Water in m'n mixer

htf99

Paulie
Lid sinds
28 september 2003
Berichten
85
Locatie
Santpoort Noord
Jaja, gooi een glas water om er een gedeelte is via m'n master fader in m'n mixer gelopen. Gelijk afgelsoten en onderste boven gehouden zodat al het water er hopelijk is uitgelopen. Daarna nog ff met de fohn er over..

Is water eigenlijk schadelijk voor een mengtafel? Lijkt me wel natuurlijk maar toch...

Wat kan ik het beste doen, 'm gewoon een dagje uit laten?
 
Jeetje vervelend voor je!

Een gevonden TV dien je altijd 2 weken te laten drogen voordat je hem aansluit. Nu is het wel warm weer en je hebt de fohn er al doorheen gejaagd, dus 2 weken zal het niet duren. Het ligt denk aan de hoeveelheid water die erin is gekomen. Heb je hem ook van binnen bekeken. Ik zou als ik jou was iets langer wachten, wanneer er best veel in terecht is gekomen.

Succes
 
Er is niet veel ingekomen (denk ik, kan het moeilijk zien). M'n mixer stond aan en de muziek ging ongehinderd door maar wil gewoon geen risico nemen. Ik wist eigenlijk ook niet of de fohn wel een goede oplossing was.
 
Origineel geplaatst door htf99
Er is niet veel ingekomen (denk ik, kan het moeilijk zien). M'n mixer stond aan en de muziek ging ongehinderd door maar wil gewoon geen risico nemen. Ik wist eigenlijk ook niet of de fohn wel een goede oplossing was.

Die Fohn kan geen kwaad. Mijn mixer wordt zo warm, daar kan geen Fohn tegenop. Maar het is verstandig van je geweest het ding uit te zetten. Is je mixer je lief, dan zou ik er nog wat daagjes wachten aan vast plakken.
 
Kijk of je em open kunt maken, vooral als het water in de fader zelf is gelopen, kun je kortsluiting krijgen, met alle gevolgen van dien. Water geleidt namelijk stroom...
Maak alles droog met fohn, maar kijk uit dat je geen isolatie van kabeltjes ermee verbrandt.
 
Origineel geplaatst door Catalunya
Is je mixer je lief, dan zou ik er nog wat daagjes wachten aan vast plakken.

Inderdaad, het zou doodzonde zijn als je 'm 'te vroeg' zou aanzetten. Tenzij je geld te veel hebt, dan kun je 'm gewoon aanzetten, als ie stuk is koop je zo weer een nieuwe.... :D
 
Ik denk ook dat als water opdroogt er mineralen/zouten achterblijven waardoor je fader er een beetje op achteruit gaat. (beetje het zelfde als stof en vuil in je fader)

Volgens mij doet veel electronica het wel weer als geen kortsluiting was toen je er een vloeistof overheen goot.

Success,

Druid
 
Volgens mij is water enkel gevaarlijk i.v.m. electrische geleiding (m.a.w. kortsluiting). Maar vermits je hem onmiddellijk hebt afgezet, zal daar weinig kans toe bestaan. Inderdaad, in water zitten allerlei mineralen en zouten, maar vermits de hoeveelheid zodanig gering is, zal er nauwelijks een residu te vinden zijn. Het zou erger geweest zijn als er een suikerhoudende drank gemorst zou zijn ... maar dan nog.

Na gewoon opdrogen zal vermoedelijk je tafel gewoon weer z'n werk doen ;) .


:doei:
 
Nou gelukkig maar zeg! Als ik een favoriet in m'n studio zou moeten aanwijzen is het toch wel m'n mixer. Ik weenie, heb wat met mixers :{
 
hihi, Het verbaast me nix dat ie het nog doet, in mijn mixer zit al lang een heuse 'WATERVAL'....:D
 
Back
Top