Hoe kan ik audio van een CD in mijn Logic 4.1 krijgen???

2FLY

Stamgast
Lid sinds
6 mei 2002
Berichten
147
Locatie
De Studio
Yo! Vraagie!

Ik heb een instrumentaal stuk muziek op een CD staan. Daarover wil ik in Logic teksten opnemen.
Dus ik wil de stereofiles in Logic hebben zonder kwaliteitsverlies.
Momenteel neem ik het via de CD speler direct als Audio op in de L-R tulpingangen van m'n Audiowerk 8 kaart maar om nou te zeggen dat de kwaliteit super is... nee.

Ik gebruik Windows 98 en Logic Gold 4.1 (niet lachen! haha)


Thanx!
 
WAV - AIFF

WAV - AIFF

Er zijn een aantal manieren om muziek van CD als stereo-file in Logic te importeren.
Vaak zijn de files op CD niet compatibel (CDA, MP3...) - Logic leest Wav en AIFF.
Ik doe dit via Cool Edit omdat je daar al uitgebreide edit-mogelijkheden hebt . Files van CD "extracten" (extract audio from CD) en "save as" WAV file.
Met de meeste CD-rippers lukt het ook. Feit is dat je steeds een WAV file moet overhouden, anders lukt het niet.
Daarna simpelweg via Logic's sample-editor of "open" diezelfde files in Logic laden.
Je kan ook de WAV files drag & droppen in het Logic window vanuit de folder waar de files zich bevinden.
 
OK OK. Het maken van de .wav file is dan niet zo'n probleem. Je kan zelfs zo'n .cda file van je CD op je harde schijf kopieren en dan de extentie veranderen. Gaat VEEEEEEL sneller.

Nu is het probleem:

een stereo .wav file openen in Logic in een nieuwe song.

Kan je me uitleggen hoe ik dit moet doen. Ik heb LOGIC GOLD 4.1. Logic's sample editor? Ik weet niet wat dat is en waar ik dat kan vinden. Moet ik eerst een nieuwe .lso aanmaken? En dat drag & droppen ik heb geen idee hoe ik dat dan moet doen. Ik had weleens bij het audio gedeelte open file geprobeerd en dan loadde ik een .wav file maar dan zei Logic iets vaags zoals "What kind of file are you trying to open?" and dan alleen met een OK knopje.

Thanx!
 
Ik zit hier ook met win98 en een iets nieuwere versie (4.8 gellof ik) en bij werkt het goed. Ik rip ook met cool edit en dat geeft altijd prima resultaten.

Ik begin me bijna af te vragen of die wavfile wel een echte wavefile is. Heb je weleens geprobeerd een kant en klaar loopje in Logic te zetten? Met drag en drop kun je dan zo je gewenste wavefile naar een audiospoor krijgen. Kan ook onder Audio en daarna keuze import Audio.

Sample Editor is er om later de file wat nauwkeuriger te bewerken. Maar als je gedragged en gedropped hebt, kun je ook dubbel klikken op je wavefile in je audiospoor. Kom je ook in de sample editor uit.

Last but not least. Als ik een dergelijke foutmelding krijg, gaat het vaak om wavefiles die afwijken van het standaard 16 bit/44.1 Khz. En meestal ook gelijk een raar geluid. Dat zal bij jouw niet gebeuren omdat je met 4.1 geen samples kunt afluisteren van je harddisk..., toch..... alleen selecteren dacht ik. Hoop dat je er iets aan hebt.
 
het kan gewoon in logic

het kan gewoon in logic

je kunt dit gewoon in logic doen met een import functie, ik heb het hier niet bijdehand, maar je vind het zwz in je manual, tis iets met "get audio" ofzo........
 
Let wel dat ik Windows 98 en Logic Audio Gold 4.1 gebruik. Ik heb nog niets zien staan van "Get audio" ofzo.

Thanx.
 
Sublib ook thanx ik ga dat ff proberen. Hisolid en sKeLeTvM thanx!
 
Origineel geplaatst door 2FLY
OK OK. Het maken van de .wav file is dan niet zo'n probleem. Je kan zelfs zo'n .cda file van je CD op je harde schijf kopieren en dan de extentie veranderen. Gaat VEEEEEEL sneller.

volgens mij gaat dat niet goed, dat zijn echt geen audio bestanden hoor, alleen een soort maffe links die windows ervan maakt
Je moet toch echt eerst een cd rippen
 
Yeah I found out the hard way 2 days ago haha.

Idd dat zijn vage links.

Ik ga Cool Edit er op zetten. Ik heb Sound Forge 4.5 maar het lukt me niet (of ik weet niet) hoe ik daarmee audio van CD kan extracten. Vandaar natuurlijk dat Logic zegt "What kind of file is this?" als ik zo'n 'link .wav file' als audio wil importeren.
 
Cool Edit bestaat ook niet meer, is dacht ik overgenomen door Adobe. Ach wat wordt er eigenlijk niewt overgenomen of opgeslokt?

Cool Edit heeft ook gratis versies gehad, met een minder mogelijkheden uiteraard. Die moeten nog te vinden zijn op internet. Cool Edit Pro heeft een wereldfunctie waarmee je kunt batchen; op meerdere files kun je dezelfde bewerkingen uitvoeren. Of dit nu rippen, eq-en, compressen of iets anders is.

Exact Copy is mij onbekend, weet niet of deze functie ook daarin aanwezig is.
 
Is er Cool Edit PRO en ook nog Cool Edit (zonder PRO)??

Vertaling: kan ik aan een gratis versie komen van een programma dat Audio van CD kan extracten?
 
Origineel geplaatst door 2FLY
Is er Cool Edit PRO en ook nog Cool Edit (zonder PRO)??

Vertaling: kan ik aan een gratis versie komen van een programma dat Audio van CD kan extracten?

exact audio copy is een fijne tool om Audio van CD te extracten

http://www.exactaudiocopy.de/
 
En nu maar hopen dat je eruit kom!

Heb je Cool Edit heeeeel erg hard nodig, dan heb ik wel ergens nog de versie zonder Pro, geheel legaal, zonder tijdslimiet, kraakjes of andere shit. Anders moet je ff een PBtje droppen. Kom minstens 2x per week in Delluf dus...

Succes
 
Yo yo

Nou ik ga ff wat online proberen te vinden dus idd die link van Matt Second naar die duitse site... en toch ergens proberen die Cool Edit te scoren.

Als downloaden niet lukt (ik heb internet op een PC met XP en m'n studio pc is '98) dan stuur ik je ff een pb'tje Sublib! Thanx for the offer bro!
 
Re: het kan gewoon in logic

Re: het kan gewoon in logic

Origineel geplaatst door hisolid
je kunt dit gewoon in logic doen met een import functie, ik heb het hier niet bijdehand, maar je vind het zwz in je manual, tis iets met "get audio" ofzo........

"Import Audio File..." , onder menu "Audio" (3e van links) en dan is het de 5e functie (van bovenaf geteld) ;)

EDIT: dit is overigens in Logic Platinum 5.5.1, dus het kan in jouw versie ook de 4e functie zijn, of.....
affijn :bekdicht:
 
Back
Top