ISLA SP-2400

Haha ja inderdaad, interessante info hier in deze draad. Dat van die Raspberry komt ook van een post hier (linkte naar deze draad op GS) waar die persoon in ieder geval het pitchen zo had nagemaakt dat men het verschil niet kon horen. Zal vast niet 100% zijn, maar dus kennelijk wel heel dichtbij het orgineel.

Die Gotek moest ik ff online opzoeken, maar lijkt me idd een goeie oplossing voor de orginele SP1200. Toch zou ik zelf echt heel blij zijn met een SD kaart lezer en USB file transfer (mits er een goeie interface bij komt).

Ik heb uit betrouwbare bronnen vernomen dat Behringer zeer ambitieus is en hoopt op meer dan 50 (!) nieuwe producten voor het eind van het jaar. Of dat ze gaat lukken heb ik mijn twijfels over, maar wel zeer ambitieus en zeker interessant om in de gaten te houden.

Dat pitchen is volgens mij 12 bit eigen. Heb die tread niet gelezen maar sp1200 is maar dan alleen de sampling en ssm chips. Meer dan wat er voorbij komt in deze tread ;)

En sd support is handig voor audities van samples ja maar zonder gaat het ook prima. Maar ik ben zeker niet op tegen. En de kracht van de SP is zijn simpelheid. Je hebt in principe niet meer sample geheugen nodig. Enige waar ik het voordeel van zie is als je hem voor een live set gebruikt en direct van de ene beat naar de andere kan gaan.

Engelse IDM producer uit eind jaren 90 waar ik naar van kwijt bent ooit gezien met 2 sp1200 on stage. Dat heb je dan niet meer nodig.

En ik ben benieuwd waar behringer nog meer mee gaat komen. Kom maar op met die jp8’s of cs80’s. Ik vind het allemaal prima.
 
Volgens mij kan dat alleen met 2 soorten ad converters naast elkaar. 1 voor 12 bit en 1 voor 24.

Want als anders zou je met een 24 bit sampler ook gewoon die crunchy 12 bit sound kunnen maken. En daar heb ik nog nooit van gehoord.

Ik gok erop dat ze geen gezeik met rechten willen en drm hem niet de sp1200 noemen.

Verder weer benieuwd. Los van de ssm chips zitten er, dacht ik, geen exotische parts in.

En ik gok erop dat ze het geheugen flink uitbreiden. Destijds was dat duur maar nu absoluut niet meer.

ik denk wel dat dat kan met een 24b sampler
in mijn Rossum Assimil8tor kan ik de bitrate (variabel!) terugbrengen naar 12bit (of lager)
indien ik dan ook nog eens drop-sample behavior inschakel ipv de moderne interpolatie algoritmes kom ik wel heel dicht bij die crunchy sound
het is ook verbazend hoeveel de SSM2044 filters bijdragen tot de sound (zelfs met lage Q en filter freq helemaal open) ; zij zorgen voor nog een extra push oftewel PUNCH/smakinyourface
wat ook nog een belangrijk onderdeel is om samples te gebruiken met een (originele) sample freq van 27/28Khz, zeker indien je gaat interpolleren hoor je zeer duidelijk een verschil
-nu, de interface met die 24PPQN sequencer voegt ook veel toe hoor
 
Laatst gewijzigd:
Hi,De kans dat dit fake is,is groot of in ieder geval de render van de PCB,ik zal zeggen waarom,download de foto van de PCB render en zoom in dan zie je zwarte vlaktes/lijnen die naar de processors gaan,je kan duidelijk zien dat dit er vlug op gekletst is omdat de wijze hoe de printbanen lopen absoluut niet is hoe men printbanen tekend van component naar component,ze zijn hier snel opgekletst in vogelvlucht,vooral naar die grote processor/DSP is het goed zichtbaar.
Dit maak de render in ieder geval gegarandeerd 100% fake.
 
Ook wat hoger op 1 grote delta met banen, DIT KAN NIET,40 banen die dan naar een punt gaan van 5 mm!!
 

Attachments

  • SP2400-01.jpg
    SP2400-01.jpg
    48,8 KB · Bekeken: 107
Ook wat hoger op 1 grote delta met banen, DIT KAN NIET,40 banen die dan naar een punt gaan van 5 mm!!

