik heb begrepen bij mn terratec ews88mt (volgens mij vrijwel identieke kaart) dat ik eerst een kaal systeem moet installeren en opnieuw opstarten e.d. alvorens de kaart er fysiek in te stoppen en vervolgens de drivers te installeren. Ik heb ook gehoord van conflicten met scsi RAID. Dusss als je dat hebt geïnstalleerd is het een idee om dat uit te schakelen (of je moet het gebruiken natuurlijk, dan hebbie een probleempie).
Ik heb lang zitten prutsen voordat ik mijn kaart optimaal had geïnstalleerd. Ik had een probleem in cubase, dat de asio driver er na elke sessie (opnieuw opstarten) uitvloog.
Ik hoop dat je er iets aan hebt

Cheers
 
Origineel geplaatst door Mole
Hoe heb je de kaart geïnstalleerd?
Vers systeem of bestaand systeem?
Ik heb begrepen bij mn terratec ews88mt (volgens mij vrijwel identieke kaart) dat ik eerst een kaal systeem moet installeren en opnieuw opstarten e.d. alvorens de kaart er fysiek in te stoppen en vervolgens de drivers te installeren. Ik heb ook gehoord van conflicten met scsi RAID. Dusss als je dat hebt geïnstalleerd is het een idee om dat uit te schakelen (of je moet het gebruiken natuurlijk, dan hebbie een probleempie).
Ik heb lang zitten prutsen voordat ik mijn kaart optimaal had geïnstalleerd. Ik had een probleem in cubase, dat de asio driver er na elke sessie (opnieuw opstarten) uitvloog.
Ik hoop dat je er iets aan hebt

Cheers

2 vragen... gebruik jij een Pentium of een AMD... en wat is scsi RAID precies??? war gebruik je dat voor?
 
Origineel geplaatst door Unic
scsi RAID precies??? war gebruik je dat voor? [/B]

Dat is 'Redundant Arrays of Inexpensive Disks'. Een manier om verschillende (kleinere goedkope) harddrives te koppelen en als 1 unit te gebruiken die dan beter is dan 1 enkele grote dure drive. Kan vast op het moederbord staan als extra IDE aansluitingen maar ook via SCSI.
 
Origineel geplaatst door hermax
Dat is 'Redundant Arrays of Inexpensive Disks'. Een manier om verschillende (kleinere goedkope) harddrives te koppelen en als 1 unit te gebruiken die dan beter is dan 1 enkele grote dure drive. Kan vast op het moederbord staan als extra IDE aansluitingen maar ook via SCSI.

En wat ik bedoelde is dat de moederborden die serial Ata ondersteunen ook vaak een cheapo raid mogelijkheid hebben. Soms is het zelfs noodzakelijk om je serial ata schijven te benaderen door het raid stuurprogramma te installeren.
Ik heb zelf een pentium. Ik denk echter niet dat het veel uitmaakt.
 
oh shit ik sla weer off topic nerdtaal uit. Serial ATA is de nieuwe interface voor harde schijven (handig kliksysteem met kleine aansluitingen en lekker dunne draadjes zodat je computer niet volzit met spagetti).
 
Back
Top