Behringer K-2 - MS-20 kloon

Voor de verandering geen aankondiging, hij is al klaar en eerste 2.000 exemplaren worden verscheept. Nog geen prijs, verwachting €299.
 

Attachments

  • F6F6A2D5-C71B-4C7F-80C5-A26274AD4625.jpeg
    F6F6A2D5-C71B-4C7F-80C5-A26274AD4625.jpeg
    59,9 KB · Bekeken: 352
Die modulation generator hierop (direct onder de midi poort), dat is toch gewoon PWM ook?
 
Wellicht dat het verleden en z'n sentimenten jullie wat teveel parten speelt....
Ja, misschien wel Willem. Eén keer randapparatuur - net buiten de garantie - ter waarde van ca. 1k euro af moeten schrijven, maar verder viel het gelukkig reuze mee.

Als Behringer voor een mooie prijs iets leuks biedt dan koop ik dat wel maar dat geldt voor andere merken ook hoor want ondanks dat die Pulsar-23 niet de goedkoopste drumbox zal zijn vind ik 'm wel zodanig uniek en leuk dat er een behoorlijke kans is dat die op een gegeven moment bij me thuis staat.
Tik jij dan lekker even €1.785 af van je bankrekening. Vind je 'm niet wat overprijsd voor een 4-kanaals drummachine?
Van Russische makelij toch?! Dan krijg ik altijd al gauw associaties met neerstortende Tupolev vliegtuigen. Daar stap ik nooit van mijn leven in. Is Soma volgens jou wel van goede kwaliteit / bouwconstructie? Ik kende het merk nog niet.

Ik ben het er wel mee eens dat als je niet oppast dat je op een gegeven moment een plank vol met Uli stuff hebt staan.
Ik zou denk ik alle Behringer logo's afplakken met stickers :dubbel:....
Nee hoor, zover laat ik het echt niet komen. :W
 
Ja, misschien wel Willem. Eén keer randapparatuur - net buiten de garantie - ter waarde van ca. 1k euro af moeten schrijven, maar verder viel het gelukkig reuze mee.

Ja, da's klote natuurlijk.
Nou weet ik dat bijv ook een Blofeld wel'ns na de garantieperiode voor vervelende kuren kan zorgen (encoders bijv) en over Dave Smith heb ik ook zo nu en dan vervelende dingen gelezen en da's niet echt goedkoop spul.
Maar er zijn ook merken zoals Acces die een ijzersterke reputatie hebben.
Behringer was in het verleden ook wel wat twijfelachtig met sommige produkten weet ik alhoewel ik een simpele mixer al jaren van ze heb en die doet het nog steeds.
Het is ook een beetje geluk hebben en voor zo'n Neutron of een Model D als je dan extra garantie koopt zoals ik bij de Neutron heb gedaan voor ik geloof 16 euro dan kan ik risicoloos 4 jaar ermee spelen.

Tik jij dan lekker even €1.785 af van je bankrekening. Vind je 'm niet wat overprijsd voor een 4-kanaals drummachine?
Van Russische makelij toch?! Dan krijg ik altijd al gauw associaties met neerstortende Tupolev vliegtuigen. Daar stap ik nooit van mijn leven in. Is Soma volgens jou wel van goede kwaliteit / bouwconstructie? Ik kende het merk nog niet.


Ik ken 'm sinds wat jaren terug toen die Lyra nog in het ontwikkelstadium was maar hoe betrouwbaar die is weet ik niet.
Ik heb er toen nog een post over gedaan want het verhaal ging dat die Lyra gebaseerd was op oude Russische apparatuur om mee te communiceren met walvissen.
Hoe serieus je dat moet nemen weet ik niet maar ik weet dat in de seventies er ook in Miami een speciaal gebouw bij de oceaan is neergezet onder leiding van John C Lilly.
Die had toen een theorie dat ze wilden communiceren met dolfijnen, er is indertijd een docu van op tv geweest; https://www.youtube.com/watch?v=uNhR-16r5lM

Maar goed; hij staat nu als preorder voor ruim 1700 terwijl de maker vertelde dat ze 'm in de shop wilden brengen voor iets tussen de 1200 en 1500.
Het blijft veel geld maar het is wel de enigste in z'n soort.
En 4 kanaals drummachine is wel wat kort door de bocht, het is ook een soort van modular box want je kan van alles met elkaar patchen dus ik denk dat zo iets voor jaren inspiratie kan geven.
 
Misschien moeten we nog een keer een Behringer discussie houden.
Altijd weer goeie ideeën die Von Naphoven. 8) Er is een Behringer bashing draadje (weet ik), kunnen we gelijk los gaan en elkaar weer de tent uitvechten. :D ;) Kan het alleen nu even niet zo gauw vinden. :)

Je weet hopelijk toch wel wat ze van meisjes / dames met rode haren zeggen?!
 
Wat een gekwek hier. Maar niemand weet nog hoe goed ze in bed is :) lust er wel eentje. Had ooit een oude ms20. Toch wel een groot onding. Dis gewoon een top formaat. Wol wel horen of ze lekker kan scheeuwen. Maar geen filter ext input? Das wel jammer. De ms20 klonk zo lekker op drums.

ah wel ext input. Bank = -299 :)))
 
Wat een gekwek hier.
Ik vind het ook gezellig hier! :mega:
[Mannen kunnen ook goed kwekken, of zou het toch meer een vrouwen dingetje zijn???]

Maar niemand weet nog hoe goed ze in bed is :)
Mannen haha :luv: ...
...Prince geeft antwoord zo ongeveer halverwege het filmpje ("at your service") :okdan:



Wol wel horen of ze lekker kan scheeuwen.
Je hebt hier over de K-2 neem ik aan? :D
Ja, dat wil ik ook graag horen. :)
Hopelijk valt het niet tegen (want ik heb al plek in mijn studio gereserveerd). :W
80 HP breed volgens mij (zoals de Neutron), terwijl de B. Model D 70 HP breed is. :stupid
Vintage look wel of niet kan me niet zo veel boeien. :gaap:
 
en kunnen ook goed kwekken, of zou het toch meer een vrouwen dingetje zijn???]
Nee idd das niet sex gebonden.
Over dat schreeuwen bedoel ik het filter natuurlijk ;) . De formfactor is ok echt goed vind ik zo.
Kan je de k2 al ergens preorderen?
 
PWM op OSC1 en de LFO is alleen handmatig net zoals bij het origineel, er zit geen patchpoint in.

Ben benieuwd als deze niet ruist zoals de MS20 mini en benieuwd hoe deze klinkt.

Er zit een schakelaar bij het filter dus waarschijnlijk zitten de cleane en de rauwe er allebei in.
 
Nee, de MS-20 Mini is een ruisbak. Veel meer dan de originele of fullsize reissues en module versies. Echt storend.
 
Nee, de MS-20 Mini is een ruisbak. Veel meer dan de originele of fullsize reissues en module versies. Echt storend.

Inderdaad. Ik ben eens met een gevulde portemonnee naar de winkel gegaan om een mini te kopen zodat ik mijn originele niet live mee hoefde te nemen. Tijdje mee gespeeld in de winkel; die ruis was echt ontzettend storend en het ding had gewoon niet hetzelfde karakter. Toch maar niet gekocht en uiteindelijk een gechopte MS-10 voor het doel gekocht. Die klinkt iig wél vet.
 
jamaar dan is t gewoon een fuckding. een ms20 hoort wel te kotsen en te sputteren en te ruisen toch
 
Back
Top