KRK Rokit powered 8

too much

Thomas Vreeke
Lid sinds
11 mei 2003
Berichten
504
Locatie
Eindhoven
Ik deze week 2 stuks KRK Rokit powered 8 actieve reference monitors gekocht.
Eigelijk op gevoel, en natuurlijk heb ik er ook wel goed naar geluisterd, maar
omdat het toch mijn eerste monitors zijn vroeg ik me af of er hier professionele mensen
bij zijn die mij kunnen vertellen of ik goed heb geluisterd en gegokt of niet, en
waarom dan wel of waarom niet.
 
Re: KRK Rokit powered 8

Origineel geplaatst door too much
Ik deze week 2 stuks KRK Rokit powered 8 actieve reference monitors gekocht.
Eigelijk op gevoel, en natuurlijk heb ik er ook wel goed naar geluisterd, maar
omdat het toch mijn eerste monitors zijn vroeg ik me af of er hier professionele mensen
bij zijn die mij kunnen vertellen of ik goed heb geluisterd en gegokt of niet, en
waarom dan wel of waarom niet.

Hahhha ach ja... waarom ook nie,je hebt toch geen vergelijking. Gewoon lekker houden en je monitors leren kennen.Je komt er op den duur gauw achter of je er optimaal mee kunt werken ,of nietHet zullen wel geen 1e class monitors zijn,maar als jij je ding er maar op kunt doen. Als je tegen die tijd diverse hits hebt uitgebracht koop je toch gewoon wat zwaardere. Maar je kunt beter niet gaan twijfelen en er lekker op gaan werken. Je zult er in verloop van tijd vanzelf wel achterkomen of het aan je wensen voldoet.
 
thanx, ik denk dat ze voor hun klasse wel heel goed zijn, ik moet zeggen dat ik er ook wel echt alles op hoor.
De kleinste detailtjes zijn echt heel goed hoorbaar vergeleken met mijn hifi speakers. Maar wat weet je van
het merk KRK? Is da iets normaal gesproken?
 
zijn toch die nieuwe hè? Zou moeten lukken dat ze hun huiswerk niet gemaakt hebben bij die firma en zomaar wat uitbrengen. In alle geval succes en als je er veel cd's over luisterd met een switchbox weet je hoe ze klinken en leer je ze snel kennen.
 
Origineel geplaatst door too much
thanx, ik denk dat ze voor hun klasse wel heel goed zijn, ik moet zeggen dat ik er ook wel echt alles op hoor.
De kleinste detailtjes zijn echt heel goed hoorbaar vergeleken met mijn hifi speakers. Maar wat weet je van
het merk KRK? Is da iets normaal gesproken?

Meningen zijn verdeeld. Gaat erom dat jij er plezier mee hebt,dat is het belangrijkste!!! Als jij er tot nu toe perfect mee kan werken,beter toch!
 
Eigenlijk snap ik het nut van deze hele draad niet.
Wat wil je horen...dat ze zwaar kl*te zijn?
Je hebt ze gekocht om erna een mening van anderen te horen:confused: ?
De meeste doen het andersom.

Anderzijds, je hebt ze gekocht met een bepaalde rede (anders koop je ze niet),
ga er voor.
 
Ach, zullen toch wel goed zijn?

KRK-gebruikers:

ENGINEERS/PRODUCERS

Glen Marchese • Elliot Scheiner • Bob Clearmountain • Chuck Ainlay • Ed Cherney • Ray Bardani • Mike Shipley • Dennis Lambert • Bernie Becker (Neil Diamond) • David Hewitt - Remote Recording • Ryan Hewitt • Richard Kaplan (Indigo Ranch) • Matthew Wilder • Humberto Gatica • Randy Staub • Rob Heaney • Guy Charbonneau • Ron Nevison • Don Was • Michael Wagener (Wireworld Studios, Nashville, TN) • Jim Scott


ARTISTS*

Eric Clapton • Sting • Eddie Van Halen • Michael Jackson • Ricky Lawson • Bruce Springsteen • Billy Joel • Marcus Miller • Vernon Reid • Kenny Loggins • Glenn Frey • Clint Black • Robby Robertson • Bryan Ferry • Billy Corgan • Aerosmith • Bruce Hornsby • John Pisano • Tom Coster, Jr. • Paul Simon • Brian Adams • Ozzy Osbourne • Teddy Riley • Metallica • Hans Zimmer • Lindsay Buckingham • Omar Hakim • Jeff "Skunk" Baxter • Seal • Graham Nash • David Crosby • Don Grusin • Heart • Jason Miles • Simon Phillips • David Paich • John Foggerty • Richard Page • Daniel Spitz • Bill Churchville • Michael Paulo • Paul Jackson, Jr. • Flood • Yello • Lionel Ritchie



