sadà\exposadà - DustFire

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.471
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
volledig in elkaar gezet in maschine 2.8.2 (met behulp van de maschine mk3 en jam, heerlikke workflow).
alle patches/presets zelf gemaakt;

2 x voltage modular (een drone sound, en een soort van vreemde piano-pad sound..)
1 x reaktor block/rack (euro reakt, toybox audio, en een paar uit blocks base) een sequence, die meedraait.
alleen de drumkit heb ik uit de enige maschine expansion die ik ooit heb gekocht (vanwege de drumkits... die zou ik zelf niet zo kunnen maken).

gemixt in maschine. stealth limiter in t-racks 5 for the war....

eerste versie. wordt vervolgd...

 
Last edited by a moderator:
Wederom weer erg duister en mooi opgebouwd.
Zou zo in een soort van horror-film oid geplaatst kunnen gaan worden.

dank robi! ja inderdaad hij is weer eens heftig, komt ook door de modular sounds.

overigens de titel staat verkeerd in, hoe noem je dat, de header, de titel is DustFire....

(en o ja, al is de drumkit uit een expansion, de pattern is met finger drumming gemaakt, wel wat aangepast later)
 
Ja, dit klinkt lekker. Misschien zou er nog een (stuwend) basje bij kunnen?
 
Respect man, dit is heel knap gedaan.. Wat wil je, zo'n knappe studio :) Greetz bud !

haha, dank jan! liefs!

Ja, dit klinkt lekker. Misschien zou er nog een (stuwend) basje bij kunnen?

dank, een stuwend basje, ja is een idee, nog uitvinden hoe ik dat doen ga, meestal maak ik dan een sample-loop, uit eigen kollektie. ga wat proberen.
 
Wauw... dit is weer zo'n track... je gaat er goed voor zitten je klikt op play... drie en een halve minuut later verstommen de laatste geluidsgolven en je daalt weer langzaam je lichaam in... je nagels zitten vast in het tafelblad.. je ogen staan wijd open en bol maar je neemt niets waar... je bent een paar minuten stil en zegt dan... HOLY SHIFT.... wat is er zojuist gebeurd?... voor de zekerheid controleer je nog even de uiterste houdbaarheidsdatum op het bakje champignons waar je vanavond van gegeten hebt maar dat is dik in orde... Je nagels zitten nog steeds vast in het tafelblad dus met je neus op het trackpad breng je de muiscursor nog een keer naar de play button.... en er gebeurt weer hetzelfde..... wat een waanzinnige track... het neemt je mee naar plaatsen waarvan je niet eens wist dat ze bestonden... en naar sonische en tonale landschappen die ver voorbij de grens van je voorstellingsvermogen liggen.... ongelooflijk mooi gemaakt. Heel bijzonder... en ik ga zeker nog een keer luisteren... maar eerst mijn nagels knippen. Meer van dit alstublieft. :-)
 
Wauw... dit is weer zo'n track... je gaat er goed voor zitten je klikt op play... drie en een halve minuut later verstommen de laatste geluidsgolven en je daalt weer langzaam je lichaam in... je nagels zitten vast in het tafelblad.. je ogen staan wijd open en bol maar je neemt niets waar... je bent een paar minuten stil en zegt dan... HOLY SHIFT.... wat is er zojuist gebeurd?... voor de zekerheid controleer je nog even de uiterste houdbaarheidsdatum op het bakje champignons waar je vanavond van gegeten hebt maar dat is dik in orde... Je nagels zitten nog steeds vast in het tafelblad dus met je neus op het trackpad breng je de muiscursor nog een keer naar de play button.... en er gebeurt weer hetzelfde..... wat een waanzinnige track... het neemt je mee naar plaatsen waarvan je niet eens wist dat ze bestonden... en naar sonische en tonale landschappen die ver voorbij de grens van je voorstellingsvermogen liggen.... ongelooflijk mooi gemaakt. Heel bijzonder... en ik ga zeker nog een keer luisteren... maar eerst mijn nagels knippen. Meer van dit alstublieft. :-)

wow! ik zal er een waarschuwing bij zetten ten aanzien te lange nagels geven gevaar...

dank, en erg mooie, en leuke, beschrijving. het werkt!
 
Heel gaaf en origineel, zit echt een lekkere sfeer in.
Ben benieuwd wat je er verder mee gaat doen.
Persoonlijk zou ik 't vet vinden als de scherpere "noise" geluiden langzaam maar zeker naar de achtergrond verdwijnen en je met die sfeervolle beat en andere sfeergeluiden verder gaat en uitbouwt naar iets nieuws zodat er een bepaalde ontwikkeling/reis in zit. Maar dat is slechts een suggestie waar je je vanzelfsprekend niets van aan hoeft te trekken!
 
Mooie industriëele track heb je gemaakt!
Lekkere duistere sfeer en bijzondere sounds in ieder geval.
Het zou een filmscore in een sf scene kunnen zijn bijv.
Ik zou wel oppassen met er nog van alles in te stoppen want voor je het weet begint het verzadigd te raken of je moet het goed in je mix kunnen krijgen.
Ik heb 't idee dat bijv een deel twee met dezelfde sfeer en dan met sommige andere sounds zoals bijv een bass juist een leuke aanvulling zou kunnen zijn, een variatie op het thema?
Een soort mini ep ervan maken bijv met elke keer wel een beetje dezelfde basics maar een remix zoals ook wel future sound of london doet bijv.
 
