remote25 vs cubasesx vraag over template??

michielhemmer

Stamgast
Lid sinds
7 Maart 2003
Berichten
463
Locatie
Hillegom
in de handleiding staat dat je een file (cpr) moet loaden in cubase om de remote25 samen te laten werken met cubasesx maar dat heb ik gedaan en ook afgespeeld maar er gebeurt helemaal niks???? er staan ook geen gegevens op het scherm (pc).

heeft iemand hier ervaring mee en zou diegene mij misschien ff willen helpen want ik kom er zo niet uit??

vriendelijk bedankt:)
 
Had je je remote zelf al ingesteld op Cubase SX template?
Die kun je van de novation site downloaden en via USB in je remote zetten.
 
ja daar was ik gelukkig al achter gekomen maar nu het volgende.........alles doet het (heerlijk!!) maar mijn transport bar doet niet helemaal wat hij moet doen???

de rrw knop heeft een andere fucntie en de record knop doet niets en play werkt wel goed maar stop spoelt terug?????!!

ik moet het programmeren nog wel uit pluizen maar heb je een paar tips voor me ??

en als ik een soft synth aan stuur moet ik hem dan op een andere template zetten, zodra ik weer met cubase knoppen verder wil moet hem dan weer op cubase zetten??

alvast bedankt voor je uitleg haha:halleluja
 
Volgens mij kloppen die template niet helemaal 100%.
Misschien dat je die ontbrekende functies zelf aan die knoppen toe kan kennen?
Is ook nog eens een leuke oefeining om zelf templates te maken.
 
Handleiding? :confused:
 
ja hoezo?? ik heb er een user manual bij gekregen das toch normaal?? of bedoel je dat die handleiding zuigt!!! (als je dat bedoeld moet ik je gelijk geven hahaha)

cubasesx werkt nu goed met de remote (ik heb alles handmatig veranderd echt super relaxt).

ik heb geprobeerd een softsynth te programmeren maar dat ging nog niet echt goed (kan natuurlijk wel de b4 aansturen met de b4 template maar ik wil voor andere synths zelf een template maken en dat lukt me nog niet........nog ff oefenen!!)



fuse heb je nog tips???
 
Even uit mijn blote bolletje, want ik zit op het werk. Volgens mij is het maar een kwestie van de edit-button duwen, dan de controller even aanraken die je wilt veranderen, en hup... Je kunt de nieuwe CC of whatever instellen, waardes toekennen ed. It's as simple as that... Oh ja, vergeet niet nog de 'write' button te drukken! ;)

Trouwens, de manual is simpel en degelijk uitgelegd. Ik vondt hem in ieder geval goed begrijpelijk.
 
Ik vind een losse shuttlejog veel fijner werken dan de transport bar die in de remote zit...

Kan me al niet meer voorstellen hoe cubase zonder jog zou zijn :)

De handleiding van de remote vond ik ook eigenlijk wel duidelijk zat, kon alles goed zien door de plastic :D
 
de transport bar op de remote25 werkt niet goed door een brakke remote controller implementatie van cubase sx2. Steinberg is op dit moment bezig met een nieuwe implementatie voor remote controllers, welke meer mogelijk zou moeten maken en dergelijke probs op zou moeten lossen. Er zitten verder nog wat bugs in het OS en de drivers van de remote25. Ik heb Nick van novation een paar keer aan de lijn gehad en ze zijn bezig met nieuwe drivers en een nieuw OS, maar dat kan wel een paar maanden duren..

/0
 
Back
Top