Pulsar 2 nog niet achterhaald?

Tactic

Ouwe rot
Lid sinds
20 oktober 2002
Berichten
1.283
Locatie
Sneek
Ik koop waarschijnlijk een Creamware Pulsar 2. Nu vraag ik me af of het apparaat niet achterhaald is door de kwaliteit van de vsti's van tegenwoordig. Zo niet, hoe is de asio ondersteuning?
Graag uw ervaringen !

Martijn
 
Nog steeds niet achterhaald (6 jaar na introductie!!!), vind ik. Geluidskwaliteit is nog steeds erg fijn ('transparant').

De ultraflexibele 'routing window' is wat mij betreft al genoeg reden om voor Creamware te gaan: devices onderling patchen alsof het om een modulaire synth gaat. Creativity Galore!
En verder zero-latency, en parameters zijn zonder stotteren en tikken te tweaken voor zover de MIDI-bandbreedte het toelaat (probeer op een complexe VST-synth maar eens tientallen parameters tegelijk te automatiseren op lage latency - problemen!)

Ik ben zelf jaren geleden begonnen met een Pulsar-2, en heb er inmiddels een 15-DSP Scope kaart bij gekocht (die zonder extra PCI-belasting met een speciaal kabeltje aan mijn bestaande Pulsar-kaart is gekoppeld)

'Nadeel' is dat er geen WaReZ plugins zijn voor Creamware. Voordeel is dat de programmeurs daarom gewoon betaald krijgen voor hun arbeid 8)

ASIO-drivers werken erg strak. Samenwerking met VST gaat dus prima.
 
Kijk aan ! het begint nu te komen...... Nog zo 1 en ik ben verkocht!
 
de creamsynths en fx zijn vreselijk achterhaald. Doorvoor hoef je de creamware niet je kopen!
Maar als je bereid ben om een aantal creamsynth en fx apart te kopen dan kun je met goede synths en fx toch nog wat.
 
Origineel geplaatst door Nouveau
de creamsynths en fx zijn vreselijk achterhaald. Doorvoor hoef je de creamware niet je kopen!
Maar als je bereid ben om een aantal creamsynth en fx apart te kopen dan kun je met goede synths en fx toch nog wat.

???!!! waar heb je het over? Heb je zelf een Creamware-kaart? Heb je de Minimax, Vinco, Optimaster, ModularIII, Flexor, ProTone, Prodyssey, B2003 etc wel eens geprobeerd? Creamware synths hebben wel behoorlijk wat DSP nodig, maar ik ben van mening dat je dan ook wel wat krijgt. En ik ken geen enkel ander pakket waarbij een virtuele studio ook echt een VIRTUELE STUDIO betekent, waarbij je geheel naar eigen creatieve inzicht echt kabels kunt trekken tussen de verschillende Creamware modules.
 
Origineel geplaatst door ernest@303.nu
???!!! waar heb je het over? Heb je zelf een Creamware-kaart? Heb je de Minimax, Vinco, Optimaster, ModularIII, Flexor, ProTone, Prodyssey, B2003 etc wel eens geprobeerd? Creamware synths hebben wel behoorlijk wat DSP nodig, maar ik ben van mening dat je dan ook wel wat krijgt. En ik ken geen enkel ander pakket waarbij een virtuele studio ook echt een VIRTUELE STUDIO betekent, waarbij je geheel naar eigen creatieve inzicht echt kabels kunt trekken tussen de verschillende Creamware modules.

ja agressief mannekje
En als je lees dan staat er dat de plugs die je erbij moet kope wel lonen (tip: lezen!!!!!!!!!)
 
Origineel geplaatst door Nouveau
ja agressief mannekje
En als je lees dan staat er dat de plugs die je erbij moet kope wel lonen (tip: lezen!!!!!!!!!)

ik zou het in principe eens zijn met je opmerking over de bijgeleverde synths, ware het niet dat CWA dat ook heeft ingezien en je nu dus een synth&sampler of mix&master pack gratis krijgt bij je Pulsar 2 (Scope Project)!
En dan hebben we het dus echt wel over een heleboel waar voor je geld, om het zo maar eens te zeggen :)

En de oude synths zijn misschien niet zo sexy als sommige van de nieuwe VSTi's maar qua geluidskwaliteit zeker nog de moeite waard.

