erh... studio conversie naar live setup..

Astro

Nieuwkomer
Lid sinds
9 augustus 2004
Berichten
12
Locatie
Belgie
Ik ben een rookie op dit vlak.
Ik werk thuis met een Korg MS-20 (geen midi), een Roland Sp-808 sampler een MC-505 waarvan de drums door een ProCo Rat distortion pedal gaan.
Ik maak ook heel wat drums en andere effecten in Ableton Live en ook die zou ik graag meenemen voor live gebruik.
Op zich niet zo'n probleem hoor, maar ik heb zo'n naar gevoel bij de gevangenschap waar een vooraf opgenomen beat/song je in zet.

De live set zou in het beste geval vrij veel zang bevatten wat heel wat concentratie van me zal vragen bovenop het sequencen en bespelen van mn synth.
Ik zoek niet zozeer naar een kant-en-klaar antwoord op mijn vraag.
Ik ben meer geintresseerd in wat andere mensen doen om hun studio setup over te brengen naar een live situatie.
Misschien hebben jullie ideetjes waar ikzelf nooit zou opkomen. :stupid

Ik ben nog volop bezig met het uitvissen van de nodige midi mogelijkheden zodat ik live een maximum aan vrijheid heb, maar dat vis ik wel lekker zelf uit. :geslaagd:

Peter
 
als ik live zou gaan (en dat staat op de planning) dan sleep ik mijn hele setup mee :) heb wel al mijn apparatuur zodanig aangeschaft, dat ik weet dat dit live bruikbaar is.

sequencer, drumcomputer, synth, meer heb ik niet nodig!
 
Vroeger, toen ik nog enkel de Sp808 en de MC505 had, was alles zo gemakkelijk.
Alles was vooraf geprogrammeert, filtersweaps en al, dus kon ik me volledig op de zang concentreren.
Maar ik zou graag iets meer flexibiliteit in mn songs brengen.
Ik ben nogal een onstuimig beest op het podium maar ondertussen moet ik wel mooi de metronoom volgen, spelen, zingen en in het oog houden waar ergens in de song ik mij bevind. :duivels:
Van een biertje voor de show ben ik ook niet vies...

Geeft zo'n vreemd gevoel te komen aandraven met alleen maar pre-recorded muziek vind je niet?
Bijna alsof je het publiek een loer draait.
Kan ik net zogoed met een MD speler het podium op. Veel handiger om mee te zeulen.

Peter
 
Geeft zo'n vreemd gevoel te komen aandraven met alleen maar pre-recorded muziek vind je niet?
Das in mijn ogen kwa gear niet live... Wat je moet doen is gewoon alle opbouw van het nmr live doen dat maakt het bijzonder. Als je gewoon je seqeunce afspeelt zoals normaal in je studio is er niet veel aan. dan kan je beter inderdaad een md speler meenemen... Kijk eens naar stijn, ik hou niet van zijn muziek maar ik denk dat het zon beetje de kant is die jij op wilt. Hij doet ook alles live, en dat is best moeilijk. Naar mijn weten gebruikt ie ook geen seqencers behalve de stepseq van zijn drum bakken. Check dat maar eens voor een goed voorbeeld. Denk vooral niet dat je het zo ff doet. Studio en live zijn 2 verschillende dingen.
 
Back
Top