ISLA SP-2400

ik vraag me af waar dat ding dan vandaan komt (als het überhaupt echt is)? :frons:

"What if I told you the SP 2400 is real… its not Behringer and It is going to be build as a proper spiritual successor to the classic sampler many of us have grown to love so dearly. This is no clone, this is something more… So what is speculation and what is fact?

FACTS…..24bit AND 12 bit, Aluminum construction, Classic sound with the Classic workflow. Each pad will play cowbells (if you sample a cowbell to it) its not behringer… it is real, and it IS COMING SOON

How do I know all of this? am I making it all up? did a little birdy tell me? There is still so much we don’t know… how much will it cost? when will it hit shelves? Time will reveal all.

I can tell you… I have heard it… it sounds fantastic. It is going to make many of us very happy… and the corksniffers… so mad. I will be dropping random tid bits about this as they fall out the back of the secret laboratory this is being built in."

Interesting...



erg vaag allemaal :dj:
 
Maybe heeft die een breadboard single voice/sample demo proto kaartje gehoord maar die render is van een fantast (lees ook de comments op matrixsynth wat betreft het renderboard)
 
Je vergeet het irritante geruzie ruim een jaar lang op Youtube, Synth forum en andere forums over wat het ding kan en wat niet. Het geruzie over Behringer en dat de kwaliteit kut is, dat B. alleen maar kopieert en een kut bedrijf is. Ik ben niet eenvoudigweg ongeduldig (ben ik ook, hoor). Maar het gaat om iets dat me vele, vele, vele malen meer irriteert. Iedereen denkt dat dat niet uitmaakt, dat verspreiden van je "mening" over een apparaat dat nog niet eens bestaat (lees: fake news). Maar voor iemand die echt geïnteresseerd is in dit product is het filteren, een jaar lang, van alle fake news en de negativiteit een straf. Als B. gewoon dat ding aankondigt op een NAMM als het procuct over een maand in de winkels ligt is dan scheelt dat de potentiële koper:
  1. Een jaar lang om de paar weken denken dat het product er al is (want: weeeeeeeeer een Youtube video en een forum topic).
  2. Door 4 pagina's gescheld op B. heen moeten lezen voor echte informatie.
  3. Geen idee hebben wanneer dat product in de winkel ligt. Waarom? Omdat een normaal mens vergeet hoe lang het geleden is dat het eerste gerucht er was (daar moet je nl. 1,5 jaar bij optellen).
  4. Geen idee hebben wat de specs zijn en hoe het ding klinkt op het moment dat het product er is omdat heel internet vol staat met speculaties van het afgelopen jaar. Echte info en meningen zijn door alle bomen in het bos niet te vinden.
Ik denk dat B. zich in de eigen voet schiet op deze manier. Zelfs sommige dozenschuivers - sorry: online winkels - zetten het product op hun webpagina als het er nog niet is. Door alle desinformatie zouden de "casual" kopers (voor wie de B. reproducties nadrukkelijk bedoeld zijn) het wellicht wel eens kunnen laten afweten. Ik bedoel: er is alleen nog maar een computer-generated image gelekt waarvan niemand weet of het daadwerkelijk uit de koker van B. komt en binnen drie dagen staan er al vier pagina's aan negativiteit en gezeik over in dit topic.

Misschien dat jij het niet vervelend of averechts vind werken om al deze desinformatie door te spitten en misschien dat jij over een jaar dit soort topics en info op webpagina's die opduiken in Google makkelijk weet te scheiden van de echte info (lees: de uiteindelijke specs, de prijs en de reviews van de sound v/d apparaat) maar ik als gemiddelde klant van B. en internetten word er knettergek van.