Ja dit viel me ook op, maar dit zijn zowiezo duidelijk renders, maar als de banen nog niet uitgetekend zijn, zijn ze nog ver weg met uitwerken denk ik. Op z'n minst even autorouten voor de render had dit er al realistischer uit laten zien, ziet er nu uit als een leak.

Overigens, die video van Fluxwithit ontkent ie hard Behringer en Akai, maar geen comment op Rossum... Could be? Ken Rossum verder niet echt dus ik zou het niet weten.
 
Ik weet er het fijne niet vanaf , maar kwam dit toevallig tegen

http://fluxwithit.com/who-is-making-...tSLiJTYmc6YHJc

dit ziet er uit als een 3d render van een hobbyist.. die z'n fantasie heeft gevisualiseerd met z'n 3d pakketje waar hij net mee is begonnen :-)
Lekker ergonomisch geplaatst ook die buttons direct boven die rotary knop aan de rechterkant ;-)
 
Laatst gewijzigd:
Ik heb uit betrouwbare bronnen vernomen dat Behringer zeer ambitieus is en hoopt op meer dan 50 (!) nieuwe producten voor het eind van het jaar. Of dat ze gaat lukken heb ik mijn twijfels over, maar wel zeer ambitieus en zeker interessant om in de gaten te houden.

Dat klinkt wel erg veel, daar zullen ook wel mixertjes, speakers, headphones enz tussen zitten?
Ik hoop dat de synths/drumdozen die nu bekend zijn gemaakt in de loop van dit jaar in de winkel liggen, dat zou mooi zijn.
 
ik denk wel dat dat kan met een 24b sampler
in mijn Rossum Assimil8tor kan ik de bitrate (variabel!) terugbrengen naar 12bit (of lager)
indien ik dan ook nog eens drop-sample behavior inschakel ipv de moderne interpolatie algoritmes kom ik wel heel dicht bij die crunchy sound
het is ook verbazend hoeveel de SSM2044 filters bijdragen tot de sound (zelfs met lage Q en filter freq helemaal open) ; zij zorgen voor nog een extra push oftewel PUNCH/smakinyourface
wat ook nog een belangrijk onderdeel is om samples te gebruiken met een (originele) sample freq van 27/28Khz, zeker indien je gaat interpolleren hoor je zeer duidelijk een verschil
-nu, de interface met die 24PPQN sequencer voegt ook veel toe hoor

Ik gebruik die ssm filters amper. Verder zijn we lekker geheimzinnig bezig. Dus ik wacht rustig af.
 
Ja dit viel me ook op, maar dit zijn zowiezo duidelijk renders, maar als de banen nog niet uitgetekend zijn, zijn ze nog ver weg met uitwerken denk ik. Op z'n minst even autorouten voor de render had dit er al realistischer uit laten zien, ziet er nu uit als een leak.

Overigens, die video van Fluxwithit ontkent ie hard Behringer en Akai, maar geen comment op Rossum... Could be? Ken Rossum verder niet echt dus ik zou het niet weten.

Rossum?
 
Kansloos puristengezever.

Dat zorgt ervoor dat het helemaal niet leuk is om iets over nieuwe producten op forums te lezen...tenminste, als je geinteresseerd bent in het product. Het is wel interessant als je lotgenoten zoekt die ook in het stenen tijdperk zijn blijven hangen of als je gewoon uit verveling alleen maar wil discussieren met figuren met oogkleppen groter dan het paard zelf. Ja, ik verveel me ook nu ja.

1000% Mee eens.
 
Zet ook een alarmbelletje op Maart 2019 en elke volgende maand, dat je even klaagt dat hij nog steeds niet te koop is. Je hoeft niet onder elk Behringer gerucht te vermelden dat het pas later in de winkels ligt. We weten het nu wel, je hebt geen geduld. Dit is nu eenmaal hoe behringer het doet. Hype creëren, kijken hoeveel animo er is. Aan de hand daarvan kunnen ze bepalen hoeveel ze gaan maken, hoeveel onderdelen ze moeten inkopen en welke kortingen ze kunnen bedingen en welke prijs ze gaan vragen uiteindelijk. Het voordeel daarvan is dat je analoge synths voor weinig geld krijgt, het nadeel is dat je wat langer moet wachten. Take it or leave it. Je kunt altijd het origineel kopen als je niet kan wachten.

