mixer echt nodig?

Ferry123

Ingeburgerd
Lid sinds
6 oktober 2004
Berichten
95
Locatie
Utrecht
Hallo mensen,

Ik werk nu een tijdje met Logic en ik heb de volgende vraag.

Is een mengpaneel echt nodig, wetende dat je in Logic mbv Track Automation volumes, panning en inserts in de Arrange Window een heel nummer per spoor kunt beïnvloeden?

M v gr,
Ferry
 
Als je alleen met de pc en software werkt heb je imo geen mixer nodig.
Eventueel een MIDI-controller is wel makkelijk misschien, maar ook niet echt noodzakelijk.
 
Re: mixer echt nodig?

Origineel geplaatst door Ferry123
Hallo mensen,

Ik werk nu een tijdje met Logic en ik heb de volgende vraag.

Is een mengpaneel echt nodig, wetende dat je in Logic mbv Track Automation volumes, panning en inserts in de Arrange Window een heel nummer per spoor kunt beïnvloeden?

M v gr,
Ferry
nee. als je hands-on controle wilt kun je r een midi contrller aanhangen (waarmee je dan de sliders en knopjes in logic bestuurt), bv: evolution uc33, behringer BCF2000
 
Er wordt al sinds de prehistorie muziek gemaakt met uitsluitend een PC of Amiga. Alleen als je de specifieke voordelen van hardware zoals bedieningsgemak of klank niet kunt missen 'moet' je iets.
 
AAN metatron (en anderen):

"Ja idd, het word pas intersant als je meerdere uitgangen hebt op je geluidskaart".

wAT beDOel je HiermEe?

Met vriendelijke groet,
Ferry
 
Origineel geplaatst door Ferry123
AAN metatron (en anderen):

"Ja idd, het word pas intersant als je meerdere uitgangen hebt op je geluidskaart".

wAT beDOel je HiermEe?

Met vriendelijke groet,
Ferry
pRObleMen met je shift-toets?


hij bedoelt dat sommige mensen al hun audio channels door de afzonderlijke outs van hun audio-interface sturen om het analoog te mixen. dat wil jij zeer waarschijnlijk niet (veel meer gedoe).
 
Re: mixer echt nodig?

Origineel geplaatst door Ferry123
Hallo mensen,

Ik werk nu een tijdje met Logic en ik heb de volgende vraag.

Is een mengpaneel echt nodig, wetende dat je in Logic mbv Track Automation volumes, panning en inserts in de Arrange Window een heel nummer per spoor kunt beïnvloeden?

M v gr,
Ferry

Die vraag heb ik ook .
Het enige waar i mijn mengpaneel voor geburik is voo rhet aansluiten van mijn hard synths en effect apparatuur.
Maar met een geluidskaart met meerdere ingangen en een patch bay.
Ik neem alles op in mijn PC en daar mix ik ook in. Dus wat moet je eigenlijk nog met die mixer?

Ik zie de laatste tijd veel van die audio hardware bakken in de aanbieding staan om tracks mee op te nemen.
Wat boor voordeel heeft zoiets?
Nu kan ik lekker in mijn PC plakken en knippen etc in mijn audio tracks met zo iets gaat dat toch niet zomaar?
 
Re: Re: mixer echt nodig?

Re: Re: mixer echt nodig?

Origineel geplaatst door Exzit
Die vraag heb ik ook .
Het enige waar i mijn mengpaneel voor geburik is voo rhet aansluiten van mijn hard synths en effect apparatuur.
Maar met een geluidskaart met meerdere ingangen en een patch bay.
Ik neem alles op in mijn PC en daar mix ik ook in. Dus wat moet je eigenlijk nog met die mixer?

