Wie neemt er analoog op?

Ik neem analoog op in de zin van dak meestal in een keer de track op neem. Geen overdubbing of 'n track bouwen met 'n sequencer programma ofzo. Zou net zo goed 'n tape recorder kunnen zijn. Maar meestal is het L/R uit naar de Motu...
 
als je gewoon de juiste sounds gebruikt en gewoon goed kan mixen heb je al dat bandrecorder gepingpong ook niet nodig
 
Onzin!

als je gewoon de juiste sounds gebruikt

Heb ik.

en gewoon goed kan mixen

Kan ik.


In mijn geval was het een test om de vocalen eens met echte tapecompressie in een productie te gebruiken i.p.v. altijd maar weer met die nep-saturatie-plugins etc. te werken. Enerzijds experimenteel, anderzijds een hele bewuste actie met hoorbaar resultaat!

(Waarom denk je dan dat er nog veel studio's op tape recorden? Waarom denk je dan dat bijna alle films nog op 35mm geschoten worden? Het heeft nu eenmaal wat!)
 
als je gewoon de juiste sounds gebruikt en gewoon goed kan mixen heb je al dat bandrecorder gepingpong ook niet nodig

Wat een onzin. Bij een goede mix (en het woord 'goed' gebruik ik in al z'n subjectiviteit, hoewel jij kennelijk een verlichte mening over 'goed' bent toebedeeld) kun je juist baat hebben van randapparatuur. Waarom gebruik jij een zoom 1201 in je laatste track? Waren je sounds niet goed genoeg? Kun je je synths niet goed programmeren dan? Waarom gebruik je sowieso synths? Kun je je niet op een andere manier uiten? Stumper.
Ik snap niet waarom er hier mensen zijn die zeggen dat het 'onnodig' of 'onzinnig' is. Natuurlijk is het niet nodig, muziek is sowieso niet nodig. Maar als je dan toch zonodig muziek wil maken en een apparaat kan daar op geheel subjectieve wijze iets aan toevoegen, wat is daar dan op tegen? En als je er al iets op tegen hebt, waarom dat zo nodig wereldkundig maken? Hou gewoon je bek, niemand vroeg je wat.
 
En dan nog, het ziet er VET uit, zo'n band recorder. Ik zit er al tijden aan te denken om weer analoog te gaan opnemen. Heb bij Doornroosje twee Denon DRM-550's mee genomen. Maar bandjes vinden is 'n beetje lastig. En eens in de zoveel tijd krijg ik het weer in m'n bol om 'n video recorder te scoren waar je de hele band als audio spoor ken gebruiken... denk dak zo weer effe MP op ga ;-P
En ik geloof ook wel dat het "beter" klinkt dan digitaal opnemen. Al is het meer gevoelsmatig dan wat anders. Analoog op analoog.

De ouwe Unit Mobius tracks zijn bijna allemaal op 'n half dood casettedeck opgenomen, want ze hadden nix anders. En dat laat toch sporen achter op je muziek die ook 'n deel is van de "sound" die jij dan maakt.

Eigenlijk zouden meer mensen weer analoog op moeten gaan nemen... al is het maar om de mix van vandaag de dag 'n vleugje ranzigheid te geven..
 
In de industrïeele muziek vind ik het een must om analoog op te nemen. En dan het liefst op 8 of 12 tracks. Minder=meer. Alhoewel we wel een sonic maximizer en een Alesis 5bands parametric EQ voor de CD recorder hebben staan, om meer ruimte in je geluid te creëren. Is bij ons ook wel nodig omdat wij op een 8track cassette recorder opnemen. Heeft toch net iets minder dynamiek dan een Fostex R8.
 
ik heb wel een Revox A77 gehad, echt een cool ding maar jammer genoeg vond ik het te omslachtig om dit soort dingen te doen...
ben gewoon te ongeduldig haha,.... jammer wel soms
 
ik heb wel een Revox A77 gehad, echt een cool ding maar jammer genoeg vond ik het te omslachtig om dit soort dingen te doen...
ben gewoon te ongeduldig haha,.... jammer wel soms

Dit heb ik ook wel met mijn B77, in de lente compleet (zelf) gereviseerd, technisch en optisch en daarna eigenlijk nooit meer gebruikt. Ach, het reviseren was al leuk project op zich. Zolang je maar lol hebt toch?

Daarnaast is mijn opname 'chain' al aardig analoog gepimpt en vind ik de AD/DA van de emu1820m al aardig warm klinken.
 
ik ben enorm hard opzoeke naar een sansui 6 track recorder, iemand er nog eentje liggen ?
 
DAT wordt digitaal op tape vastgelegd eentjes en nulletjes en niet analoog. Je kan dus niet analoog tapen. T woord zegt het al natuurlijk Digital Audio Tape.

:koffie: koffie nodig heeft *D Maar dan toch de vraag naar boven komt hoe je dan analoog op kan nemen op een digitaal deck?
Waarom de keuze analoog/digitaal (je kan kiezen om via normale kabel of digitale snoer input te geven) totale verwarring hier :?

:engel: Maar ik neem aan dat je gelijk heb :geslaagd:
 
:koffie: koffie nodig heeft *D Maar dan toch de vraag naar boven komt hoe je dan analoog op kan nemen op een digitaal deck?
Waarom de keuze analoog/digitaal (je kan kiezen om via normale kabel of digitale snoer input te geven) totale verwarring hier :?

:engel: Maar ik neem aan dat je gelijk heb :geslaagd:
Je kan een analoog signaal opnemen via een ad converter. Het opgenomen signaal is dus digitaal.
Of je kan een digitaal signaal direct opnemen.
 
Back
Top