Neem vandaag nou. Ik was allang vergeten dat de SP2400 een bijna-vaporware proefballonnetje van B. is. Dat soort idioterie is ene oog in, andere oog uit bij mij. Ik zie dat er in dit forum een 4 pagina tellend topic over is. Kom ik er verdorie na 3 pagina's terug lezen achter dat ik zelf al heb gezegd in dit topic dat je alles m.b.t. tot de SP2400 een jaar lang strak moet negeren. Ik dacht dat ik reviews en specs zou gaan lezen hier. Blijkt het alleen maar gezeik te zijn over B. en ridicule speculaties.

Zullen we dit topic niet effe op slot gooien en over een jaar een topic openen als het ding daadwerkelijk bestaat? Als er dan iemand zegt dat dit een kut apparaat is dan zou dat daadwerkelijk zo kunnen zijn omdat iemand er naar geluisterd heeft en het apparaat tegen vind vallen. Daar zit ik op te wachten, niet hierop ja!

Enne, niet gaan zeggen dat ik nu zelf ook aan topic-vervuiling doe, dit dient een doel. :beard:

Enkele posts eerder werd al duidelijk dat Behringer niets met dit aankomend product te maken heeft.
Best grappig om erna jouw post te lezen.
Verder alles goed?
 
Zullen we dit topic niet effe op slot gooien en over een jaar een topic openen als het ding daadwerkelijk bestaat?

Want als jij er niet van wil horen mogen wij er niet over praten? Rare manier van redeneren is dat...
 
^ omdat een random slecht onderbouwd 'gerucht' gewoon helemaal geen nieuwswaarde heeft.

Kijk ik vind het ook een leuk onderwerp om over te speculeren (wie wil er nou niet een moderne en betaalbare sp1200?), maar het is overduidelijk geen NIEUWS.
 
ik vraag me af waar dat ding dan vandaan komt (als het überhaupt echt is)? :frons:

"What if I told you the SP 2400 is real… its not Behringer and It is going to be build as a proper spiritual successor to the classic sampler many of us have grown to love so dearly. This is no clone, this is something more… So what is speculation and what is fact?

FACTS…..24bit AND 12 bit, Aluminum construction, Classic sound with the Classic workflow. Each pad will play cowbells (if you sample a cowbell to it) its not behringer… it is real, and it IS COMING SOON

How do I know all of this? am I making it all up? did a little birdy tell me? There is still so much we don’t know… how much will it cost? when will it hit shelves? Time will reveal all.

I can tell you… I have heard it… it sounds fantastic. It is going to make many of us very happy… and the corksniffers… so mad. I will be dropping random tid bits about this as they fall out the back of the secret laboratory this is being built in."

Interesting...



erg vaag allemaal :dj:

Hij heeft in ieder geval lekker veel views op zn website gehad vandaag. :baco:
 
Zullen we dit topic niet effe op slot gooien en over een jaar een topic openen als het ding daadwerkelijk bestaat?

Ja hé, en wat dan? Wat moeten we dan doen in de tussentijd? Echt muziek maken of zo? Nee, doe mij dan maar schelden en speculeren, da's een stuk makkelijker.

:)
 
Ik denk dat we deze thread moeten uitdraaien en inlijsten als waarschuwing voor alles wat er mis is met dit forum.
 
Ik denk dat we deze thread moeten uitdraaien en inlijsten als waarschuwing voor alles wat er mis is met dit forum.

Nee man. Is toch gewoon leuk :D

Het zijn maar een meningen he. En geeft juist beetje leven in de brouwerij.

Trouwens als je het wil hebben over wat er mis met dit forum: kijk nog effe in de feedback afdeling van dit forum :D
 
Enkele posts eerder werd al duidelijk dat Behringer niets met dit aankomend product te maken heeft.

Maar de titel is niet aangepast, vreemd.

Wat een jankerd ben je toch. :D Je wil allemaal dingen die niet gaan gebeuren. Gewoon dit topic negeren. En braaf naar behringer.com surfen. Daar staat wat je nu kan kopen.


Want als jij er niet van wil horen mogen wij er niet over praten? Rare manier van redeneren is dat...

