jando - violet [melodic ambient techno]

jando

schelpdier
Lid sinds
29 januari 2014
Berichten
1.053
Locatie
IJmuiden
Er stond al een tijdje een track in de stijgers, maar ik was druk met andere zaken. Nu eindelijk herfst, en weer tijd voor wat belangrijker is, zoals het afronden van dit werkje ;)

Ik ben een beetje verder gegaan op de koers van de vorige track, dus wat ambient achtigs met een beat en melodie en veel effecten.



Is het wat? Wellicht dat ik nog wat aan de melodie ga werken, maar voor nu moet het er even uit.
 
Laatst gewijzigd:
Ja ik probeerde een counter melodie met een andere sound, maar soms moet iemand van ver komen om je vertellen dat iets niet werkt 😁

Ik ga in die sectie nog eens wat anders proberen. Dank voor het luisteren!
 
ha Jando,

Heb de versie in je OP beluisterd, weet niet of dat al de versie met de update is.

Maar ik vind 'm erg gaaf, en wel mooi.

Het ding met ambient is, dat het moet geruststellen (in de basis, je hebt natuurlijk genoeg aftakkingen, dark ambient, etc, maar you get my point), en daarvoor heeft deze track te veel atonaliteit.. het schuurt en wringt, en ik hou daarvan - maar dat zal (inderdaad) niet voor iedereen gelden..

Heb gerust een eigen mening, hij kan beide kanten op.

Sowieso lekker bezig, weer een leveltje omhoog in je productie-skills..!
 
Hey Stoter dank voor je reactie en mooi dat je hem weet te waarderen. Ja dat is de versie met de update, al heb ik nog wat aan de mix gesleuteld.

Ik ben het wel met je eens, deze is wel wat te onrustig om ambient te noemen, het is wellicht ook niet de beste omschrijving, misschien moet ik het 'electronic' noemen maarja dat is ook weer zo'n brede term. Ik heb er wat moeite mee om echt voor een genre te kiezen, maar dat hoeft natuurlijk ook niet, dus ik ga gewoon door in mijn zoektocht naar wat ik ongeveer voor ogen heb, al blijkt dat veel gewoon ontstaat tijdens het proces.
 
misschien moet ik het 'electronic' noemen maarja dat is ook weer zo'n brede term

Klopt, hoewel voor m'n gevoel niet heel veel breder van "ambient", maar je hebt gelijk hoor. Electronica wordt vaak als smaller ervaren.

En anders naar je toe trekken, daar is je sound uniek genoeg voor. Noem je het gewoon "restless ambient" ofzo haha..
 
Vind de reece base iets te droog. Een beetje reverb en/of delay zou het misschien wat meer in de mix kunnen brengen. Het plotseling stoppen van de drone (1:37) zou iets mooier kunnen. Voor de rest best wel een lekkere track. Dromerig, spaak and vreedzaam.
 
ik vind de geluiden wel lekker. aangenaam. en ook het melodietje wat start rond die eerder genoemde 1:37 vind ik wel aangenaam.
Die reese is inderdaad wat droog, maar als metatron dat niet had benoemd had ik dat zellf niet gehoord ;)
 
Mijn oren vinden het een aangename relaxte track. Perfect voor de vroege maandagochtend:)
Als je nog wat subtiel gaat spelen met Reverb en steeds wisselende panning voor het verbreden van het stereobeeld en voor een meer organisch gevoel en filters voor nuances in het basgedeelte maakt je hem voor mij en waarschijnlijk ook voor jezelf nog aantrekkelijker.
 
Thanks Labo, ik ga er nog wat mee stoeien om te kijken of ik het nog wat voller/wijder/organischer kan krijgen.
 
Grappig dat je dat zegt, dat idee heb ik er ook bij, en heb wel wat plannen om dat uit te gaan voeren en met m'n camera op pad te gaan, wellicht voor een volgende track.
 
Mooi nummer voor.
frisse synth geluiden.
Misschien iets te wild voor ambient en iets te zacht voor (raw) techno...
maar een nieuwe benadering van beide!
20230815170036988379.png
 
Wel aardig. Ik vind de boel soms ook wat té atonaal, ongeacht of je het nou ambient zou moeten noemen of niet. De melodietjes en akkoorden mogen best wat beter op elkaar afgestemd worden hier en daar.

Verder vind ik de drums niet echt lekker uit de verf komen. De kick is een soort plokje en het geheel groovt ook niet echt.
 
Wel aardig. Ik vind de boel soms ook wat té atonaal, ongeacht of je het nou ambient zou moeten noemen of niet. De melodietjes en akkoorden mogen best wat beter op elkaar afgestemd worden hier en daar.

Verder vind ik de drums niet echt lekker uit de verf komen. De kick is een soort plokje en het geheel groovt ook niet echt.

Thanks Stupide, is wel kritiek waar ik wat mee kan, wel mee eens, nu ik het terug luister met dit commentaar erbij.
 
Back
Top