filmische ambient track

Alias

Stamgast
Lid sinds
27 november 2003
Berichten
145
Locatie
Amsterdam
Een trackje van een kwartiertje met youssouf gemaakt in nuendo

delision

43KA0037.jpg
 
Bericht door een moderator:
verplaatst! kijken waar je post
 
Die mp3 is bij mij niet af te spelen.
Terwijl mijn andere mp3's geen enkel probleem hebben.
 
volgens mij doet ie het gewoon, overigens in soundforge geencodeerd moet tog geen probleem zijn???

:confused:
 
vaag...

mischien door t uploaden naar lycos??

We zijn em iig opnieuw aan het uploaden...
:smeris:
 
Intussen kan ik 'm ook afspelen.

Als luistermuziek is het niet echt geschikt, er is niet echt 'iets om naar te luisteren' omdat het achtergrondgeluiden zijn die elkaar opvolgen.

Maar als ondersteuning van een scifi-horror/thriller-film is het zeker geschikt. Echt iets om op het puntje van je stoel te gaan zitten, en dan wachten ... tot het monster toeslaat. Ideale soundtrack voor bv Alien :)
 
Wat voor film?

Wat voor film?

Een track van 15 minuten. Ik heb een beetje gescand hier en daar. Zitten zeker interessante klanken tussen.

Maar om iets over de track te kunnen zeggen, moet ik eigenlijk iets weten over de film (of de denkbeeldige film?) waarbij deze muziek als soundtrack zou moeten dienen.

De muziek heeft immers een functie binnen een specifieke filmische context. Of zie je dat anders?

(Zonder zo'n context - dus puur om naar te luisteren, zonder film erbij - is de track wat mij betreft te saai, althans zo ervaar ik het).
 
dat kan je niet anders zien tenzij je er geen ervaring mee hebt :confused:

er zitten altijd "cuepoints" in het beeld waar je wat mee moet doen, of juist niet..
erg moeilijk te beoordelen zo :(

edit: en ik wou dat mn smilie niet zo boos keek want dat was niet de bedoeling ;)
 
Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb de track net even gedownload om te checken en kon zo een twee drie niet meer van die irritante tikjes horen.
 
Re: Wat voor film?

Re: Wat voor film?

Origineel geplaatst door Nick Verwel
(...) Maar om iets over de track te kunnen zeggen, moet ik eigenlijk iets weten over de film (of de denkbeeldige film?) waarbij deze muziek als soundtrack zou moeten dienen. (...)

Ah welnee! Gewoon luisteren. Naar mijn mening blijft dit soort muziek uitstekend staan, ook zonder film. Ik hou hier wel van! Alleen is het niet zo heel bijzonder, in de zin van dat ik al een hoop in mijn kast heb staan dat min of meer hetzelfde klinkt. Wat alleen maar opnieuw benadrukt dat IK er wel van geniet.

Ben benieuwd naar volgend werk. :)
 
Back
Top