midi onboard of external box

unit-23

Ingeburgerd
Lid sinds
26 Maart 2002
Berichten
91
Locatie
Utrecht
Ik zit te twijfelen om een Maya 44 of delta 44 te kopen maar het enige wat me tegenstaat is dat er geen midi op zit.

Wat is beter? een kaar met midi onboard of een externe midi box?
 
Don't mix

Don't mix

Precies.. koop een losse kaart (met break-out of 19" box) voor het midi-gebeuren. Dat werkt vaak toch het beste/makkelijkste.
 
Ligt aan het systeem waar je op draait. Ik heb zelf een box via parallel-port. Als ik van screen verander op mijn PC gaa de sequence haperen, echt suck dus. USB is natuurlijk beter. Maar bij zwakkere systemen zou ik een ge-avanceerdere kaart nemen.
 
Origineel geplaatst door Ribbens
Ligt aan het systeem waar je op draait. Ik heb zelf een box via parallel-port. Als ik van screen verander op mijn PC gaa de sequence haperen, echt suck dus. USB is natuurlijk beter. Maar bij zwakkere systemen zou ik een ge-avanceerdere kaart nemen.

Dit is een bekend probleem bij app. die via parralel of serieel worden aangestuurd, dit komt namelijk door de ongelukkige architectuur van de hardware en problemen intren met de irq's
 
[offtopic]
Hallo meneer Ribbens.

Wie is u? Misschien dat je je even kunt voorstellen. :)
[/offtopic]

Maar losse midi is altijd handig ja.
Zelf ben ik een ontiegelijke Emagic fan maar er zijn nog Midiman,Steinberg,MotU e.v.a.
In de verschillende smaken 1x1,2x2,4x2,4x4,8x8. (alleen geen sinaasapple mint)
 
Back
Top