Supernova II updaten

demian

Tijdelijk lid
Lid sinds
20 januari 2003
Berichten
16.595
'K ben bezig mijn SN2 van het laatste OS te voorzien.

k'heb een file gedownload van de novationmusic site het os als midifile geladen in cubase.
midiclock staat uit, bpm is 80 en ik krijg telkens 'packet error' hoe langzamer ik de sequencer af laat spelen,
hoe verder ik kom met updaten ( in procenten) maar toch krijg ik op een gegeven moment die 'packet error'.

Wat kan ik hier aan doen?

btw: dit is wat novation er zelf over te zeggen heeft :

For total data or entire bank transfers to check that the data is valid, change a name of a program in the Supernova II- eg Sintillator to Tintillator and write this change to memory. Set the sequencer tempo to 080 bpm and ensure that the sequencer midi out is connected to the Supernova II midi in. Play back the file. Watch the screen of the Supenova II, it should show "receiving sysex...". Check that the display does not show "packet error".

Dat laatste, daar heb ik echt wat aan :D

iemand die het weet?
 
Bij mij is dat nooit een probleem geweest.....
Maar let op, als je een update doet, moet je tijdens het opstarten zover ik weet een bepaalde button ingedrukt houden...check de handleiding even.
 
dat klopt, de part 8 button .. dan start op op in update mode...

Helaas krijg ik dan na verloop van tijd, packet error, elke keer op een ander moment.
Is mijn midikabel nou gaar?
 
Sjees, ga ineens echt heftig posten :D

Zet alles uit (in je sequencer) wat met je midi- EN audio-IN te maken heeft. Ook sync en midi clock uitzetten.

Dan zou het goed moeten gaan.

Je mag de bpm ook wat hoger zetten hoor. 110 ofzo gaat ook prima.

succes

gr. Malanox
 
Gebruik windows media player. Onder opties even de jusite midipoort instellen. :eureka:
 
Origineel geplaatst door OnAcid
Gebruik windows media player. Onder opties even de jusite midipoort instellen. :eureka:

kan dat dan? ik zie niet waar ik de juiste midi poort kan instellen, welke versie van media player moet die kunnen dan?
 
Origineel geplaatst door C-Code
met windows media player......dude geloof je het zelf.......=( :stupid 8o) :kont: :dubbel: :mega: 8D

:kont: :r

Anyway, met m'n Access Virus deed ik het niet anders. Cubase werkte bij mij nooit goed met os updates.

I can't seem to get update my Virus OS using Cakewalk. Am I doing something wrong?
There have been numerous reports of problems upgrading the OS using Cakewalk.
On the windows platform, the easiest way is to use Windows Media Player or MidiOX.
Another way around this situation is to download the trial version of Cubase, and use that.

Midi OX is gratis, dit kun je ook proberen.

De midipoort moet je wijzigen onder geluid in je configuratiescherm.
 
Hier dus je juiste midi poort kiezen en de midifile openen in mediaplayer.

De midifile wordt dan niet afgespeeld door de gare GM midi synth, maar wordt direct naar buiten gestuurd.
 

Attachments

  • config_midi.gif
    config_midi.gif
    13,1 KB · Bekeken: 54
Origineel geplaatst door demian
enniewee .. het lukt nog steeds niet ...

Volgens mij staat er/zit er bij de update wel een textbestandje waarin wat toegelicht wordt mbt. os update.
 
haha :)

ben nu mijn supernova aan het updaten met windows media player! lachen!! het kan gewoon echt!
 
had ik dat geweten, had ik vorige week niet zo hoeven klooien.... :stupid

maaja, is toen wel gelukt in ieder geval met cubase...:)
 
OnAcid .. Je bent de man! Updaten is completed :)

thanks iedereen !
 
Ah dit zijn de houtje touwtje gebruikers ...via een soundblaster kaart met de joystikpoort en dan eeuwig lussen.
Nee nou snap ik waarom ik er geen moeite mee had met updaten.....ik heb een midisport 4 x 4 ........dat doorlussen van apparaten begin ik niet meer aan.
 
Origineel geplaatst door C-Code
Ah dit zijn de houtje touwtje gebruikers ...via een soundblaster kaart met de joystikpoort en dan eeuwig lussen.
Nee nou snap ik waarom ik er geen moeite mee had met updaten.....ik heb een midisport 4 x 4 ........dat doorlussen van apparaten begin ik niet meer aan.

Jij hebt *echt* overal verstand van! :halleluja
 
Ah .. deze jongen had de supernova direct op de midi out van mij pc aangesloten,
zelfs mijn midi-patchbay had ik er even tussen uitgehaald.

Houtje touwtje gebruikers?

Dank zei houtje touwtje werkt het weer !
 
Back
Top