Stomste bugs in je gear

fuse

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
7 juli 2001
Berichten
18.831
Bij een firmware update kwam ik de volgende bugfix tegen.
Blij dat ze het gefixed hebben maar ow ow ow wat een misser.

When the power has been kept on for more than 25 days without applying any operation, the faders stop working.
 
Re: Stomste bugs in je gear

Origineel geplaatst door fuse
Bij een firmware update kwam ik de volgende bugfix tegen.
Blij dat ze het gefixed hebben maar ow ow ow wat een misser.

Yamaha? 01v oid?
 
idd, hoe zouden ze achter die bug gekomen zijn?? eg vaag...
ik zie die man bij de klantenservice het al te horen krijgen: "ja heb ik verdomme mun apparaat een maand aanstaan, reageert ie nie meer! hoe ken da nou?!"
 
Misschien was het Mike Oldfield die zijn Tubular Bells 987 die drie maanden lang hetzelfde melodietje laat horen, aan het masteren was.
Wel leuk dit soort bugs, zijn er meer mensen die vreemde dingen zijn tegengekomen in de software van hun apparatuur?
 
voordat ik mijn ms2000 een upgrade gaf naar de laatste OS , had ie een paar vervelende bugs (waaronder slechte midi timing) maar de ergste was wel dat ie als je hem aanzette op vol vermogen 10 seconden VA ruis uitstuurde....en dan echt lomp hard dus. Erg fijn voor mijn oren als ik met koptelefoon op zit te werken....is gelukkig verholpen met de laatste update
 
OK nog eentje dan....maar wel een heel debiele:

als ik een Program van mijn UC-33 controller edit en vervolgens wil saven , dan saved ie niet het "ge-editte" programma maar juist het programma zoals het was voordat je ging editen.
De enige manier hoe ik toch programma's (bv program 08) kan saven is om "save" (eigenlijk: memory) te doen, en dan een ander programma te kiezen (bv: program 09), om daarna vliegensvlug weer voor program 08 te kiezen. Als je namelijk niet binnen 4 seconden je keuze bevestigd dan saved ie dus niet. Ongelooflijk....
 
Dat Cubase SX 2 al mn midi apparatuur reset als ik op stop druk(en nee, reset on stop staat niet aan).

Het toppunt van irritantheid echt waar, en dat voor een programma dat 800 euro kost.

:stupid
 
Het vervelende is natuurlijk dat je met software je geld niet kan terugvragen...

Althans dit is zo bij de meeste winkels; "software niet retourneerbaar" staat er dan.
 
Origineel geplaatst door The Unholy
Dat Cubase SX 2 al mn midi apparatuur reset als ik op stop druk(en nee, reset on stop staat niet aan).

Het toppunt van irritantheid echt waar, en dat voor een programma dat 800 euro kost.

:stupid

Gelukkig kunnen ze met software onbeperkt updaten. Bij sommige apparaten zit de firmware vol en is het over met de extra functies(die ze meestal wel beloven :( ) Zou dat cubase verhaal niet eerder een foute instelling zijn? Maak anders een post op het officele forum, daar waren ze bij mijn probleem ook heel behulpzaam.
 
MijnMicroQ wil links en rechts nog wel eens verwarren :stupid
Meestal doet ie t dan pas weer goed na een keertje de stekker er te hebben uitgehaald. Ik ben bang dat hier wel geen update meer voor zal komen.
 
al wat ouder, maar op mijn soundblaster live platinum zit ook een geniale bug...
Daar zit voorop een koptelefoonaansluiting en in de opties zit een optie "mute speakers when using headphones"
Nou, klinkt logisch...

maar nee, als je dit aangevinkt heb en je stopt een koptelefoon in de daarvoor bestemde ingang worden de speakers gemute, maar ook de koptelefoon!!! :-)
 
Origineel geplaatst door mOkBor
Gelukkig kunnen ze met software onbeperkt updaten. Bij sommige apparaten zit de firmware vol en is het over met de extra functies(die ze meestal wel beloven :( ) Zou dat cubase verhaal niet eerder een foute instelling zijn? Maak anders een post op het officele forum, daar waren ze bij mijn probleem ook heel behulpzaam.

Software kun je updaten ja, maar het schijnt nogal een probleem te zijn aangezien er nog steeds geen oplossing is..
 
Origineel geplaatst door Steven V
Het vervelende is natuurlijk dat je met software je geld niet kan terugvragen...

Althans dit is zo bij de meeste winkels; "software niet retourneerbaar" staat er dan.
belachelijk... en dan word er ook nog gezegd dat software in vergelijk met een *h/w synth niet te duur is... maai s!
lekker hoor die softsynth producten... de fabrikanten garanderen je 0,nop!
 
Yamaha cs2x icm cubase. Als je een performance liet afspelen en loopen vanaf het begin dan zond cubase elke keer opnieuw een pr. change waardoor de cs2x zich even 'verslikte'.

Dx200 : patternswitch in unison mode en hij 'vergeet' de eerste noot te spelen van een pattern. Wat een domme, domme bug. (an200 schijnt dit ook te hebben)
 
Origineel geplaatst door bazziman
Yamaha cs2x icm cubase. Als je een performance liet afspelen en loopen vanaf het begin dan zond cubase elke keer opnieuw een pr. change waardoor de cs2x zich even 'verslikte'.

dat moet toch makkelijk uit te schakelen zijn? das toch geen bug?
 
Mijn Novation KS4 heeft een suffe bug: normaal gesproken als je aan de controlknobs draait springt het display automatisch naar de pagina waar de betreffende parameters te zien zijn. Alleen springt het display regelmatig zomaar naar het scherm van oscillator 1, terwijl je bijvoorbeeld met een envelope bezig bent. Daardoor wil het weleens gebeuren dat je per ongeluk instellingen van de oscillator ongewenst wijzigt. :(
 
Laatst gewijzigd:
Klik op "Start" om af te sluiten......................................................:D
 
Back
Top