Da's wel heel snel door de bocht als je het als janken afdoet, deels geef ik mr Jansen wel gelijk.

Voordat de Deepmind uitkwam was het van "Behringer da's niks, k.tkwaliteit" enz , uiteindelijk hebben er best wat mensen eentje besteld.
Voor de model D uitkwam was het weer van "dat gaat 'm niet worden, lukt ze nooit" enz maar toen ie uitkwam hebben er toch best wel wat mensen die eerst negatief waren maar een kloon besteld omdat ie toch wel lekker klonk.
En zo staan er best wel wat mensen al klaar voordat er één noot gespeeld is om iets de grond in te boren.
En als we eerlijk zijn Behringer geeft meer bang for buck dan welke andere synthfabrikant dan ook, ook de Crave die eraan komt is voor zover ik tot nu toe kan beoordelen een heel lekker apparaat voor een fantastische prijs.
Von Naphoven heeft het ook al vaker gezegd, het azijnzeiker gehalte is erg hoog op het forum.
Kritiek vind ik prima maar al kritiek voor iets getest is vind ik vooral zeiken om te kunnen zeiken.
 
Laatst gewijzigd:
Nee man. Is toch gewoon leuk :D

Het zijn maar een meningen he. En geeft juist beetje leven in de brouwerij.

Trouwens als je het wil hebben over wat er mis met dit forum: kijk nog effe in de feedback afdeling van dit forum :D

Neen. Het is louter geleuter in de trend van "Behringer is een slecht merk", "Je bent ongesteld" (moet je eens tegen je moeder zeggen vrouwonvriendelijke zak), "Neem een pilletje" (altijd makkelijk) en "Behringer moet opschieten met in productie nemen" (hand eigen boezem). Dat is geen "leven in de brouwerij": het is zonde van de tijd om het te lezen. Het lijkt hier het schoolplein wel waar allerlei 15 jarige pubers kinderachtig staan te doen. Niet serieus te nemen dit forum. Ik ben het eens met Von Naphoven zelfs terwijl ik ervan overtuigd ben dat hij mijn post als voorbeeld ziet van wat er hier mis is. Ik volg een forum niet om uren bezig te zin met het uitvlooien v/d krenten in de pap.

Twitter is voor narcisten die meningen waar niemand op zit te wachten de wereld in willen smijten. Op een forum doe je dat niet. Waarom beginnen jullie geen Twitter account? Serieus. :?
 
Eigenlijk komt het neer op de manier van modereren, alles dat off topic is zou weg gehaald moeten worden. Alleen hou je dan geen forum meer over denk ik en heb je als mod een dagblad aan het beantwoorden van gefrustreerde pm’s. :D
 
Mensen die andere van narcisme betichten zijn dat vaak zelf. It takes one, to know one.

Verder bepalen jullie 2 niet hoe een forum hoort te zijn. Wie heeft bepaald dat jullie de authoriteit zijn dan? Over narcisme gesproken.

Twitter zit trouwens vol met allemaal mensen die voor andere willen bepalen wat ze wel en niet moeten doen.

En er staan gewoon :D bij he.

Verder blijven jullie 2 vermakelijk met al dat diva gedrag. Dat jullie het zelf niet door hebben maakt alleen nog maar meer grappig.
 
Neen. Het is louter geleuter in de trend van "Behringer is een slecht merk", "Je bent ongesteld" (moet je eens tegen je moeder zeggen vrouwonvriendelijke zak), "Neem een pilletje" (altijd makkelijk) en "Behringer moet opschieten met in productie nemen" (hand eigen boezem). Dat is geen "leven in de brouwerij": het is zonde van de tijd om het te lezen. Het lijkt hier het schoolplein wel waar allerlei 15 jarige pubers kinderachtig staan te doen. Niet serieus te nemen dit forum. Ik ben het eens met Von Naphoven zelfs terwijl ik ervan overtuigd ben dat hij mijn post als voorbeeld ziet van wat er hier mis is. Ik volg een forum niet om uren bezig te zin met het uitvlooien v/d krenten in de pap.

