Wat ga je nog zeker aanschaffen?

While we speak ben ik deze aan het aanschaffen.. Billy Joel - Honesty [Remix Stems] ik kon em ook kopen maar het is niet de eerste keer dat na een downslurp abonnement aanschaffen, de targetfile verwijderd vind..

ps. laat ik er eerlijk over zijn.. Ik haat de slechte karaoke versies en ik moet dit liedje voor een mevrouw zingen die me inhuurt voor haar verjaardag.. verdient niet zo goed als karakter dansen maar ik mag mijn kleren aanhouden.. :)

(Zie de download timer voor de isolated studio stems linksonder ;) )
While we speak.png
 
Laatst gewijzigd:
En de MC 202 had die speciale accent functie, die erg vet was.
Mischien een beatstep pro?
Heb 2 x Squid, Wil een ingebouwde seq. MC 202 nooit gehad en nooit bij iemand anders zien staan. 101 en 303 wel
 
De 101 heeft niet de accent functie, ofwel die heeft altijd accent. De reden dat mensen denken dat de 101 dikker klinkt dan de 202, dat is niet het geval. Je kan de accent ook alleen op de vca zetten of ook op de filter cutoff.

De 303 heeft ook accent op de envelope decay zitten en op de resonantie.
 
Ik vind dat ik wel wat leuks verdiend heb weer; dus ik zat te kijken wat ik nog wil hebben.

Ik speelde vooral met de gedachte voor iets software achtigs of een compacte/niet al te prijzige 303-achtige hardware synth zoals die behringer td3.
ik weet het nog niet. Zijn die leuk? of andere modelletjes die beter zijn?

Kwa software dacht ik aan SampleRobot (6.6.), maar ik moet me daar nog wat aan inlezen. Ik hoopte dat die het proces van samplen van en naar de Waldorf Quantum en Ableton-simpler/sampler kon veraangenamen. Soms maak ik wat in ableton waarvan ik denk 'dat zou leuk zijn om op de quantum te spelen' of juist andersom... dat ik iets moois maak op de quantum waarvan ik denk 'zou handig zijn om een gesamplede versie in simpler te hebben'.
Als deze software dat kan en handiger maakt dan lijkt het me wel gaaf om mee te experimenteren.

Of een nieuwe software synth. Ik heb al Quanta2, kick2, Serum, Sylenth en OpSix Native. Kick2, Serum en Sylenth gebruik ik veel. OpSix heb ik meer als device om de op de hardware gedesignede patches vervolgens in de VST te gebruiken als ik in ableton een projectje doe. Quanta experimenteer ik veel mee, maa rik ben er een beetje richtingloos mee bezig (net als met granular op de waldorf).
Volgens mij ben ik aardig gecovered met al die synths, maar ik wilde eigenlijk wel iets dedicated vintage achtigs om 303, 707, 808, 909 (drum)synths mee na te doen (hardware of software). vandaar dat ik ook dacht aan Behringer TD3.
Mag alleen niet teveel kosten want ik heb het idee dat ik het niet nodig heb en dat het enkel voor de lol is.

Als iemand dit leest en denkt "die jongen moet sowieso "product X" eens checken... graag! :)
 
Of een nieuwe software synth
Kijk 'ns voor Pigments als er weer een aanbieding is, die heeft zoveel mogelijkheden en een hele fijne layout waardoor je zo makkelijk kan moduleren enz, echt een van de fijnste softsynths.
Of als het echt weinig mag kosten kijk dan bij full bucket music alles is gratis en er zitten hele goede dingen tussen.
 
Novation Circuit met 303 samples erop? Hoge fun/ creativiteit factor, interne batterij plus je kan hem als midi sequencer / controller gebruiken
 
Ik vind dat ik wel wat leuks verdiend heb weer; dus ik zat te kijken wat ik nog wil hebben.
:)

Als je budget zo rond de 100 euro is, en toch veel met vsts werkt, zou ik (als je nog niet hebt) gaan voor een leuke midicontroller. De novation sl's bijv. Dat is iets waar je continu plezier en profijt van gaat hebben. Mocht je al voorzien zijn, dan zou ik iets kiezen wat veelzijdig is. De TR6S bijv, or anders de MC-101.
 