En idd, de routing is geweldig, net als de effecten, de ASIO ondersteuning en de integratie van je eventuele outboard gear (moet je wel een A16 of Luna I/O convertor hebben)

het grootste nadeel, en eigenlijk ook het enige (vind ik) is dat je DSP kracht vrij snel opgebruikt is als je met zware polyfone synths gaat spelen. Maar ja kwaliteit gaat boven kwantiteit natuurlijk :)
 
Origineel geplaatst door Nouveau
ja agressief mannekje
En als je lees dan staat er dat de plugs die je erbij moet kope wel lonen (tip: lezen!!!!!!!!!)

En zoals King of Snake al zegt: een groot deel van die nieuwe plug-ins worden al enige tijd standaard bijgeleverd. Dus als jij bijvoorbeeld de website van Creamware had gelezen dan had je je hele opmerking niet hoeven te plaatsen, en dat scheelt weer veel verwarring.
(tip: lezen!!!!!!!!!!!)

Veel mensen roepen maar vanalles over Creamware.

Van Q-bus weet ik even niet waarom hij over de geluidskwaliteit zwijgt? Is die te slecht om over te praten? Of juist te goed voor woorden? :-)
 
goedzo hoor, heel goed: blijven LEZEN he !

goedzo hoor, heel goed: blijven LEZEN he !

Origineel geplaatst door ernest@303.nu
En zoals King of Snake al zegt: een groot deel van die nieuwe plug-ins worden al enige tijd standaard bijgeleverd. Dus als jij bijvoorbeeld de website van Creamware had gelezen dan had je je hele opmerking niet hoeven te plaatsen, en dat scheelt weer veel verwarring.
(tip: lezen!!!!!!!!!!!)

Veel mensen roepen maar vanalles over Creamware.

Van Q-bus weet ik even niet waarom hij over de geluidskwaliteit zwijgt? Is die te slecht om over te praten? Of juist te goed voor woorden? :-)
 
haha mooi logo hoor:okdan:
 
Ik heb mijn keus gemaakt. Sommige reakties hierboven zijn ook weer zoooo typisch.. Maar goed , ik ben eruit. Bedankt voor de serieuze reakties.
Ik kan me trouwens voorstellen dat er mensen zijn die toch terughoudend zijn om hier op het forum een vraag te stellen, want de reakties zijn vaak op een ' wat ben jij een rookie en iedereen weet dat toch' toontje.
Het valt in deze thread misschien mee, maar ik lees vaak dit soort reakties, en daar is het forum volgens mij niet voor bedoelt.

Maar toch . Bedankt !



:biertje:
 
Groot gelijk heb je, er wordt nogal eens op de man gespeelt op dit forum, zo van "kijk die loser eens met zijn oude kaartje", terwijl deze "wiseguys" niet doorhebben dat ze met een doorgewinterde producer te maken hebben die tienduizenden platen heeft verkocht, en gewoon een normale vraag stelt.

Een vraag kan per definitie niet dom zijn, alleen het antwoord.

Ik kan me echter voorstellen dat men bij het zien van je avatar niet meteen aan een serieus antwoord denkt, maar eerder denkt "wat moet die clown met zo'n kaart", maar goed, ik begrijp dat je jezelf niet al te serieus neemt, en dat zouden meer mensen op dit forum moeten doen.

Waarvan akte.
 
Origineel geplaatst door Nouveau
de creamsynths en fx zijn vreselijk achterhaald. Doorvoor hoef je de creamware niet je kopen!
Maar als je bereid ben om een aantal creamsynth en fx apart te kopen dan kun je met goede synths en fx toch nog wat.

Wat is de basis van deze uitspraak? De synths van Creamware krijgen juist steengoede beoordelingen in de vakpers. Daarnaast bestaan er vrijwel geen slechte synths. Enkelt slechte (niet creatieve) gebruikers.
 
Laatst gewijzigd:
welke versie van de pulsar heb jij dan?
 
Back
Top