Roland MC-303 groovebox review?

plaatje:
 

Attachments

  • mc303.jpg
    mc303.jpg
    13,1 KB · Bekeken: 45
ik heb mij eens de moeite getroost ALLE reviews op harmony-central over dit beestje te lezen... en het valt op hoe de meeste zeggen dat, gezien je het tweedehands koopt, je ongeloofelijk veel Bang voor je Buck krijgt...
Er zat zelfs iemand bij die live ging met de mc en de korg EA1 en op die manier electro-sets uit zijn goedkope setupje joste...

Na het vele lezen had ik trouwens een nieuw vraagje. Hoe zit het met de drumkits van dit ding?
Als je ze nu vergelijkt met "the real thing"? Hoe slecht of goed is het gesteld met de
909, 808 en andere drumsamples?
Is ie daarvoor bruikbaar, of kun je beter voor een sampler gaan?

ik heb daaromtrent al vrij verschillende dingen gelezen, zowel bij harmony, als op dit forum...
maar toch.
 
ik vond de drumsounds t meest nuttige van de MC303
 
ik vond de drumsounds t meest nuttige van de MC303

Ik VIND dit ook. En als je een PSR... keyboard gewend bent zonder sound edit mogelijkheden is een mc-303 ook heel leuk. Al helemaal voor de prijs waar die nu voor te krijgen is. Ik heb er nog fl. 1100,- voor betaald en vind hem nog steeds de moeite waard.

Hij heeft wel geen meerdere outputs wat veel mensen belangrijk vinden, maar dan hang je er toch gewoon meerdere aan elkaar.

En zoals ik al in eerdere berichten vermeld heb, ben ik nu bezig met het maken van een sound/pattern/library/song editor voor dit kastje.

Zodra er nieuws is horen jullie van me.
 
Ik moet zeggen dat ik wel heel erg lang plezier heb gehad van de MC-303 maar heel blij ben dat ik hem heb ingeruild voor een MC-505. Het is echt de moeite waard om iets meer geld uit te geven. Wat ik het grote nadeel vind van de MC-303 is het beperkte geheugen. Je moet steeds weer patterns weggooien en hebt daar later dan spijt van. Zeker met een geheugen-kaart erin kun je tijden vooruit met de MC-505. Ik vind de MC-505 een goede basis voor je set-up.
Maar als het echt niet lukt wat meer geld uit te geven is de 303 voor een tijdje ook prima.
 
krachtwerk, als je nog nix hebt is de 303 best goed. :D Als je iets anders hebt, heb je iets om mee te vergelijken en valt de 303 meteen af. Zo eenvoudig is het ;)

natuurlijk, als je techno maakt, is alles goed! Twee potten, een pan en een micro volstaan al! :)
 
Origineel geplaatst door cloudman
.. Hoe zit het met de drumkits van dit ding?
Als je ze nu vergelijkt met "the real thing"? Hoe slecht of goed is het gesteld met de
909, 808 en andere drumsamples?..

Vergelijken met 'the Real thing' kan je 't niet echt.
Bruikbaar zijn de drums echter wel.
Ben zelf (ooit) begonnen met de mc505, en moet zeggen dat ik de drums nog steeds goed vind en gebruik. (vind de Roland kicks sowieso mooier dan bijv. Yamaha).
MAAAR als je voor een MC wil gaan, spaar dan een beetje door en haal een 505, die is gewoon ZOveel makkelijker in gebruik en ZOveel uitgebreider.
Tenzij je natuurlijk een goedkoop speeltje voor op vakantie, ofzo wil halen.
 
Hey, Neon Vomit

Die ken ik nog niet. Maar zoiets bedoelde ik wel, maar ik wilde eerst beginnen met een progje om patterns op je pc te rangschikken en in ieder gewenste volgorde terug te sturen naar de mc-303. Dan kan ik later altijd nog een pattern editor toevoegen (fruity loops achtig). Of zoiets als In situ.
 
owkee :) over de drums zijn de meesten het dus wel eens blijkbaar.
Die zijn dus toch nog bruikbaar. Het is nog een flink stampbakje dus :)

@Wiener303: ongeloofelijk cool wat je allemaal wil gaan programmeren!
Dat zou ongeloofelijk handig zijn, een grote meerwaarde voor de mc,
en had roland eigenlijk zelf al lang geleden moeten doen ;)

Jullie zijn natuurlijk doorwinterde gebruikers, maar op Harmony-central
kwam vaak aan bod hoe on-intuitiefdat bakje wel is.
Anderen vinden dan net weer dat het wél intuitief werkt.... :confused:

@Neonvomit: coole thread, die mooi alle tools en zo samenbrengt!
was ik nog niet tegengekomen :stupid
 
Owja, de mc303 :) Heb 'm door de jaren heen 4 keer aangeschaft en weer verkocht. Heb d'r nu al een paar jaar een te leen, denk 3 keer aangezet ofzo voor een simpele pad sound :peukie:
 
Ben best tevreden over de MC303, kan hem in ieder geval goed gebruiken in mijn muziek.:okdan:
 
Sow, ff een thread van 16 jaar geleden omhoog schoppen :D :P
 
Nostalgie!

Heb de MC drie nul drie nog steeds, maar meer omdat het 1 van mn eerste speeltjes was. Durf ik zonder schaamte te zeggen. :o:
 
Was naast wat andere dingetjes ook mijn eerste echte stukje gear ooit! Gekocht op een regenachtige middag in Nieuw-Amsterdam, een van m'n eerste tripjes met m'n OV-kaart toen. :)

Als 'ie nou wat betere midi implementatie had ik 'm nog wel willen gebruiken want d'r zijn best wat prima geluidjes uit te halen :peukie: Die broekwapperknop achterop heb ik nooit echt begrepen :D
 
Back
Top