STUDIOS

BBC • Sony Music • Turner Broadcasting • Abbey Road Studios • Seagram International • Channel V Prism Audio • Sound Deal • A&M Studios • BOP Studios-South Africa • Record Plant • MCA Recording Studios • Real World Studios • Skywalker Sound • Soundelux Studios • Hollywood Digital • David Letterman Studios (CBS) • Broadway Video • Hit Factory • Post Group • Aaron Spelling • Sync Sound • Fox Television • Universal Studios • Music Works • Complete Post • ABC Radio Network • Microsoft Studios • Boeing Aerospace • Fox Feature Film Division • Royaltone Studios • Clinton Recording Studios • Future Recording • Bad Animals • Backstage Studio (a division of Sound Stage Studios, Nashville, TN)



* This list represents artists who purchased KRK products. It does not reflect any official endorsements.


Linkje
 
met elk stuk monitor moet je leren werken, want ze beweren allemaal dat de hunne linear is, de balle!:kont:

Allen hebben een bepaald kleurtje of trekje. Go live with that! :L
 
Ja en die lui van die waslijst die gebruiken allemaal de duurdere versie.

Tja je kunt niet voor weinig geld de perfecte monitor kopen.
Of de basweergave is minder, of dit is weer minder, of dat is weer kut.

Je moet eigenlijk zorgen dat je inlevert daar waar je het het minst erg vind.
 
yep en heb je een duurdere monitor dan is het weer wat anders en zo blijven we bezig
tot dat alles perfect is en dan kom je er achter dat je niet kunt mixen. :D

En ik maar denken dat het aan die monitors lag..;)
 
Kunnen mixen, duurt nog het langst. Als het maar de monitors waren, was dat probleem snel opgelost.

Toch kun je dan weer niet leren mixen op allerhande would be monitors, hifi reet-boxen :kont:
low budget-blabber selfmade-kisten en van diè zeèver enzoa...=( :r

(al zijn er DIY kastjes die neem ik aan 'Bom' zijn, zoals onze 'misha' van het forum hier al eens getoont heeft... voor mijn volgende zou ik toch eens iemand a la misha willen raadplegen voor 's een midfield koppel ofzoa. Al is het maar om het verschil te leren kennen, of wat ik teveel betaald em)
 
Staat een heel positief review over deze raketten in de nieuwste SOS.
Voor deze prijs geen minpunten.




gr. Tom
 
Ik heb het gezien, is voor mij een beetje bevestiging dat ik goed heb geluisterd in de winkel, dat vroeg ik me dus
af, omdat ik eigelijk nooit goed naar monitors had geluisterd verder. Vandaar dat ik deze thread ook begonnen was. :doei:
 
vind krk nog steeds een van de betere merken op het gebied van monitoren en ook met het oog op de prijs... alleen die v4 is erg hoog en weinig laag (maar wat wil je voor die grootte...)
 
Ik heb er nou inmiddels al flink wat mee zitten kloten, en ik moet zeggen dat het precies is wat ik nodig had. Je hoort er echt alles heel duidelijk mee, en het klinkt in eerste instantie heel droog en plat, maar dat moet juist ook met monitors natuurlijk. En als het dan eenmaal echt mooi klinkt, klinkt het ook op elke geluidsinstallatie very goed. Ik ben er echt heel blij mee in ieder geval.
 
Origineel geplaatst door too much
Ik heb er nou inmiddels al flink wat mee zitten kloten, en ik moet zeggen dat het precies is wat ik nodig had. Je hoort er echt alles heel duidelijk mee, en het klinkt in eerste instantie heel droog en plat, maar dat moet juist ook met monitors natuurlijk. En als het dan eenmaal echt mooi klinkt, klinkt het ook op elke geluidsinstallatie very goed. Ik ben er echt heel blij mee in ieder geval.

mooi zo :) aangezien ik ze dus ook ga halen...
 
Back
Top