yamaha su700 met een zip-drive ?

bass-molecules

M'n waakhond .... !!
Lid sinds
15 april 2002
Berichten
1.737
Locatie
m'n eigen wereld
ik dacht zet het even hier, zo niet dan toch :D

heb nog niet zo lang geleden een yamaha su700 gekocht hier op het forum. vindt hem trouwens helemaal te gek.
nou zat er een 100mb zip-drive bij. ik heb met de su700 de eerste paar weken ( altans als ik tijd had) alleen maar zitten feaken om hem zodoende onder de knie te krijgen. heb de zip dus eigenlijk tot voor een week geleden nog niet gebruikt.

nu heb ik dus een probleem met de zip-drive. ten eerste ziet de su700 de zip-drive niet. ( ja heb de ID nummers staan het zelfde en de terminator heb ik aan staan)
ten tweede, als ik er een zip-disk in doe, wil hij er niet meer uit komen :confused:
nou ben niet helemaal thuis in dit soort dingen maar wat kan er fout zijn, zou de zip-drive stuk zijn ?

verder wou ik weten of iemand me wat kan vertellen over zip-drives, ivm als de mijne stuk is en ik een nieuwe moet kopen.

vraag 1 : zou ik ook een 250mb zip-drive er aan kunnen hangen, of kan hij alleen 100mb lezen ?
vraag 2 : is parallel en scsi het zelfde ? ik krijg namelijk een 250mb zip-drive aangeboden, en hij zegt " dat hij op de parallel poort moet aangesloten worden"

hoop dat iemand me hier wat meer over kan vertellen.

alvast bedankt.
 
hey,

heb de mijne net weggedaan.

volgens mij kan die alleen 100mb zipdrives aan en je moet een SCSI drive hebben, parallel werkt niet.
Kijk trouwens ook de scsi kabel ff na of tie niet stuk is.

Bedenk wel dat je geen wav kan laden via scsi en je dus via Chickensys akai zip discs moet gaan maken.

suc6
 
Re: yamaha su700 met een zip-drive ?

Origineel geplaatst door bass-molecules
ik dacht zet het even hier, zo niet dan toch :D

ten tweede, als ik er een zip-disk in doe, wil hij er niet meer uit komen :confused:
nou ben niet helemaal thuis in dit soort dingen maar wat kan er fout zijn, zou de zip-drive stuk zijn ?



Ik heb dat ook gehad met mijn zipdrive, hij leek wel aan te staan, maar las niet en wilde de schijf ook niet meer los laten. Heb ik die hele drive uit elkaar gehaald om es te checken, bleek het aan de VOEDING te liggen.
Er zat een (bijna) los contact in de voeding te zitten, waardoor de ZIPdrive te weinig stroom kreeg en dit probleem naar voren kwam....

Kortom; check je voeding es ;)
 
Het is misschien niet relevant voor je SU700, maar bij mijn A4000 heb ik een 250MB zipdrive ingebouwd.
Zaken waar je rekening mee moet houden is dat je flatcable goed om zit. Meestal kan het alleen maar op 1 manier aangesloten worden, maar je weet maar nooit. Draait de zipdrive uberhaupt wel, knippert het lampje e.d. of doet ie echt helemaal niets? Want dan zou je idd zoals de leden die voor mij postten es naar de voeding moeten kijken.

Ennuh... doet je soundforge het al?

:D

-C-
 
Dat was bij mij dus ook zo... Het groene (power) lampje staat normaal altijd aan en dat deed ie dus ook met dat voedingsprobleem. Het is niet dat ie GEEN stroom krijgt, maar te weinig ofzo. En met dat voedingsprobleem bleef het rode (lees) lampje ook gewoon branden, ipv alleen aan te gaan bij activiteit...
 
Probeer es beetje aan het snoer dat je voeding ingaat te morrelen, daardoor ontdekte ik dus mijn probleem; opeens deed ie het gewoon weer. Toen voeding opengemaakt en snoertje wat beter vastgemaakt...
 
Origineel geplaatst door DJ F-Asis
Probeer es beetje aan het snoer dat je voeding ingaat te morrelen, daardoor ontdekte ik dus mijn probleem; opeens deed ie het gewoon weer. Toen voeding opengemaakt en snoertje wat beter vastgemaakt...

oke bedankt jongens.

ga vanavond eens kijken en evetueel een andere voeding proberen.
 
Re: Re: yamaha su700 met een zip-drive ?

Re: Re: yamaha su700 met een zip-drive ?

Origineel geplaatst door radiance
ID nummers moeten juist NIET hetzelfde zijn, of begrijp ik jou verkeerd?

NIET het zelfe :confused: lijkt me dan moeilijk communiceren met elkaar.

maar het was dus de voeding, met een ander voeding doet hij het als een nieuwe.
bedankt voor de nuttige info, want anders had ik hem zo de vuilnisbak in gegooit.

waar het forum allemaal wel niet goed voor is.........
 
Back
Top