note/I/power book opschepverhalen

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

sjeijk

®
Lid sinds
16 december 2003
Berichten
977
Locatie
Utrecht
Ik wil dus een nieuwe laptop kopen maar ik kan niet echt een goede thread vinden die me verder helpt. Dus daarom vraag ik jou ervaring met jou laptop. FF specs op een rijtje misschien ook de prijs van t ding en welke audiokaart je erbij gebruikt en je ervaring met welke software en t liefst zie ik hier verhalen over hoeveel vst(i) etc. je tegelijk kan draaien hoeveel audiosporen etc.

kooommaar, kommaar, kommaar, kommaar.....
 
Ik heb een Jewel Centrino 1,4 ghz. 1mb L2 cache, 512mb ram (upgradeable tot 2gb) en 60 gb harddisk.
Ik heb er Reason 2.5, Cubase SX en Ableton Live op het ding geprobeerd met wat plug-ins en het loopt smooth. Ik kan met gemak veel vsti's kwijt met envelopes dankzij de freezefunctie. Het ideaalst is natuurlijk 1024mb ram wat ik ook van plan ben. Ik doe niet veel audio-opnames, maar anders zou ik een hd nemen met minstens 7200rpm. Notebooks hebben standaard (vaak) 4200rpm. Zo'n externe firewire of usb2.0 hd is dan best handig. Ik heb nog geen externe audiokaart/interface, maar die zal ik over een tijdje ff nog scoren ;) (p.s. heeft iemand daar nog goede tips: welke audio-interface voor je lappie?). Ik heb wel voor mijn onboard soundcard een asiodriver gedownd (wuschel's asio4all). Daarnaast heb ik er een M-audio Oxygen 8 bij, waarbij de latency zeer laag is. Ik wilde aanvankelijk een Powerbook, maar dat is voor mij als student iets te hoog gegrepen (minstens 1699 euro). Mijn laptop kostte 1299 en ik ben er zeer tevreden over, maar dat komt ook op de manier hoe ik muziek maak. Ik hou niet om op een vaste plaats muziek te maken (studio), maar ik wil mijn opnames overal en altijd doen. Is het niet in mijn slaapkamer, dan wel op het terras of als ik op vakantie ben.

Veel suc6 met het zoeken naar een notebook!!

Cheerz :biertje:
 
note book :
hp athlon 2200+ , 512 mb , 30 gig ( voor maar 675,- !!!:) :) :) )
uc 33,kaosspad II

runt alleen maar ableton 4 live
meestal 4 vsti's tegelijk + 10 of meer audio tracks + zooi fx's

kleine set up : echo indigo dj (geen direct sampling) + uc 33
grotere setup : hammerfall multiface + draaitafels(direct sampling) + virus kb + uc 33 + kaosspad II


speel er veel mee live en meestal geimproviseerde ambient/chill/idm , nooit problemen mee gehad
weet onder tussen wel hoe ver ik m kan pushen .

de aanrader van mij voor geluidskaart is natuurlijk de hamerfall , maar ben ook erg tevreden over de indigo dj.

groetjes

Walter:)
 
Origineel geplaatst door waldo
de aanrader van mij voor geluidskaart is natuurlijk de hamerfall , maar ben ook erg tevreden over de indigo dj.

Ff een vraagje over de indigo dj/echo: geeft ie veel betere geluidskwaliteit dan een onboard soundcard? En kan je er ook een mic/gitaar aansluiten om de audio op te nemen? Want ik dacht dat een indigo niet zo duur was en aangezien ik toch altijd aan een budget vast zit :) .

De groeten
 
Ik heb een Jewel Jade 8070 512 mb 60 gb, 7200 rpm harde schijf (Tip: pak geen 5200 rpm) ,

Heb ook nog een western digital harde schijf erbij van 7200 rpm extern.

Geluidskaart: Echo Indigo I/0 , goeie geluidskwaliteit, gitaar kan erop aangesloten worden (wel kleine aansluiting, let daarop)

Runt Ableton Live 4, heb nu even getest: 6 vst's, 6 audio tracks + veel reverb, delay plugins, de meter loopt tot ongeveer 70%

Bijna nooit problemen met de laptop, ook al heb ik internet erop (wat eigenlijk niet verstandig is).

Succes verder!
 
Origineel geplaatst door chrizz
Runt Ableton Live 4, heb nu even getest: 6 vst's, 6 audio tracks + veel reverb, delay plugins, de meter loopt tot ongeveer 70%

Tip: Als je het programma FX Freeze hebt dan kan je de tracks freezen in Live (want Live heeft i.t.t. logic, cubase etc. nog geen freeze functie). Bij mij ging een vsti van 16% cpu usage naar 6%. Dan kan je met nog meer tracks arrangeren :okdan: .
 
Origineel geplaatst door funkdecoder
Tip: Als je het programma FX Freeze hebt dan kan je de tracks freezen in Live (want Live heeft i.t.t. logic, cubase etc. nog geen freeze functie). Bij mij ging een vsti van 16% cpu usage naar 6%. Dan kan je met nog meer tracks arrangeren :okdan: .

je kan ook gewoon een audio track aanmaken en de output van je MIDI track daar naartoe routen en vervolgens opnemen..is hetzelfde idee..
 
Origineel geplaatst door olafmol
je kan ook gewoon een audio track aanmaken en de output van je MIDI track daar naartoe routen en vervolgens opnemen..is hetzelfde idee..

Thanx....weer wat geleerd vandaag...:geslaagd:
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top