8X4X2 audio mixer voor Eurorack

coony

Ingeburgerd
Lid sinds
11 juli 2009
Berichten
60
Locatie
Evere/Brussel
Hallo,

Ik ben bezig met het plannen en het opbouwen van een medium grootte modulaire synth in Eurorack formaat (zo'n 7 rijen van 168HP in totaal). Graag zou ik er een volledig standalone systeem van willen maken, dwz met alle elementen (klankopwekking, modulators, processors, sequencers,FX en mixing ) samen in één zelfbouw kabinet.

Al deze elementen zijn beschikbaar in kant en klare modules, in alle geuren en kleuren, behalve de mixing oplossing die ik zou willen.

Hierna volgen enkele functionaliteiten die ik graag geïmplementeerd zou zien ( dit staat natuurlijk open voor discussie, suggesties en wijzigingen...):

8 mono ingangskanalen, met elk:
-mini-jack ingang
-manuele controle van Level (schakelbaar in +3dB en +6dB ?)
-CV Level controle ingang met attenuator (tweepolig ?)
-insert
-manuele controle van Pan
-CV Pan controle ingang met attenuator (tweepolig?)
-schakelaar om het kanaal te routen naar stereo bus A of B

2 stereo bussen (A&B), met elk:
-manuele controle van Level (separaat voor L/R of gemeenschappelijk?)
-CV Level controle ingang met attenuator (tweepolig?separaat voor L/R of gemeenschappelijk?)
- mono send & return met manuele en CV Level controle met attenuator(tweepolig?), zowel op send als op return + manuele en CV controle(tweepolig?) van Pan op de return
-L & R 1/4" niet-gebalanceerde jack uitgangen per bus (genormalizeerd naar Master indien geen jacks ingeplugged)

Master
-manuele Master Level controle
-manuele L/R Balance controle ? (lijkt mij overbodig...)
-L & R 1/4" niet-gebalanceerde jack uitgangen
-oldschool, verlichte V/U naaldmeters voor L & R uitgangsniveau

Toonregeling:
ofwel 2x6 bands equalizer op de Master (met Bypass schakelaar?)
ofwel classieke Bass-Mid-Treble toonregeling op elk van de 2 stereo bussen(met Bypass schakelaar?)
ofwel simpele Tone/Brilliance controle op elk van de 8 ingangskanalen (de brilliance pot zoals bv. op de Yam CS15 leek mij iets leuks...)

Het maakt niet uit hoe groot het ding moet zijn , of het in één of meerdere modules opgemaakt is, zolang het maar niet meer dan 168HP inneemt, dat het ergonomisch en gebruiksvriendelijk is, en dat het een sobere, professionele 50's, 60's of 70's look heeft ( in de aard van LiveWire modules...)

Ik ben klaar en bereid om het nodige geduld te hebben vooraleer dit project konkreet kan worden.Ik ben ook bereid om een correcte en redelijke prijs te betalen, wetende dat de stukken en componenten van absoluute topkwaliteit dienen te zijn, daar deze mixer beduidend zal zijn voor de algemene klankkwaliteit van mijn modular. Maar het is ook niet de bedoeling dat het prijskaartje veel hoger zou zijn dan een equivalent desktop 8 kanaals mixer zoals een Mackie of een Allen&Heath...(hoewel ik er wel van bewust ben dat een "boutique item" per definitie duurder uitkomt dan een massa product)

Ik heb niet de nodige tijd, kennis, gereedschap en vaardigheden om zoiets zelf te gaan ontwerpen of zelfs te bouwen...dus ik stel de vraag aan jullie, de DIY gurus:

Wie kan mij een gaaf ontwerp voorstellen, wie heeft de tijd, lef en goesting om hieraan te beginnen?

Laat mij maar gerust ook weten indien ik gewoon aan het dagdromen ben en dat ik het beter maar zou vergeten...

Thanks,
Coony
 
Back
Top