Roland MC-303 groovebox review?

Origineel geplaatst door spanky
TB303 :okdan:

LOL :confused:

Origineel geplaatst door cloudman
ik vraag het mij soms af. Misschien is het enige nut van die bak,
net als de tr505,
om de deur van de studio open te houden...[/B]

Zelfs dat betwijfel ik. Ze zouden ze eigenlijk gewoon bij Mc Donalds gratis moeten weg geven als je een ijsje van een euro koopt ofzo
 
Origineel geplaatst door divi
kaka

haal voor t zelfde geld of bijna n 2e handse korg electribe

mc303 was t eerste hardware bakkie waar k op jamde, geleend van een vriend. zeer snel teruggegeven.

liever een mc303 dan een electribe hahahahaaaa
 
Origineel geplaatst door divi
als jij romplers leuk vindt

niet speciaal ofzo, maar je mot vanalles wat hebben........zij uiteindelijk allemaal muziektools.
plus heb ie wat meer stemmen dan die electribe want 2 stemmen das nie echt veel om te kunnen spelen.
+ie heeft wat meer parts
+ die mc303 heeft wat meer parameters
+ een uitgebreide arpeggio

op die mc303 kan je een compleet nummer maken.........en ik heb een cd waarop dat door elke artiest is gedaan, dat gaat je met die elctribe niet lukken. de cd heet "masters of mc303" t zal je verbazen hoe goed die tracks zijn.
 
op die mc303 kan je een compleet nummer maken

Uiteindelijk is je eigen talent en creativiteit beslissend voor het maken van goede en leuke muziek. De hard-of software zijn natuurlijk zeer bepalend voor de juiste geluiden en effecten, maar zeker voor een beginnend muziekmaker hoeft een MC303 of Electribe helemaal geen slechte keuze te zijn, ze zijn immers ook nog eens vrij goedkoop aan te schaffen i.v.m. veel duurdere apparaten als acces virus en novation. De MC303 viel alleen nogal tegen ten opzichte van zijn grote voorganger de MC505.
 
Origineel geplaatst door trancer
Uiteindelijk is je eigen talent en creativiteit beslissend voor het maken van goede en leuke muziek. De hard-of software zijn natuurlijk zeer bepalend voor de juiste geluiden en effecten, maar zeker voor een beginnend muziekmaker hoeft een MC303 of Electribe helemaal geen slechte keuze te zijn, ze zijn immers ook nog eens vrij goedkoop aan te schaffen i.v.m. veel duurdere apparaten als acces virus en novation. De MC303 viel alleen nogal tegen ten opzichte van zijn grote voorganger de MC505.

Ik heb zo een licht bruin vermoeden dat de mc303 VOOR de mc505 kwam hoor...
Verder van de rest kan het kloppen dat de vgl tussen die twee de mc303 in het niets laat verzinken. maar de prijs is ook fenomenaal onderscheidend.
 
Ik heb zo een licht bruin vermoeden dat de mc303 VOOR de mc505 kwam hoor...

bedankt voor deze correctie, foutje mijnerzijds...sorry!

Wat de prijzen betreft; tweedehands is de mc505 rond de 400 euri, valt mee voor zo'n goede groovebox..Toch?
 
aah owkee, dan zijn we daarover uit :)

ja, amai, 400 eypo's is een wel heel mooie prijs voor de mc505!!
al moet ik zeggen dat ik hem meestal zie passeren voor rond de 500€
en dat is toch nog wat meer.

de mc303 daarentegen is veelvoudig te vinden voor 150 € en zelfs minder,
ik zag er voorbij zoeven aan 130 euro en misschien wel heel af en toe eentje aan 100€.

deze laatste zijn "smijt-ze-maar-naar-je-hoofd-prijzen"

prijs kwaliteit... kweenie, de mc303 is wel te doen, de mc505 biedt inhoudelijk heel veel meer natuurlijk...
 
De deur mee open te houden?? Ik snap best dat deze bak niet voor iedereen bedoeld is. Ik heb ooit ook eens een thread over de mc303 gestart en de meningen verschillen gewoon enorm... Het is misschien geen bak voor gebruik in je studio die al boordevol peperdure spulletjes staat, maar volgens mij is het helemaal geen verkeerde bak voor mensen die niet te veel geld willen spenderen en toch eens met een hardware sequencer willen pielen/leren werken. Je kan hem altijd weer verkopen...of je houd hem er gewoon bij om een beetje te sequencen als je op vakantie bent of op de bank zit ofzo...

Mijn conclusie op dat moment was dat het geen waardevolle toevoeging aan mijn setup zou zijn (heb immers al het e.e.a staan). Ik heb ondertussen wel een RM1X die ik los van m'n studio gebruik om mee te klooien. Gewoon voor de fun...

Misschien vind jij die mc303 wel helemaal te gek... er zijn er genoeg van verkocht, en er zijn ook genoeg mensen die plezier van dit bakkie hebben gehad. En wat je zegt...ze kosten geen fluit meer dus trek die veer van je deur af, schaf zo'n ding aan....en dan ben ik benieuwd of jij er toch liever je deur mee open houd..
 
Origineel geplaatst door LoFiye
....en dan ben ik benieuwd of jij er toch liever je deur mee open houd..

Ik weet het nog steeds niet of ik hem enkel daarvoor zou gebruiken :D
Ik heb er nog steeds geen :)

Wat wel interessant is, dat ik vond op het net, zijn de vele reviews op harmony-central:
harmony-central mc303 reviews

Het blijft gewoon leuk om reviews te lezen over dit beestje :D
 
Ik heb een mc-505 die ik kwijt wil. Sinds ik een Machinedrum heb, gebruik ik hem niet zo veel meer
Iemand intresse? kost 500,- euro
 
tussen de koeien met inderdaad... een mc303 :)
heb eens rondgekeken op zijn site, kon nog niet te veel info terugvinden over hoe hij zijn
mc aanwendt. kzal eens zijn tunes moeten downen...


groetz,

wolkie
 
Ik kocht de mc-303 als eerste stap naar hardware, ik gebruik hem nog steeds. Vooral voor de arp mogelijkheden en de drumkitjes. Bovendien kan hij live ook goed ondersteunen. Je kunt bijvoorbeeld loopjes onder je toetsen zetten waardoor je voorgebakken loopjes elk moment in kan zetten. Ok de geluiskwaliteit is niet echt denderend maar voor in een zaal zullen weinig mensen dat kunnen vastellen. Ik was eerst kritisch op het apparaat vooral vanwege zijn bediening. Maar noodgedwongen heb ik het apparaat op een familieweekend maar eens uit zitten pluizen. Sindsdien ben ik wel te sprekenover de mc303.
 
Origineel geplaatst door cloudman
tussen de koeien met inderdaad... een mc303 :)
heb eens rondgekeken op zijn site, kon nog niet te veel info terugvinden over hoe hij zijn
mc aanwendt. kzal eens zijn tunes moeten downen...


groetz,

wolkie

dat je die nie kent !
http://www.ashra.com/disco/1841e2.htm is een bekende plaat is de techno veel gemixt
 
Origineel geplaatst door SPACE-ROBOT
dat je die nie kent !
http://www.ashra.com/disco/1841e2.htm is een bekende plaat is de techno veel gemixt

ik ben een barbaar ;{

zeer grappig hoe "gerenomeerde artisten" toch ook regelmatig met de mc303 bleken te werken.
Volgens vintagesynth was die knul van ATB ook met een mc303 bezig...
 
Back
Top