Ensoniq eps16+, asr-10, asr-x en de Pro

Luxman

Ancient Member Sr. (René)
Lid sinds
23 Maart 2004
Berichten
3.545
Locatie
Omgeving nowhere
Ensoniq heeft prachtige samplers gemaakt. Bovendien zijn ze lekker makkelijk in de omgang. 8 jaar lang een EPS16+ gehad en sinds een week of 2 een ASR-x. IK heb daar met volle trots en gelukzaligheid een Akai S3200 voor ingeruild.

Wat zijn jullie bevindingen?

Ben nog zoekende leuke fabrieksdiskette's met sounds :yamaha:
 
De EPS-16 + is lange tijd zo'n beetje de ruggegraat van mijn setup geweest en ik heb hem nog steeds. Hoewel ik er inmiddels nog twee andere samplers naast heb (Akai Z8 en S950) gaat de EPS wat mij betreft nooit weg; het is een machine die ik door en door ken en hij heeft functies die je op moderne samplers soms niet eens ziet (zoals de zeer uitgebreide looping-mogelijkheden).

Mijn exemplaar is dus veel gebruikt maar nog steeds in tiptop staat. Op het moment vanwege ruimtegebrek helaas niet in mijn studio, maar zodra mogelijk gaat dat weer veranderen. Al is het alleen maar vanwege de vele sounds die ik er nog voor heb!

Al met al heb ik er dan ook een speciale band mee :halleluja
 
Ik kan me best voorstellen dat je je akai ervoor hebt ingeruild. Hoewel ik die stap nooit heb gemaakt, ben ik toch altijd gecharmeerd geweest van de eps16+. Ik vond hem altijd lekker 'hard' klinken.
 
...ik heb een beetje spijt dat ik een tijd terug mijn voluitgebouwde ASR-X de deur uit heb gedaan.... :stupid
 
Ik denk als je een dikke emu samp koopt dat je dan geen spijt meer hebt*D
 
Back
Top