probleem sync 909 met 727!!! wie helpt mij??

maarten

Stamgast
Lid sinds
8 juni 2003
Berichten
137
Locatie
nvt
heren en dames,

Een maat van mij was gisteren bezig om zijn 909 aan zijn 727 te syncen....hij zegt dat je de kabel dan in de midi out van de 909 moet doen en vervolgens deze in de sync in van de 727!! dit werkte echter niet!! naar mijn mening kan dit ook niet omdat je de 909 alleen kunt syncen met de 727 via midi out (909) naar de midi in (727)

Is eer echter wel een mogelijkheid om de 909 te syncen met de 727 VIA DE SYNC IN VAN DE 727??????
Hoop echt dat iemand t me hier ff kan vertellen hoe t zit.....:D

dank u:peukie:
 
De sync in van de 727 is niet midi compatible je moet idd de midi out van de 909 op de in van 727 aansluiten en je moet dan op de 727 instellen dat die de midi clock gebruikt (dit staat ergens achter in de manual hoe dit moet)
 
dat idee had ik inderdaad ook al ja maar die maat van mij bleef maar beweren dat het moest lukken omdat volgens hem het delfde kabels zijn en midi signaal hetzelfde signaal is als het sync signaal......kolder dacht ik al!!

maare......is er dan misschien wel een soort converter waarmee je dus de 909 (midi out) kunt aansluiten op de sync in van de 727 ...midi sync converter ofzo???
 
dank u heer Blinx!!

weet ik denk ik voldoende.....moet nu alleen ff kijken waar ik dus zo'n midi sync converter kan halen!:D
 
SYNC (roland sync24) en MIDI ( MIDI clock) zijn twee verschillende technieken, die beide gebruik maken een 5 polige DIN-stekker. Dit wekt vaker verwarring op. Er is op dit forum al heel veel te vinden over de toepassing van de twee technieken en de combinatie hiervan. Ook is informatie over MIDI clock naar SYNC converters prima te vinden op dit forum. Gebruik eens de zoekfunctie of blader eens door de sub-forums.
 
Gewoon de midi out van je 909 in de midi in van je 727 doen. En dan op de 727 in track mode twee keer SHIFT SYNC MODE intypen dat de middelste digit oplicht. Dan op pattern mode zetten en gaan!
 
Ik heb slechte ervaringen met de Midi uit van de 909.. Doet nl. telkens mijn sequencer crashen (Alesis- MMT-8)

Ik gebruik de TR-707 als masterclock. , dan heb je 2 mogelijkgeden, ofwel van 727 sync uit, naar 909 sync in (op de 909 instellen: [SHIFT] -> [TEMPO mode] 2maal indrukken, tot de nul op de 3de positie van de display staat.

ofwel gewoon Midi UIT van de 727 op de 909 midi In aansluiten:
[SHIFT] -> [TEMPO mode] 1 maal indrukken, tot de nul op de 2de positie van de display staat.
 
1) 909->midi out------>727->midi in

2) 727->sync out------>909->sync in

Belangrijk is dat in de eerste situatie dat de 909 als master staat,
en de 727 als slave

Belangrijk in de tweede situatie is dat de 727 als master staat,
en de 909 als SYNC SLAVE.

Let wel; 909 kan nooit als sync master ingesteld worden, wel als slave.
727 kan alles, dus midi master en slave en sync master en slave.


Dus je hoeft niks te kopen...het zit er allemaal al op.
Succes, legendarisch duo overigens....
 
Midi --> Sync

Midi --> Sync

Hee Maarten (de 909 heeft al goede diensten gedaan!),

Ik heb een Midi --> DinSync doosje van NL makelij die perfect werkt! De 909 is master en clockt via de convertor mijn 303 en 808. Erg strak! Het doosje kostte slechts 40 euro met een midi in en 2x dinsync uit.

Kijk even op: http://www.dtronics.net/

Groeten, Peter.
 
heee peter,

mooi om te horen dat de 909 je goed bevalt!!!:okdan: bedankt voor de tip over die converter ga gelijk ff checken!!

gr maarten
 
909

909

En of hij goed bevalt....het apparaat is fantastisch!! Vanmiddag heb ik wat uren gemuziekt en de 909 klinkt gewoon vet.

Die syncbox van Dtronics kan ik echt aanraden, hij is veel goedkoper dan de Doepfer volgens mij en werkt prima.
 
Mikemix,

Ik zag je post wel, maar dacht dat Maarten per se een midi --> sync convertor wilde.
Jouw benadering maakt inderdaad een syncbox overbodig! Dus Maarten ....

:-)
 
Back
Top