beste merk / bespeelbaar klavier

beste merk / bespeelbaar klavier

  • yamaha

    Stemmen: 10 34,5%
  • roland

    Stemmen: 4 13,8%
  • korg

    Stemmen: 2 6,9%
  • moog

    Stemmen: 0 0,0%
  • access

    Stemmen: 1 3,4%
  • alesis

    Stemmen: 0 0,0%
  • kurzweil

    Stemmen: 3 10,3%
  • clavia

    Stemmen: 3 10,3%
  • akai

    Stemmen: 0 0,0%
  • anders nl:

    Stemmen: 6 20,7%

  • Totaal aantal stemmers
    29
Origineel geplaatst door Hanz
Da's pertinente onzin. Zie ook: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=31614
Helaas wordt dit verhaaltje door sommigen graag doorverteld, en zo komen sprookjes in de wereld.

Da's nou precies het probleem dat ik met deze thread (en vele andere 'wat is de beste ...' threads) heb; het gebrek aan vergelijkingsmateriaal en nauwkeurige informatie (dus niet: "ik heb gehoord dat ...") op basis waarvan een specifieke keuze wordt gemaakt.

Maar goed, maak dan tenminste even onderscheid tussen 'orgel' en 'piano' keyboards.
Dat dit afhankelijk van smaak is, moge duidelijk wezen... ;)

oeps! de merken door elkaar gehaald...idd je hebt gelijk, ik bedoelde Kawai.
 
Origineel geplaatst door Daftmax
Het toetsenbord van mijn Korg Wavestation was errug aangenaam vond ik. :okdan:

De Roland Toetsenborden die ik gewend ben vind ik....zozo....beetje gemiddeld. :erm:

De gewogen toetsen van mijn Ensoniq TS-12 spelen op zich redelijk lekker alleen maken ze veel lawaai en bij veel
aftertouch voelen ze een beetje gammel. :)

En als je er een week op drumt mag-ie terug naar de fabriek. Maar lekker breed en lekker zwaar. Snelle arpeggio's doe ik dan ook niet op deze bak 8)

Ik lees net dat Fatar ook de TS12 klavieren maakt.
http://www.ts12.net/ts12-ev-support.html

Zo zie je dat deze thread wel zin heeft, weer wat geleerd :geslaagd:
 
Laatst gewijzigd:
Zo zit er een Fatar-klavier in de Korg Karma en Korg Triton Le. Zelf ben ik niet zo'n fan van dit klavier. Zo is het veel te stug om de aftertouch te gebruiken. Op de 'gewone' Triton's heeft Korg dan weer een ander klavier gebruikt (Yamaha?).

De Korg Z1 heeft een Yamaha klavier dat stevig aanvoelt en dus wel wat vingergeweld aankan. Alleen vond ik het nogal een 'lawaaierig' klavier.
 
Back
Top