nmr3 - drony baloney (dark ambient)

nomore

Lintage Vid
Lid sinds
6 Maart 2004
Berichten
3.595
Locatie
amsterdam
Even een track van mijn ambient (en wat rauwere techno/electronics) alter ego nmr3.

Deze track begon om wat te testen met mijn nieuw aangesloten fx rack, hier is met name even de Quadraverb gebruikt.
De samples zijn daarna in Bitwig bewerkt met Silo en wat unfiltered audio plugins. Ook op sommige tracks de nieuwe Moogerfoogers plugins.
In Ozone licht nog wat laatste restjes.

 
Ik vind FX platen over het algemeen wel leuk als er afwisseling in zit maar deze mag van mij na 1:30 minuut stoppen want dan wordt te repeterend en saai.
Houd het zelf geen 7:43 vol helaas
 
Prachtig, dreigend geheel. Dat "puls-geluid", de "grondtoon" die (voor mij) de tel aangeeft.. die is vergeleken met de rest best wel "vanilla", beetje een saaie eend in de bijt. De rest is mysterieus, gloeiend metaal, whatever.. terwijl dat puls-geluid een beetje "standaard synthy" klinkt.. if that makes sense.... (ah, in de laatste secondes hoor je 'm geïsoleerd, dat geluid bedoelde ik)
 
Hoe een buitenaards wezen ademt als het uit haar/zijn pas gelande UFO glijdt.. via Google Translate hoort men duidelijk de woorden "Welke muffe atmosfeer hebben jullie hier, zeg ?!@?"
 
Back
Top