Twitter is voor narcisten die meningen waar niemand op zit te wachten de wereld in willen smijten. Op een forum doe je dat niet. Waarom beginnen jullie geen Twitter account? Serieus. :?

Maar is deze topic dan de plek om hierover ‘ los’ te gaan?
Misschien je eigen topic starten? Leuker voor degenen die over de SP-2400 willen speculeren voor het op de markt verschijnt en lekker nakletsen als die is verschenen. En dan ieder zijn mening.
....... Posts met of zonder nieuwswaarde. Het is hier niet het 8 uur journaal toch?
 
Okay mensen.. laten we snel weer doorgaan met babbelen over de SP.. hier is een leuk interview:

 
Bericht door een moderator:
Heren:

Ik had zojuist kort het idee de thread door te lezen en wat op te schonen, maar realiseerde me dat het probleem niet op gaat lossen. Dus ik stel het volgende voor:
Vanaf nu gaat iedereen hier on topic (SP2400 dus) meedoen (meedoen = constructief bijdragen aan de discussie en dus geen persoonlijke frustraties uitpraten) of ik ga de gehele draad ongezien sluiten.
Ik lees dat iedereen hier prima aanvoelt wat hier voor de sfeer hier zorgt waarvan jullie zelf zeggen dat hij ongewenst is.
Hou dat in je achterhoofd voordat je reageert please.

Dus: niet ad hominem, niet chagrijnig klagen over randzaken en ook niet quasi modereren door anderen aan te spreken op hun gedrag of persoonlijkheidsstructuur.

 
Laatst gewijzigd:
Nieuw filmpje met info




(hoe embed je hier?)

[EDIT] Door rechtsboven op de knop met de onderstreepte letter A te klikken "Gebruik geavanceerde tekstopmaak" en daarna in de header op de optie "Insert Video" te klikken en daar de youtube link in te voeren die je wil embedden. vr.gr. MatthewleBlom [EDIT]
 
Last edited by a moderator:
Nieuw filmpje met info




(hoe embed je hier?)


Ik weet niet of je al eens met een Emu SP-1200 gespeeld hebt maar die audio van die samples in het filmpje klinken als een VSTi sampler met wat bit reductie.

Als dit de sound wordt van een SP-2400 dan hoeven we ons niet zorgen te maken lol
 
Kan iemand mij even bijpraten: wat is er zo bijzonder aan de SP1200 t.o.v. modernere samplers? Is het alleen de bit reductie? Ik heb er wel wat over gelezen maar zelf geen ervaringen met het apparaat. Ben wel benieuwd waar het precies in zit.

De manier waarop samples sneller of langzamer afgespeeld worden. De filters. Nog meer.

http://privateprogram.blogspot.com/2...trofuture.html

http://privateprogram.blogspot.com/2012/11/sp-1200-pt-2-memory-and-hagiography.html
heeft een video met de pitchshifting.

De tekst is hier belangrijk: 1) je wordt gedwongen je track in het apparaat zelf te mixen en zorgvuldig te kiezen welk geluid waar zit, en wanneer; en 2) een mix van drums (die je niet hoeft te transponeren en dus eigenlijk gewoon "full fidelity" hebben) en loops (waar je dus moet bezuinigen om het in het geheugen te proppen, en die dus gereduceerd worden in kwaliteit) is een belangrijk deel van de SP1200 "sound".

Er is geen reden om ooit zo met een DAW of software sampler te produceren, want er is geen limiet tenzij je je die zelf oplegt, en de neiging is er ook niet om zo'n soort limieten op te leggen; of alleen de verkeerde soort (je krijgt geen beter gat als je het met een theelepeltje graaft dan met een schop, dus alleen moeilijk doen resulteert niet perse in een beter eindresultaat)
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top