Als je budget zo rond de 100 euro is, en toch veel met vsts werkt, zou ik (als je nog niet hebt) gaan voor een leuke midicontroller. De novation sl's bijv. Dat is iets waar je continu plezier en profijt van gaat hebben. Mocht je al voorzien zijn, dan zou ik iets kiezen wat veelzijdig is. De TR6S bijv, or anders de MC-101.
Ik heb al een minilab en een push2 ;)
Ik zal die tr6s en mc101 eens checken :D
 
Als je x0x drums (weliswaar een bescheiden selectie) en uitstekende 303 wil voor een habbekrats moet je de Roland T-8 eens checken.

dit vind ik zo ver wel de leukste suggestie. ziet er geinig uit. ik begrijp inderdaad dat de 303 die daar op zit vrij goed is, maar de drums idd lang niet compleet.

even voor de duidelijkheid; ik heb dit echt aalemaal niet nodig :dubbel: . ik heb een analog rytm waar ook 808 en 909 samples opstaan. in ableton live zit een 303 device (die kan denk ik wel beter). Midi controllers: check, hardware synths: check...
Dus een neiuwe aankoop zou echt een aanwinst moeten zijn in de interactie. niet per se in mogelijkheden. zon groovebox is harstikke leuk hoor, maar de analog rytm kan alles al, en wat ie niet kan kan op wat anders.
mij leek een beetje old school / vintage ervaring met zo'n 303 clone wel geinig. maar ook het gemak van compact met die T8 spreekt me wel aan. komt sowieso op het lijstje van nice to haves. niemand iets positiefs te melden over een 303 clone verder?

PS: SampleRobot ga ik denk ik sowieso deze maand aanschaffen. beetje gespeeld met de demo en ingelezen. vind ik denk ik wel leuk om VST's te samplen (vooral Streichfett plugin, klinkt lekker maar gebruik ik niet zo veel, maar beetje samplen en op de waldorf knallen... geinig denk ik), of de pocket operator megaman, en die dan speelbaar te maken en te bewerken op de Waldorf Quantum. Het sample map formaat voor Iridium/Quantum is gewoon beschikbaar als export format in sample robot en een hele key range automatisch samplen van een MIDI instrument lijkt een kleinigheidje, en de auto-loop functie leek ook prima te werken. Niet-midi instrumenten zoals de megaman moet ik nog testen en of het richting ableton net zo goed werkt weet ik niet, ik weet niet of Simpler/Sampler iets kunnen met sample-maps. we gaan het proberen.
 
Laatst gewijzigd:
dit vind ik zo ver wel de leukste suggestie. ziet er geinig uit. ik begrijp inderdaad dat de 303 die daar op zit vrij goed is, maar de drums idd lang niet compleet.
Klopt, maar toch is er nog verrassend veel mogelijk met de editopties met de knoppen en in het menu. Het grootste gemis vind ik 707 of 909 hihats, die 606 hihats die erin zitten vind ik minder bruikbaar.
 
Ik begrijp t niet goed, je koopt toch gewoon een 2e hands 303 clone, en klaar weer verkoop je m? Kost je vermoedelijk enkel transport, uiteindelijk.
 
Ik speelde vooral met de gedachte voor iets software achtigs of een compacte/niet al te prijzige 303-achtige hardware synth zoals die behringer td3.
ik weet het nog niet. Zijn die leuk? of andere modelletjes die beter zijn?
Als een 303 software emulatie je wat lijkt kan ik je ABL3 van Audiorealism aanraden.

 
hey dit topic is niet voor de twijfelaar. daar is het "welke synth moet ik kiezen" topic voor.
Het antwoord daarop is CS80 of Moog one.
Er staat "zeker aanschaffen".Eerste hulp voor twijfelaars moet je bij andere topics zijn.
 
Back
Top