twee geluidskaarten

layan

Nieuwkomer
Lid sinds
12 augustus 2004
Berichten
24
Locatie
utrecht
Hoi,

Ik heb twee geluidskaarten, een audiophile 2496 en een onboard realtek ac97.
Mijn vraag is: Hoe kan ik (softwarematig) de output van de ac97 sturen naar de audiophile zodat ik het geluid van de ac97 via de output van de audiophile kan horen?
 
Nou.. bij je programma in de prefs ipv. ac97 je audiophile selecten. :confused:
 
Line out van je AC97 naar de line in van de 9624 sturen via hardware (kabeltje).

Anders kan niet.
 
Origineel geplaatst door fuse
Line out van je AC97 naar de line in van de 9624 sturen via hardware (kabeltje).

Anders kan niet.

ja kan wel.

via virtual audio cable.
je vangt dan de 'output' van je ene applicatie op en
die patch je door als 'in' naar je andere app die weer aangesloten is op je andere soundcard.
of je route direct door, kan ook maar is complexer.

check de volgende url maar, daar kun je een demo downloaden.
http://www.ntonyx.com/vac.htm
 
waarvoor zou je dit eigenlijk willen gebruiken? wat voor zin heeft het om een geluid eerst naar je ac97 te routen en vervolgens weer naar je pc? en dan weer eruit???? :confused: vind het erg verwarrend overkomen...
 
Origineel geplaatst door d.j.conflict
waarvoor zou je dit eigenlijk willen gebruiken? wat voor zin heeft het om een geluid eerst naar je ac97 te routen en vervolgens weer naar je pc? en dan weer eruit???? :confused: vind het erg verwarrend overkomen...

inderdaad, gewoon zoals jazper al suggereerde in het programma waar het geluid vandaan komt de audiophile selecteren ipv de ac97.... :erm:
 
Origineel geplaatst door quifster
via virtual audio cable.

Tip van flip.

Als je geen storende geluiden of computers die op hol slaan vanwege raar gedrag en bakken vol met CPU tijd in beslag nemen moet je vooral geen virtual audio cable gebruiken.

Even voor de nerds, die software is constant aan het pollen of er nog audio is en dat is zo onstabiel als de neten. Zolang er geen interrupts gebruikt worden heeft dat soort software geen echte waarde en zijn alternatieve hardwarematige oplossingen stukken betrouwbaarder.
Zelfs Rewire is niet ideaal (wat eigenlijk hetzelfde is als VAC (maar dan anders))

Die AC97 uitzetten in de BIOS of anders bijprikken in een hardware mixer lijken me nog de meest logische oplossingen.
 
Luister, ik heb die ac97 bewust van stal gehaald om via 'Skype' te kunnen (internet)telefoneren met een headsetje met de bedoeling dat dat los van de audiophile ins en outs kan. Vandaar...

Maar ik geef toe dat zelfs in dit geval het (nog) niet per sé nodig is om die verbinding te maken, tenzij ik wil dat de output over de speakers gaat ipv door mijn headsetje. (Ik dacht dat ik anders de skype-telefoon niet zou horen 'rinkelen' maar ik blijk de rinkel toon in het programma zelf te kunnen doorsturen naar mijn audiophile).

Maar de vraag was al vaker in me opgekomen en nu weet ik iig weer wat meer...

bedankt voor de reakties
 
Origineel geplaatst door fuse
Tip van flip.

Als je geen storende geluiden of computers die op hol slaan vanwege raar gedrag en bakken vol met CPU tijd in beslag nemen moet je vooral geen virtual audio cable gebruiken.

Even voor de nerds, die software is constant aan het pollen of er nog audio is en dat is zo onstabiel als de neten. Zolang er geen interrupts gebruikt worden heeft dat soort software geen echte waarde en zijn alternatieve hardwarematige oplossingen stukken betrouwbaarder.
Zelfs Rewire is niet ideaal (wat eigenlijk hetzelfde is als VAC (maar dan anders))

Die AC97 uitzetten in de BIOS of anders bijprikken in een hardware mixer lijken me nog de meest logische oplossingen.

aha,

afgezien van het rewire verhaal waar ik het niet mee eens ben kwa stabiliteit vind ik dit nuttige info.
bedankt :)
 
Back
Top