Stomste bugs in je gear

De Yamaha RS 7000: Op sommige drumkits kun je alleen maar een lowpassfilter gebruiken. Ook al staat er duidelijk BPF of HPF, het blijft een LPF :confused: Erg vervelend, maar niks aan te doen.
 
Als m'n microQ-R veel midigegevens ontvangt reageren de knoppen vaak heel onregelmatig en slecht, alsof ie alle input niet kan verwerken. Ik zal de volgende keer als het weer gebeurt de stekker er eens uittrekken, misschien dat dat hier ook bij helpt :confused:
 
Origineel geplaatst door shortwave
Mijn Novation KS4 heeft een suffe bug: normaal gesproken als je aan de controlknobs draait springt het display automatisch naar de pagina waar de betreffende parameters te zien zijn. Alleen springt het display regelmatig zomaar naar het scherm van oscillator 1, terwijl je bijvoorbeeld met een envelope bezig bent. Daardoor wil het weleens gebeuren dat je per ongeluk instellingen van de oscillator ongewenst wijzigt. :(

hey ik had dit met de lfo1 waarde. bleek een kapotte draaiknop te zijn
 
Sidstation:
Wanneer je via PC's een patch > 99 selecteerd dan crasht je sidstation en is het patchgeheugen verneukt zodat je hem moet resetten en al je patches kwijt bent.
 
K-station:
De data knop die na veelvuldig gebruik steeds 'trager' reageerd. Het lijkt wel op windows traagheid: Het is zelfs zo extreem dat wanneer ik de knop snel naar rechts draai (increase value) dat de waarde met 5 tot 10 units verminder wordt.
Gaarheid dus, terwijl de knop in prima staat is. Lijkt me een software bug.
 
Waldorf Micro Q Lite: Toen ik probeerde een nieuwe soundset te laden (of daarvoor al, bij het wissen van het geheugen, dat weet ik even niet meer) geraakte het beestje spontaan in een acute coma. Dit was een bekend probleem en was ook snel opgelost met repair-file, maar wel een beetje lomp. Na het opwaarderen tot de 25-stemmige versie bestaat dit probleem niet, al bleek het laden van sound(set)s nog niet erg goed te werken (dankzij Logic die toch stiekem Clock data ging verzenden of zo). Gelukkig loopt hij nu als een trein.
 
K-station:

De dataknop

idd, bekend probleem. bij mij soms zelfs zo dat ie zonder mijn inbreng waardes aanpast. terwijl de pc zelfs ook nog uit is dus dat kan het niet zijn!
 
Jammergenoeg is die knop de enige mogelijkheid om (zonder externe apparaten) waardes in een menuutje te veranderen.. denk ik.. toch?
 
volgens mij kan het idd alleen daar mee... maar er zitten zelfs menu's tussen volgens mij die helemaal niet, ook niet met externe app. aangestuurd kunnen worden, ofwel: knop kapot en je we hebben een half keyboard :D:D:D
 
'k Heb wat probleempjes met de G2 editor. Ik weet nog niet of het aan de editor ligt, of aan mij.
Het zijn in mijn ogen niet echt grote bugs, maar het is wel wat irritatie.
zie hier.

-C-
 
Back
Top