Wie neemt er analoog op?

analoog opnemen = band (musicassette, 8track, reeltoreel), wassen rol, draadrecorder, direct vinyl.
digitaal opnemen = DAT, computer, minidisc, dash etc.
analoog opnemen op een digitaal deck kan dus niet.

heb trouwens nog een Teac a3440 te koop... mocht er iemand interesse hebben !
 
kreeg laatst nog een mooie tip in het kader van de hele anologe-digitale-kwestie,

heb een een analoog instrument, bijv. basgitaar... analoog opnemen (tape),
heb je een digitaal instrument (bijv. va synth... digitaal opnemen... :D

en vervolgens verder mixen in je protools of whatever...

misschien omslachtig en niet voor iedereen haalbaar, maar ik vond de filosofie wel kloppen...

Uiteindelijk haal ik het dan weer binnen via mijn analoge oren die het dan weer naar een ander format omzetten
 
gebruik alles van MCI 2"- 24 sporen tot Telefunken 1"- 4 sporen tot 1/4"- 2 sporen, als je een lekkere sound wil met een beetje kleur en gratis perfecte compressie pak je de tapes, of je nou eerst digitaal opneemt en dan naar tape gaat en weer terug gaat schijnt niks uit te maken ondanks dat je 2 X door de converters gaat , iets wat je normaal probeert te vermijden, ,

anyhow, ik doe dat omdat ik het simpel lekkerder vind klinken, heeft niks met ruis en functionaliteit te maken maar puur sound, btw als je last van ruis hebt knal je er dolby SR of DBX150 NR onder en weg is je ruis, denk dat echt goedklinkende tape producties alleen nog maar haalbaar zijn op de PRO machienes van weleer mits deze goed zijn onderhouden ,dat is een HEEL andere sound dan wat van dat tascam en revox speelgoed afkomt , ...(met alle respect)

peace
 
Even terug omhoog gooien 8)
Ik neem analoog en digitaal op, master gaat tegelijk op harde schijf, DAT en analoge tape (Studer A80) en als het wat meezit, heb ik binnenkort opnieuw een 24 track analoog op 2" tapes. Analoog opnemen, de sporen die echt ingrijpende wijzigingen nodig hebben naar het digitaal systeem overpompen, corrigeren en terug tesamen met de rest afmixen.
Fijn! A perfect blend between analog and digital :D
 
Back
Top