Heel gaaf en origineel, zit echt een lekkere sfeer in.
Ben benieuwd wat je er verder mee gaat doen.
Persoonlijk zou ik 't vet vinden als de scherpere "noise" geluiden langzaam maar zeker naar de achtergrond verdwijnen en je met die sfeervolle beat en andere sfeergeluiden verder gaat en uitbouwt naar iets nieuws zodat er een bepaalde ontwikkeling/reis in zit. Maar dat is slechts een suggestie waar je je vanzelfsprekend niets van aan hoeft te trekken!

dank voor je mooie woorden, ja wat afwisseling met de scherpe noise geluiden, het zijn modular (soft) geluiden, die zijn scherp, althans wanneer ik een patch bouw... wellicht met een effect wat afwisseling, in cubase. hoe verder zie onder. maar dank, en neem altijd alle tips mee, al verwerk ze niet altijd in het nummer, waarover het gaat, onbewust/bewust neem ik al dingen mee voor volgende nummers. dus ik leer!

Mooie industriëele track heb je gemaakt!
Lekkere duistere sfeer en bijzondere sounds in ieder geval.
Het zou een filmscore in een sf scene kunnen zijn bijv.
Ik zou wel oppassen met er nog van alles in te stoppen want voor je het weet begint het verzadigd te raken of je moet het goed in je mix kunnen krijgen.
Ik heb 't idee dat bijv een deel twee met dezelfde sfeer en dan met sommige andere sounds zoals bijv een bass juist een leuke aanvulling zou kunnen zijn, een variatie op het thema?
Een soort mini ep ervan maken bijv met elke keer wel een beetje dezelfde basics maar een remix zoals ook wel future sound of london doet bijv.

dank! ja, sf werd ook door iemand anders opgemerkt, hou ik wel van. het zit al erg vol. dus, er zal geen synth laag, of modular laag bijkomen. er is al genoeg "masking", wat ik zo laat, wanneer ik dat niet wil, pak ik dat aan, nu niet, want het werkt zo op een, ja vreemde term wellicht, op een natuurlijke wijze, iets wordt wat overheersend en sterft weer weg.

vokalen zijn wel de bedoeling. ik ga 'm door cubase trekken, dat werkt makkelijker voor effekten, en zeker; vokalen... weet nog niet als bounced tracks, of als plugin. sowieso wordt dat nog een experiment, want voltage modular wil in cubase nog niet goed werken (bij mij...), maar wellicht gehost door maschine wél. ach en bouncen is geen probleem, meestal doe ik weinig nog in maschine tot niets, wanneer ik m naar cubase trek. ik heb nogal de neiging om plugins te laten lopen, terwijl ze al lang "af" zijn. goed, zoveel plugin kracht heb ik nu ook weer niet nodig, met weinig synths, kom ik tot vol spektrum van harmonischen en formanten (geleerd van Kwurqx), een satuarator, b.v. heeft bijna nooit zin, want satuarated door en door. zie je ook aan de frequentie vensters, rollende harmonischen.. of harmonics.

goed ik dwaal af.

een deel 2, ja varianten, bevallen me steeds meer. ik neem het mee, zoals ik hierboven al aangeef. ik probeer de tips altijd uit, maar uiteindelik beslist mijn gevoel. en ik blijf van de tips, adviezen leren voor volgende nummers, ik herhaal en wijd uit, etc. etc. dank, duister en bijzondere sounds, doet me goed dat je dat zegt! het is mijn poging om steeds dieper te gaan in eigen geluiden te maken, modulars kunnen dat, al kan ik uit soft-synths nog genoeg halen, zeker met effect-chains.... (of fx channels, met sends aan elkaar verbonden, wat ontdekking, al is het wiel uitvinden, hier niet gebruikt overigens, wellicht in cubase...)
 
wederom een bump: want dit nummer was nog niet af.

eindelik de 2e versie, de eindversie: toegevoegd: vokalen!! ja! ha!
aan de geluiden, arrangment en basismix niets veranderd. dus een immens volle mix waarover ik nog vokalen gooi, dat lukt altijd wel...
had plots inspiratie hoe het zou moeten bij dit nummer, de vokalen. met wat kleine hulp van de arturia FET76 (1176 emulatie, wat getweakt) en de SP2016 reverb van eventide als een send. de comprossor maakt de stem iets rauwer en SP2016 die hoor je zeker goed...

de stealth limiter voor de war.... mastering doe ik in de mix, goed, ik ben nog lang geen ekspert. de stealth limiter gaat de gemixte track, i.e. de exported wave. in t-racks 5 (standalone, ondergewaardeerd ding..).
 
soms gaat het mixen fout, met de "monitors" die ik heb. te weinig bas, of ik hoor het niet meer. geluisterd op high-end spul, de drums namen de overhand. ook LP toegepast, te veel rumble.
dus versie 3 nu. beter in balans. wellicht volgt er nog een versie 4.. dat de drums toch iets meer power krijgen.. maar wellicht is dit de mooie balans...

dus versie 3 vandaag!
 
Dit is zeker release waardig materiaal ! Wordt tijd dat je eens wat labels gaat benaderen.
 
Back
Top