RME Multiface

creatormusic

Dr. Reason
Lid sinds
8 september 2002
Berichten
93
Locatie
ALMERE
hallo, ik krijg binnenkort een RME Multiface binnen, maar nu weet ik alleen niet of ik de digitale ADAT uitgang direct kan aansluiten op me stereo setje als oudio output. En als het antwoord nee is, kan iemand me uitleggen wat het ADAT precies inhoud?
 
Re: RME Multiface

Origineel geplaatst door creatormusic
hallo, ik krijg binnenkort een RME Multiface binnen, maar nu weet ik alleen niet of ik de digitale ADAT uitgang direct kan aansluiten op me stereo setje als oudio output. En als het antwoord nee is, kan iemand me uitleggen wat het ADAT precies inhoud?
de input op je stereo die je bedoelt is wrschnlk digitaal s/pdif en daar werkt zowizo geen adat op.
je adat out input is een digitale output voor 8 audio channels (aantal juist?). wil je die in iets pluggen zonder adat aansluiting, dan moet je eerst door een adat convertor. die zet de digitale kanalen om in analoog of whatever. 1 adat input erin 8 analoge outputs (of andere) eruit.

kijk bv naar behringer ADA8000 ter illustratie. maar heeft die multiface geen s/pdif out?
 
Die Multiface heeft ook een aparte digitale spdif uitgang. (Coax = tulpstekkertje)
Maar denk dat je die ADAT ook kan omschakelen naar optische spdif in/out.
Maar dat weet ik niet zeker.

Dus als je stereo een digitale ingang heeft kan je RME eraan. (figuurlijk dan ;) )
 
Ja, en anders kan het aan de voorkant via de analoog head / line out... Als ik het via de analoge lijn doe, dan laat ik het werk van digitaal naar analoog door de da ad convertes van de multiface doen toch? En die zijn een stuk beter dan die van me versterker. Alleen vroeg ik het me af of dat andere ook mogelijk was. Maar er zitten ook 8 outputs op dat ding. Kan ik die niet op een een of andere manier gebruiken als output? Ik werk met reason, en weet dat ik daar audio outputs mee kan bedienen. Moet maar ff checken wat ik ga doen.... als dat mogleijk is. Weet iemand dat toevallig?
 
Origineel geplaatst door creatormusic
Maar er zitten ook 8 outputs op dat ding. Kan ik die niet op een een of andere manier gebruiken als output? Ik werk met reason, en weet dat ik daar audio outputs mee kan bedienen. Moet maar ff checken wat ik ga doen.... als dat mogleijk is. Weet iemand dat toevallig?
als je ze niet kon gebruiken zouden het geen outputs zijn hé :geslaagd:

ken reason niet goed maar je kan vast audiokanalen naar de verschillende outputs sturen (de analoge of digitale adat). zo kan je met je hardware mixer mixen of door effetcen halen.

kleine bedenking: waar heb je die multiface voor besteld als je niet weet wat je er mee wil/kan?
 
multiface heb een coaxiale s/pdif en de optische adat uitgang kan omgeschakeld worden naar optische s/pdif dus als je stereo een s/pdif ingang heeft dan kun je m er op aansluiten.

tis echt een top kaartje die multiface. Ik ben al aan het sparen voor een tweede zodat ik 16 i/o analoog (sample accurate) en 16 i/o digitaal heb + 2 x stereo s/pdif i/o woei . succes met je kaart!

thomas
 
goeie vraag. nee ik weet wel wat ik ermee wil. Ik heb pas een laptop waar ik voortaan verder me muziek mee wil maken onder andere omdat het protable is en makkelijk overal mee naar toe te nemen iz. Ik heb zitten kijken naar geluidskaarten maar wil iig GEEN fire wire of USB en ook geen merken zoals creative of terratec. En ik moet dus gebruik maken van PCM CIA en ik wil graag een beetje kwaliteit en vooral geen troep, en wil ook een gitaar erop aan sluiten en vooral in de toekomst heb ik plannen ook met een bandje. Dus ben ik uit gekomen op de RME multiface ook dus gericht op de toekomst, maar zat me net ff te bedenken wat de aansluit mogelijkheden waren naar me versterker.

Het is niet zo dat ik iets koop waarvan ik amper weet wat het is. Er zitten natuurlijk funcities op waarvan ik niet weet wat ze allemaal kunnen, maar dat is nu ook het geval met me audigy sound card...
 
dank je wel sureshotstudio. Ik kan echt niet w8en tot ik hem heb. Wat raad je trouwens aan te gebruiken als output, digitaal of analoog
 
Origineel geplaatst door creatormusic
Wat raad je trouwens aan te gebruiken als output, digitaal of analoog

hmm dat is eigenlijk een beetje rare vraag aangezien ik geen idee heb van wat de rest van je spullen zijn. Als je een gewone stereo toren hebt om je multiface mee af te luisteren dan is analoog eigenlijk je enigste keuze , maar als je stereo ook een s/pdif ingang heeft dan zou het in principe beter zijn om het dan via die weg aan te sluiten. Maar ik betwijfel of de interne digitaal/analoog omzetting in die toren beter is dan de D/A 's in je multiface. (als die al uberhaupt aanwezig zijn.... :confused: ). dus dan zou het alsnog beter zijn om via de analoge outputs terug te luisteren. Trouwens als je via je stereo toren terug luister is de kans groot dat je niet eens verschil hoort omdat je speakers + versteker niet eens goed genoeg zijn.

Als je bijvoorbeeld "digitale" monitors hebt als de genelec 2029's dan is de winst duidelijk van digitaal terug luisteren duidelijk, omdat je op die manier het afluister pad zo kort mogelijk maak.

p.s. ik snap ook nix van de audigy, maar ik weet wel dat ie totaal ongeschikt is voor muziek maken. Vreselijke ad/da's en je moet in de interne mixer alles uit zetten voor je er een redelijk stille opname mee kunt maken en de enigste sample rate die je er mee kunt draaien is 48khz????????????!!!!!!?!?!?!?!?!?! hoe bedenken ze het ..... keb er zelf geen een gehad maar een aantal vrienden van mij worstelen er nog dagelijks mee...

groeten,

thomas
 
ja, toen ik nog een piep klein budged had was ik rueze blij met me audigy. Maar idd voor opnames is dat ding echt ongeschikt. Veel te veel ruis. Meer voor gamers. Me receivers (versterker) is niet van top kwaliteit maar heeft wel een digitale input, dus denk toch dat ik die ga gebruiken, maar ik ga analoog ook ff proberen. Misschien is het gewoon een kwestie van proberen :D Bedankt voor de info anyways

sya
 
Back
Top