Ik zie de laatste tijd veel van die audio hardware bakken in de aanbieding staan om tracks mee op te nemen.
Wat boor voordeel heeft zoiets?
Nu kan ik lekker in mijn PC plakken en knippen etc in mijn audio tracks met zo iets gaat dat toch niet zomaar?

voor een monitor mix kan het nog handig zijn om een mixer te hebben......ook als je geen supergoede EQ in software hebt kan een hardware-mixer EQ prettig zijn........en als je soundcard/PC/Mac niet echt een lage latency kan draaien.........voor de rest is er echter geen enkele reden om niet gewoon een geluidskaart met meerdere i/o's te kopen en daar alles in te pluggen en verder "in the box" te bewerken................zelfs dat hoeft niet echt, als je maar 1 stereo in hebt kan je ook gewoon 1 apparaat per keer opnemen
 
Re: Re: Re: mixer echt nodig?

Re: Re: Re: mixer echt nodig?

Origineel geplaatst door olafmol
voor een monitor mix kan het nog handig zijn om een mixer te hebben......ook als je geen supergoede EQ in software hebt kan een hardware-mixer EQ prettig zijn........en als je soundcard/PC/Mac niet echt een lage latency kan draaien.........voor de rest is er echter geen enkele reden om niet gewoon een geluidskaart met meerdere i/o's te kopen en daar alles in te pluggen en verder "in the box" te bewerken................zelfs dat hoeft niet echt, als je maar 1 stereo in hebt kan je ook gewoon 1 apparaat per keer opnemen

Thnks.

En die losse hardisk recorders is dat wat? Wat voor voordelen heeft zo iets.
Nadeel lijkt me beperkte edit mogelijkheden.
Aan de andere kant als je allen met midi werkt kan je alles uitwerken in je midi sequencer en dat opnemen in je hardiskrecorder.
Maar dan heb je dus wel weer een mengtafel nodig om een mix t emaken of doe je dat op die hardisk recorder zelf al?
En ik heb me laten vertellen dat de timig en geluidskwalitiet vaak beter is.
 
Re: Re: Re: Re: mixer echt nodig?

Re: Re: Re: Re: mixer echt nodig?

Origineel geplaatst door Exzit
Thnks.

En die losse hardisk recorders is dat wat? Wat voor voordelen heeft zo iets.
Nadeel lijkt me beperkte edit mogelijkheden.
Aan de andere kant als je allen met midi werkt kan je alles uitwerken in je midi sequencer en dat opnemen in je hardiskrecorder.
Maar dan heb je dus wel weer een mengtafel nodig om een mix t emaken of doe je dat op die hardisk recorder zelf al?
En ik heb me laten vertellen dat de timig en geluidskwalitiet vaak beter is.

als je nog geen computer hebt dan is zon hardware HD recorder een goede optie...........is natuurlijk ook portable en dedicated qua UserInterface........... ik denk niet dat er qua kwaliteit en timing veel over te zeggen is, want een computer die als DAW wordt ingezet is compleet afhankelijk van de gebruikte componenten en configuratie wat betreft de kwaliteit en timing die je ermee kunt halen.....dus je kunt wel stellen dat je met een externe HD recorder misschien als computer-leek wat makkelijker overweg zou kunnen.... maargoed, je kunt dan ook bv een Mac kopen, dat is ook gestandaardiseerd..
 
Re: Re: Re: Re: Re: mixer echt nodig?

Re: Re: Re: Re: Re: mixer echt nodig?

Origineel geplaatst door olafmol
als je nog geen computer hebt dan is zon hardware HD recorder een goede optie...........is natuurlijk ook portable en dedicated qua UserInterface........... ik denk niet dat er qua kwaliteit en timing veel over te zeggen is, want een computer die als DAW wordt ingezet is compleet afhankelijk van de gebruikte componenten en configuratie wat betreft de kwaliteit en timing die je ermee kunt halen.....dus je kunt wel stellen dat je met een externe HD recorder misschien als computer-leek wat makkelijker overweg zou kunnen.... maargoed, je kunt dan ook bv een Mac kopen, dat is ook gestandaardiseerd..

Hee bedankt niet doen dus als je al op een PC audio opneemt.
 
Back
Top