Je vergeet het irritante geruzie ruim een jaar lang op Youtube, Synth forum en andere forums over wat het ding kan en wat niet. Het geruzie over Behringer en dat de kwaliteit kut is, dat B. alleen maar kopieert en een kut bedrijf is. Ik ben niet eenvoudigweg ongeduldig (ben ik ook, hoor). Maar het gaat om iets dat me vele, vele, vele malen meer irriteert. Iedereen denkt dat dat niet uitmaakt, dat verspreiden van je "mening" over een apparaat dat nog niet eens bestaat (lees: fake news). Maar voor iemand die echt geïnteresseerd is in dit product is het filteren, een jaar lang, van alle fake news en de negativiteit een straf. Als B. gewoon dat ding aankondigt op een NAMM als het procuct over een maand in de winkels ligt is dan scheelt dat de potentiële koper:
  1. Een jaar lang om de paar weken denken dat het product er al is (want: weeeeeeeeer een Youtube video en een forum topic).
  2. Door 4 pagina's gescheld op B. heen moeten lezen voor echte informatie.
  3. Geen idee hebben wanneer dat product in de winkel ligt. Waarom? Omdat een normaal mens vergeet hoe lang het geleden is dat het eerste gerucht er was (daar moet je nl. 1,5 jaar bij optellen).
  4. Geen idee hebben wat de specs zijn en hoe het ding klinkt op het moment dat het product er is omdat heel internet vol staat met speculaties van het afgelopen jaar. Echte info en meningen zijn door alle bomen in het bos niet te vinden.
Ik denk dat B. zich in de eigen voet schiet op deze manier. Zelfs sommige dozenschuivers - sorry: online winkels - zetten het product op hun webpagina als het er nog niet is. Door alle desinformatie zouden de "casual" kopers (voor wie de B. reproducties nadrukkelijk bedoeld zijn) het wellicht wel eens kunnen laten afweten. Ik bedoel: er is alleen nog maar een computer-generated image gelekt waarvan niemand weet of het daadwerkelijk uit de koker van B. komt en binnen drie dagen staan er al vier pagina's aan negativiteit en gezeik over in dit topic.

Misschien dat jij het niet vervelend of averechts vind werken om al deze desinformatie door te spitten en misschien dat jij over een jaar dit soort topics en info op webpagina's die opduiken in Google makkelijk weet te scheiden van de echte info (lees: de uiteindelijke specs, de prijs en de reviews van de sound v/d apparaat) maar ik als gemiddelde klant van B. en internetten word er knettergek van.

Neem vandaag nou. Ik was allang vergeten dat de SP2400 een bijna-vaporware proefballonnetje van B. is. Dat soort idioterie is ene oog in, andere oog uit bij mij. Ik zie dat er in dit forum een 4 pagina tellend topic over is. Kom ik er verdorie na 3 pagina's terug lezen achter dat ik zelf al heb gezegd in dit topic dat je alles m.b.t. tot de SP2400 een jaar lang strak moet negeren. Ik dacht dat ik reviews en specs zou gaan lezen hier. Blijkt het alleen maar gezeik te zijn over B. en ridicule speculaties.

Zullen we dit topic niet effe op slot gooien en over een jaar een topic openen als het ding daadwerkelijk bestaat? Als er dan iemand zegt dat dit een kut apparaat is dan zou dat daadwerkelijk zo kunnen zijn omdat iemand er naar geluisterd heeft en het apparaat tegen vind vallen. Daar zit ik op te wachten, niet hierop ja!

Enne, niet gaan zeggen dat ik nu zelf ook aan topic-vervuiling doe, dit dient een doel. :beard:
 
Wat een jankerd ben je toch. :D Je wil allemaal dingen die niet gaan gebeuren. Gewoon dit topic negeren. En braaf naar behringer.com surfen. Daar staat wat je nu kan kopen.

En mocht je er toch over willen praten: -> Viva.nl en daar het topic: “ik ben ongesteld!!! En wat nu?!?” aanmaken.

:D
 
Back
Top